Drac0 Napisano 7 Czerwca 2018 Napisano 7 Czerwca 2018 Hej, W zasadzie nie wiedziałęm czy to odpowiedni dział na taki temat, ale mam szybkie pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Czy lazaro integral v3 nadaje się na trasy pozamiejskie? Mam na myśli trochę jazdy przez las, kamienie i po wałach gdzie nie brakuje nierówności Obreczę to kands maxx a opony Schwalbe Land Cruiser 1.75
gielo Napisano 7 Czerwca 2018 Napisano 7 Czerwca 2018 Nadaje, jednak nie oczekuj, że jeżdżąc po głębokich piachach pojedziesz równie łatwo jak po asfalcie :] Sam posiadam ten rower i z powodzeniem jeżdżę nim na kilkutygodniowe wyprawy z sakwami po różnym terenie.
Drac0 Napisano 7 Czerwca 2018 Autor Napisano 7 Czerwca 2018 Teraz, gielo napisał: Nadaje, jednak nie oczekuj, że jeżdżąc po głębokich piachach pojedziesz równie łatwo jak po asfalcie :] Sam posiadam ten rower i z powodzeniem jeżdżę nim na kilkutygodniowe wyprawy z sakwami po różnym terenie. Hej Gielo, Po piachach to nie jezdze jako tako, wiesz mam trase z domu do pracy, ktora prowadzi w 50% przez asfaltowa sciezke rowerowa, 20% po wlach gdzie dosc mocno sie podskakuje, 20 % jest drogi szutrowej (dzikiej, sporo nierownosci) i 10% przez las gdzie wystepuja kamienie. Czy przejezdzajac po takiej bardziej wymagajacej trasie z mniejsza predkoscia 10-15k km/h mam sie czego obawiac? Generalnie odcinek do pokonania to 30km w jedna strone, chcialbym codziennie jezdzic do pracy rowerem, ale nie jestem pewien czy integral da rade
Sariensis Napisano 7 Czerwca 2018 Napisano 7 Czerwca 2018 Rower crossowy, już z samej nazwy poradzi sobie z takimi trasami, mojego crossa katuje tak od 14 lat, jak do tej pory miała tylko 2 razy centrowane tylne koło, raz wymienioną felgę i dwie wymienione szprychy, to chyba niewiele jak na taki przebieg? Crossway pierwotnie służył do jazdy po leśnych i asfaltowych ścieżkach.
Drac0 Napisano 7 Czerwca 2018 Autor Napisano 7 Czerwca 2018 Teraz, Sariensis napisał: Rower crossowy, już z samej nazwy poradzi sobie z takimi trasami, mojego crossa katuje tak od 14 lat, jak do tej pory miała tylko 2 razy centrowane tylne koło, raz wymienioną felgę i dwie wymienione szprychy, to chyba niewiele jak na taki przebieg? Crossway pierwotnie służył do jazdy po leśnych i asfaltowych ścieżkach. Sariensis, To moj drugi rower w zyciu, pierwszy mialem 20 lat temu i to byl "goral". Po przeczytaniu opini z tego forum zdecydowalem sie wlasnie na lazaro integrala v3. Pytam bo chcialem sie upewnic ze nie zalatwie roweru, ktory jak do tej pory bardzo mi sie podoba myslalem ze do jazdy po takich nierownosciach sluzy MTB
Dokumosa Napisano 7 Czerwca 2018 Napisano 7 Czerwca 2018 Bo do jazdy po takich nierównościach służy MTB Cross jest do okazjonalnej jazdy poza utwardzonymi/udeptanymi drogami. W praktyce komfort jazdy w terenie na takim rowerze wymusi daleko idącą ostrożność więc go nie zakatujesz.
Sariensis Napisano 7 Czerwca 2018 Napisano 7 Czerwca 2018 Masz całkiem fajne koła, podobnie jak Gravelem, crossem możesz spokojnie smigać po leśnych ścieżkach, nawet znacznie szybciej niż 10-15 km/h, w moim crossie w tylnym kole nawet konar juz siedział, ale nic mu się nie stało, to są wytrzymałe konstrukcje, zwłaszcza jeśli masz wzmocnione felgi. Teraz, Dokumosa napisał: Bo do jazdy po takich nierównościach służy MTB Cross jest do okazjonalnej jazdy poza utwardzonymi/udeptanymi drogami. W praktyce komfort jazdy w terenie na takim rowerze wymusi daleko idącą ostrożność więc go nie zakatujesz. Na leśnych "ścieżkach"??? Jeżdżę na crossie po lesie ponad 30km/h, nigdy nie byłem na nim ostrożny, większość tras przez 14 lat zrobiłem w lesie, MTB służy do jazdy po "Mountains" :), jak sama nazwa wskazuje, to w Polsce zaadaptowano MTB do lasu, ale rower został stworzony z myślą o bardziej ekstremalnej jeździe po górskich, bardziej stromych, bardziej wymagających szlakach, na których cross na pewno by się rozpadł :).
