Skocz do zawartości

[modernizacja] Hooger Boogerprośba o pomoc)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem świeżakiem w tym świecie i chciałbym się przywitać już konkretnym tematem :) . Wszedłem w posiadanie roweru Hooger Booger, który najprawdopodobniej jest w mniej więcej w moim wieku, bądź nawet starszy. Z rowerem nie wiązałem większych planów, jednak z dnia na dzień postepuje eskalacja pomysłów i oczekiwań. Rama maszynki wydaje się być całkiem dobra, ponieważ jest chromowo-molibdenowa a cały rower jest baaardzo lekki jak na moje standardy, jednakże osprzęt nie prezentuje się najlepiej (Tak, mniej więcej to wygląda - zdjęcia nie są moje, znalazłem je na jakiejś aukcji poprzez google). Na początku stwierdziłem, że konieczna jest wymiana hamulców z cantileverów na vbrake, ponieważ te canty sobą już nic nie prezentowały a rower ma służyć również jako metoda transportu (w mieście) do pracy. Koniczna też była przez to wymiana klamek, więc stwierdziłem że założę już na klamkomanetki (w momencie podejmowania decyzji o wymianie stwierdziłem, że w tym sezonie przelatam z nowym układem hamulcowym, na napędzie który jest, natomiast w następnym dokonam kolejnych modernizacji i tak krok po kroku doprowadzę ten rower do fajnego stanu) . W taki sposób rower został wyposażony w hamulce Shimano BR-T4000 ALIVIO 2017 i klamkomanetki Shimano Acera ST-EF510. Zmiana tych i regulacja podzespołów ukazała jak bardzo zniszczony jest cały układ napędowy. Koła ze sporą ósemką, która nie była widoczna aż tak na rozchlebotanych cantileverach; łańcuch rozciągnięty jak guma w starych majach (nie był wymieniany chyba od nowości:mellow:), co zapewne zdewastowało kasetę oraz zębatki mechanizmu korbowego (tego tak nie dostrzegam - niedoświadczone oko).

Dlatego też zastanawiam się nad zakupem i mam kilka pytań żółtodzioba:

Mechanizm korbowy FC-M311 48x38x28 175 mm czarny z osłoną - aktualnie mam 46T zamontowane i obawiam się czy 48 nie będzie się przenikać z ramą. Czy może  różnica w średnicy największego koła jest bardzo nieznaczna i nie mam czym się przejmować? Czy jesteście w stanie powiedzieć ile mm przybedzie na średnicy? Obecna ma circa 185(trudno zmierzyć) i jeszcze z 5-8 mm mogłoby dojść - patrz zdjęcia wstawione powyżej

Suport Shimano BB-UN100 68/122,5 mm BSA kwadrat - mierzyłem mufę suportu i jest to 68 mm, a co ze średnicami? Mufa taka jak na zdjęciach powyżej. Gwint jest uniwersalny?

Przerzutka przód Shimano Acera FD-M360 3x6, 3x7, 3x8 rz. 42/48T - tutaj niepewność sprawia średnica rury, do której jest mocowane. Moja jest ewidentnie dużo mniejsza niźli w nowych aluminiowych ramach, jednakże z tego co poszperałem to taki adapter winien załatwić sytuację (z tym, że ja mierzyłem obwód tej mojej rurki i z niego wychodzi, że jestem blizej tego wymiaru 31,8 mm więc może nie będzie potrzebna)

Kaseta Shimano CS-HG41 7 rz. 11-28 - 7 rzędów mam teraz, 7 rzędów dobieram, z tym że większość kół które oglądałem ma wolnobiegi na 8,9 więc konieczne chyba będzie - Podkładka dystansowa Novatec NT-CBSPCR01 do kaset 1,8 mm, Aluminowa

Przerzutka tylna Shimano Acera RD-M360 7/8 rz.34T czarna - w ramie mam zintegrowany hak, wiem że w nowych konstrukcjach raczej haki są osobne. Czy to nie będzie problemem?

Łańcuch Shimano CN-HG71 5/6/7/8-rzędowy - do tego spinka

No i teraz najgorsze i najdroższe - koła. Jak wcześniejsze części mniej lub więcej rozpracowywałem, tak tutaj się gubię

1
2

3

- warto dopłacić do piasty Shimano? Czy te obręcze będą ok? Zupełnie nie mam odniesienia co do masy. Rozstaw przednich widelców określiłem na mniej wiecej 11 cm a tylnych na 14 cm - z racji tego, ze mój pomiar był do d.. i że 100 i 135 chyba są standardowymi wymiarami to powinno być dobrze, nie?

No i wiadomo, do tego linki, końcówki, pancerze.

Czy to "zażre"? Modyfikacje będę starał się przeprowadzić sam, by zdobyć nowe doświadczenia, tak więc również zapytam co będzie mi potrzebne prócz zestawu zwykłych kluczy i imbusów?

*skuwacz do łańcucha

*klucz z łańcuchem

*klucz do montażu mechanizmów korbowych?

Tak jak napisałem, rower będzie używany często do dojazdów do pracy - ok 10 km dziennie. Trasy rowerowe do 50 km myślę - żadne hardkorowe tereny, raczej wiejskie i miasteczkowe nieutwardzane drogi. Wielu z Was powie, że mogłem napisać wcześniej, jednak optyka i oczekiwania się zmieniły. Rower zakupiłem za symboliczną kwotę, myślałem że przelatam trochę "as it is" i tyle, jednak konieczna była wymiana hamulców (aktualnie zanurzyłem 150 zł w niego). Wydaje mi się, że jeżeli zagra to wszystko co wstawiłem to uda mi się złożyć fajny rower za nieduże pieniądze (koszt osprzetu, który wstawiłem to ok 550 zł), który sprosta moim wymaganiom. Po wszystkim, na zimę może udałoby się go odmalować w zaprzyjaźnionym warsztacie lakierniczym :)  Proszę o wyrozumiałość i pomoc.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli? Ilość rzędów? Jeżeli tak to mógłbym wstawć 8rz (rama i koła nie powinny robić problemów, skoro zestaw koła jest 8/9rz ready?), ponieważ typ klamkomanetek ST-EF510 ma max 8 rz, a nie chciałbym wymieniać obu bo nie dosyć, że są nowe to wyższe modele kosztują 2 razy więcej. Czy komfort jazdy na 8rz jest warty zabawy? Wymiana klamkomanetki to nie jest duży koszt(~43 zł - 10 zł za podkładke na wolnobieg, której bym nie potrzebował). Dodatkowo pytanie jaki układ wziąć( w przypadku 7rz był jeden model w sklepie, tutaj jest szeroki wachlarz) 11-13-15-17-20-23-26-34 ? W miarę możliwości prosiłbym też o odniesienie się do moich innych wątpliwości i pomysłow :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...