Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
5 godzin temu, wkg napisał:

Z Microspline są te same problemy ?

Po 2k km jazdy na MS po zdjęciu kasety są jedynie naprawdę minimalne ślady/nagnioty po zębatkach. Generalnie problem raczej zostal rozwiązany, samo Shimano zresztą zrobiło bęben z alu, zatem już w założeniach alu może być stosowane, czego nie było w bębenku HG gdzie alu to tylko pomysł innych producentów na zmniejszenie wagi kosztem trwałości.

Napisano

W MS koronki mają więcej punktów podparcia na bębenku.

Odnośnie stalowych bębnów do DT - są i do 350/240 i są też do 370. Dodatkowo np. piasty w kołach DT segmentu H (czyli do elektryków) posiadają na standardzie bęben stalowy i takie też ratchety (w tym przypadku 24T).

Napisano

https://www.nubuk-bikes.de/rotor-dt-swiss-shimano-stahl-schwarz-hwrabm00s4188s/a-21105605

Ten będzie dobry ? Co innego ma w tytule a co innego w opisie ... Wiesz może o ile on jet cięższy od alu ?

11 godzin temu, Brombosz napisał:

Nie zrozumiałeś aluzji i zarazem pytania: Na Słońcu czy przed telewizorem? :teehee:

Chyba dalej nie rozumiem. Chodzi o to czy na trenażerze czy w plenerze ? Co za różnica - pomiary pokazują mi równo. W plenerze trochę łatwiej o wysokie FTP ale to chyba kwestia wentylacji i motywacji ale różnicy w max mocy nie zauważyłem. 

Napisano

@wkg, gdybyś zamawiał i opłacalny byłby podział kosztów wysyłki to ja chętnie. Tylko musiałbyś mi wtedy jeden wysłać, oczywiście koszt pokrywam. W razie czego PW. Wg mojej wiedzy to dokładnie taki jaki potrzebuję w 240s.

Napisano

Bartek z Firmalizard ma HWYABX00S5569S

 

http://www.jpracingbike1.com/en/dt-swiss/2244-dt-10v-freewheel-body-shimano-steel-with-endcap-mtb.html#/freewheel-shimano_10_11s_steel

Nie pytałem jeszcze za ile.

 

Jest tu jakiś szpenio co się zna i odpowie nam maluczkim czy to taki bębenek jakiego potrzebujemy? Do 240tki z endcapem QR9 u mnie i 350tki u @wkg

 

Łożysko chyba się zgadza, ja mam 6902 w piaście i bębenku z tego co pamiętam. Pytanie czy pozostałe wymiary są ok.

 

 

 

Napisano (edytowane)

w firmalizard mam potwierdzenie, że ten HYBRID pasuje. 120pln+KW

 

Ależ szybko poszło :D

 

Jeśli kto chętny, to firmalizard@gmail.com 

 

p. Bartek ma jeszcze 6 sztuk.

Edytowane przez cervandes
Napisano
7 godzin temu, cervandes napisał:

I o co chodzi z tą niby zniszczoną zębatką z przodu, o przytartą anodę na węższych zębach?

Zniszczona to może złe określenie. Raczej słabe ogniwo w całkiem sprawnym napędzie, którego choroba właśnie zaczyna postępować. Na zdjęciach jakoś tak tego nie widać, ale większość żłobków z równego "U" zostało troszkę poszerzone. Cały czas jeździło i było dobrze, a potem dziwnie się złożyło, że zaczęło ją brać akurat wtedy kiedy zapomniałem o bębenku.

Napisano (edytowane)

Skomplikowane to wszystko : ) 

Jak dojadę napęd na jesień i bębenek będzie faktycznie ponacinany to po prostu kupię stalowy bogatszy już o waszą wiedzę albo zmienię napęd na Microspline i po problemie. Jakoś nie jetem przekonany, że rzeźbiąc będę potrafił sobie polepszyć : )

Edytowane przez wkg
Napisano (edytowane)

85db0787f128abf7bf7309cedb29cbf0.jpg


9e38c2a585a5ffcac20abb8e4dd2d169.jpg

 

 

Zważyłem też oryginalny, waży 55g. Myślałem, że różnica w wadze będzie mniejsza, ale cóż, coś za coś. Już założony, pasuje, identyko jak ten w mojej 240S.

 

Edytowane przez cervandes
  • +1 pomógł 3
Napisano
18 godzin temu, wkg napisał:

50 g na bębenku idzie przeżyć ... 

Do novateców 77x 79x różnica jest bodaj 60 gr i na ali kosztował około 120 pln.

Napisano

To jak 50g więcej, to jednak nie żałuję zabawy z mikroszlifierką :P Jak na razie pręciki wytrzymały ze 3 wymiany kasety bez większych uszczerbków.

  • +1 pomógł 2
  • 1 rok później...
Napisano

Szosowo to go ciężko ciąć przy mocno przykręconej kasecie. Ten problem to występuje głównie w mtb przy pierdo-koronkach z przodu pokroju 30-36 gdzie nie tyle mocne waty idą co po prostu "kopy". Też w szosie mam ledwie rysy na bębenku, za to kaseta 11-40 a konkretnie 11t ścięła mi bębenek w 180-ce... nowy jeździ już na szpilkach z pancerza. Zresztą po doświadczeniach z mtb już wszystkie aluminiowe bębenki mam "zklinowane" drucikami z pancerza. Co drugi wypust bębenka po prostu docięty drucik (dwa żeby się dobrze ułożyło) i już, nic nie waży, zero pracy a bębenek nie ma jak się ścinać. 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Ja kiedys probowalem naprawiac zszywkami bebenek alu, ale uwazam to za nieporozumienie. To wszystko trzeszczalo a zszywki pekaly.

Kolo sprzedalem i kupilem kolejne juz ze stalowym bebenkiem (DT 370 starego typu z 2 zapadkami - szajs, ale ma stalowy bebenek).

Wszystkie nowe kola skladam na Novatecach ze stalowymi bebenkami - albo d042sb albo d462sb.

Moze jak ktos wazy mniej niz 90kg to takie druciarskie naprawy maja jakis efekt, ale nie jak juz wazysz >110. Wtedy i waga piasty ma male znaczenie.

Ot moje 5 groszy do dyskusji.

  • +1 pomógł 1
Napisano

No jak nawciskałeś tam zszywek to co się dziwisz, że było na chwilę. ;) Ja np. ważę pod 100kg i mi taka druciarska naprawa stalowym prętem zamknęła temat wżerów na bębenku. Jedyna co tam teraz może klęknąć to łożyska. :)

Napisano (edytowane)

Ostatnio przeplatałem swoje tylne koło z DT350 na 240. Zrobione około 12kkm, kaseta cs-m771. Dowalone momentem 65Nm. ZERO nacięć na bębenku. Moja masa w okolicach 100-110kg. Jazda wyłącznie "pagórki" ;) sudeckie.

Edytowane przez Dokumosa

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...