Drac0 Napisano 7 Czerwca 2018 Autor Napisano 7 Czerwca 2018 Dzieki wszystkim za wypowiedz, Wyrusze w trase z mniejszymi obawami
Dokumosa Napisano 7 Czerwca 2018 Napisano 7 Czerwca 2018 Miałem na myśli leśne ścieżki pełne kamieni. Jak masz równą ubitą dróżkę w lesie i od czasu do czasu jakiś korzeń to nawet gravelem to objedziesz. A co do rowerów MTB to mamy obecnie różne dedykowane do innych zastosowań. Dla przykładu rower XC to klasa ASTM 2 dopuszczająca użycie w terenie o nierównościach nieprzekraczających wysokości 30cm. Do jazdy ekstremalnej w terenie jest klasa 4 i 5. Cyclocrossy są klasyfikowane jako 1 - "Rowery tej kategorii zaprojektowane są z myślą o jeździe nieutwardzonych drogach, przy czym koła pozostają w stałym kontakcie z podłożem"
Sariensis Napisano 7 Czerwca 2018 Napisano 7 Czerwca 2018 Zgadza się, i cross poradzi sobie podobnie jak cyclocross, przecież kolega wyrażnie napisał, że będzie jeździł wolno, po krótkich odcinkach leśnych ścieżek i po nierównych wałach, być może na ścieżce natrafi na tony grubego tłucznia wysypywanego bez sensu w ostanim czasie, ale i z tym powoli sobie poradzi, jadąc do pracy raczej nie będzie jeździł ekstremalnie i wykonywał ewolucji :). Przez 14 lat natrafiłem tylko na kilka leśnych ścieżek, gdzie cross miał problem, jedna z nich to historyczny szlak książęcy, ale tam to na MTB można dostać zawrotów głowy (są nawet znaki ostrzegające o tym rollercosterze), kolejne problemy pojawiły się, gdy pewna gmina wysypała na ścieżki baaardzo grube kamienie, ale tam posiadacze MTB również schodzili, po interwencjach gmina wykonała prace "naprawcze" :).
Dokumosa Napisano 7 Czerwca 2018 Napisano 7 Czerwca 2018 No ja znam leśne dróżki gdzie na rowerze trailowym z pełnym zawieszeniem bałbym się jechać 30km/h. A po obecnej masowej grabieży lasów z drzewa stan leśnych dróg bywa tragiczny.
Sariensis Napisano 7 Czerwca 2018 Napisano 7 Czerwca 2018 Z tym stwierdzeniem zgadzam się w 100%, najwyraźniej drogi są utwardzane dla łatwiejszego wywożenia drzewostanu sprzętem ciężkim, rowerzyści zeszli na bardzo odległy plan gospodarki leśnej :).
Drac0 Napisano 7 Czerwca 2018 Autor Napisano 7 Czerwca 2018 Ok potestuje i zobacze jak bedzie, po sciezce rowerowej pozwalam sobie na szybsza jazde, a przez te nieubite drogi trzeba bedzie zwolnic... czas dojazdu do pracy sie pewnie wydluzy ale lepsze to niz jazda po drogach asfatlowych z samochodami
gielo Napisano 7 Czerwca 2018 Napisano 7 Czerwca 2018 Tutaj masz po jakich mniej więcej nawierzchniach i terenie jeżdżę tym rowerem https://www.bikeria.oduk.pl/green-velo-elblag-chelm-1200km-w-11-dni/ https://www.bikeria.oduk.pl/roztocze-wiosna-dwudniowy-rajd-rowerowy/ https://www.bikeria.oduk.pl/trojstyk-granic-polska-ukraina-bialorus/ https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2109205479293716&set=pcb.2109206049293659&type=3&theater https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2098012227079708&set=oa.1852892651440285&type=3&theater https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2078287039052227&set=pcb.2078287145718883&type=3&theater Po lasach i polach (bez głębokiego piachu i błota) potrafię tym rowerem zapierniczać 30/h-35/h (nie z górki jakby ktoś pytał :]), kwestia jednak zmiany opon na semisslick lub crossowe (dość agresywny bieżnik ale po środku opony klocki bardzo blisko siebie. Daje to powera na asfalcie i dość dobrą przyczepność i szybkość w terenie). Możesz tez założyć grubszy balon, znajomy wsadził 2,1" do tego roweru ale o błotnikach wtedy zapomnij. Myślę, że spokojnie się nada i będziesz zadowolony. rower MTB natomiast (mountain terrain bike), jak nazwa wskazuje służy do jazdy po górach, a nie nierównościach Tu przydaje się amortyzator, a ten spokojnie się nada do Twoich potrzeb.
Drac0 Napisano 7 Czerwca 2018 Autor Napisano 7 Czerwca 2018 Gielo, fajne trasy widzialem tylko dwie ale wygladaja bardzo zacnie... jak popracuje nad kondycja to tez sie moze gdzies dalej w swiat wybiore. Co to za oponki masz?
gielo Napisano 7 Czerwca 2018 Napisano 7 Czerwca 2018 Obecnie to budżetowe kendy Sport Cruising + opaski antyprzebiciowe zefala gdyż same oponki są bez wkładki antyprzebiciowej. Wcześniej jeździłem na Shwalbe Hurricane.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.