Skocz do zawartości

[Zacisk Deore M596] Uszkodzony gwint w zacisku do odpowietrznika


skiline11

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. W trakcie dzisiejszej jazdy po naciśnięciu na klamkę hamulca, płyn hamulcowy wytrysną przez odpowietrznik i cały się wylał. Na szczęście klocki są suche :-D Po powrocie do domu przyjrzałem się zaciskowi i zauważyłem że śruba odpowietrznika pod koniec dokręcania przeskakuje na kolejny obrót. Prawdopodobnie gwint w zacisku uległ uszkodzeniu. Próbowałem naprawić go za pomocą dłuższej śruby z takim samym gwintem, aczkolwiek nic to nie dało. Po zalaniu płynem hamulcowym zacisk cieknie przez gwint odpowietrznika (nawet gdy zakręcę go zwykłą śrubą z gumowo-metalową podkładką). Gwint samej śruby odpowietrznika jest w dobrym stanie.

Wiecie czy da się coś z tym zrobić, czy zacisk do wymiany? Bo chyba nie ma sensu jakoś tego gwintować, bo po włożeniu nowego gwintu o tej średnicy raczej nie będzie to szczelne.

zacisk2.jpg

Edytowane przez skiline11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Pasować będzie zasadniczo wszystko na olej, poza magurą bo ... bo tak :D To połączenie nie hamuje. Naprawiać, jak już sie chcesz bawić to prze-gwintować, coś dorobić, jakiś domowy odpowietrznik ... Czy jest sens ... nie wiem. Ja tam pracuje, coś zarabiam, to bym sobie kupił, jak cie nie stać to można januszowac :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Dokumosa napisał:

Za stówkę możesz nabyć zacisk z m615, który bez problemu będzie pasował. Jak żal stówki to można nabyć zacisk z m315/395 za 30zł i też będzie pasował.

Co 0.0 ... , gdzie za 30 dyszki sprzedają m395 :-) Z tego co widzę to po stówkę chodzą (LINK). Macie rację, nie ma co Januszować, ale ciekawy byłem czy ludzie jakoś to naprawiają. Bo grupa Deore jednak jakąś jakość powinna reprezętować, a nie ukręcać się na gwincie xD Pewnie wezmę te nowe Deorki M6000, albo SLX M7000, bo z tego co widzę to cena ta sama, co m395 ;-) Z tego co widzę, to raczej przewody we wszystkich hydraulikach są standardowe i będą pasować od mojej Deorki? Bo klamki raczej zostawię, bardzo mi się podobają te od M596 ( wygląd i modulacja). Skok będzie OK ? Bo gdzieś znalazłem info jak łączy się klamka + zacisk z różnych lat, to mogą być różne dawki płynu przy nacisku klamki....

1 minutę temu, Puklus napisał:

Pasować będzie zasadniczo wszystko na olej, poza magurą bo ... bo tak :D To połączenie nie hamuje. Naprawiać, jak już sie chcesz bawić to prze-gwintować, coś dorobić, jakiś domowy odpowietrznik ... Czy jest sens ... nie wiem. Ja tam pracuje, coś zarabiam, to bym sobie kupił, jak cie nie stać to można januszowac :D 

 

... taaa ... ach te studenckie życie :D

Edytowane przez skiline11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyżej niż m615/6000 jest inne zakończenie przewodu więc to dodatkowy koszt. M315 tu jest za 45: https://biostern.abstore.pl/hamulce-tarcze-adaptery-brm315-zacisk-hamulca-tarcz-p-t-okl-zyw,c43,p1681,pl.html

Bywają i po 30 ale nie mam siły dzisiaj szukać. Kompletne hamulce p+t (klamki, przewody, zaciski, klocki) bywają po 130-140zł. Zacisk m315 w praktyce to ten sam zacisk co m395.

Powyżej m615/m6000 Shimano ma cylinderki w zaciskach o 1mm szersze niż w niższych grupach ale klamki mają ten sam tłok. Tym samym siła docisku klocków jest kilka %większa w wyższych grupach przy tej samej siłę działającej na tłok w klamce (w praktyce tu znowu są różne dźwignie...).

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dokumosa napisał:

Wyżej niż m615/6000 jest inne zakończenie przewodu więc to dodatkowy koszt. M315 tu jest za 45: https://biostern.abstore.pl/hamulce-tarcze-adaptery-brm315-zacisk-hamulca-tarcz-p-t-okl-zyw,c43,p1681,pl.html

Bywają i po 30 ale nie mam siły dzisiaj szukać. Kompletne hamulce p+t (klamki, przewody, zaciski, klocki) bywają po 130-140zł. Zacisk m315 w praktyce to ten sam zacisk co m395.

Ok, dzięki :-) Tak w ogóle, to te zakończenia przewodów chyba są wymienne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Shimano od strony zacisków są dwa typy - prosty i kątowy (banjo). O ile z banjo bezproblemowo można zrobić prosty to w drugą stronę nie jest tak łatwo. W praktyce lepiej kupić odpowiednio zakończony przewód i skracać po stronie klamki gdzie jest typ prosty. Koszt przewodu na tył z banjo to około 90zł na przód 60.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...