rogal198 Napisano 6 Czerwca 2018 Napisano 6 Czerwca 2018 Witam. Czy w rowerze Unibike Fussion 2015 da się podnieść kierownicę? Chciałbym trochę pokombinować z pozycją na rowerze bo wydaje mi się, że jestem za mocno pochylony na kierownicę... Model kierownicy to: UNO GRADE 1.0 / RISER / 31.8 mm
MMMAAACCC7 Napisano 6 Czerwca 2018 Napisano 6 Czerwca 2018 Daj proszę zdjecia, ale mostka, kierownica się nie zmienia, jedyne co, to można mostek dać na "+", podkładki wyżej, etc, ale bez zdjęć się nie da dać pełnej odpowiedzi..
kipcior Napisano 6 Czerwca 2018 Napisano 6 Czerwca 2018 Musisz zmienić mostek. Jak nie wiesz na jaki, a chcesz kombinować to są mostki regulowane.
MikeSkywalker Napisano 6 Czerwca 2018 Napisano 6 Czerwca 2018 Da się podnieść, ale zmieniając mostek na 1) krótszy 2) z większym wzniosem 3) regulowany Albo będący połączeniem wspomnianych. Potrzebujesz mostka na kierownicę 31,8mm, na sterówkę 1 1/8. Kierownicę mógłbyś zmieniać jeśli nie pasowałaby Ci szerokość albo ułożenie rąk.
rogal198 Napisano 6 Czerwca 2018 Autor Napisano 6 Czerwca 2018 No właśnie doczytałem, że to mostek typu Ahead a z tego co wygooglałem to tego rodzaju się nie da podnieść no chyba, że dokładając podkładkę... A co polecacie? Myślę, że regulowany to najlepszy wybór...
MikeSkywalker Napisano 6 Czerwca 2018 Napisano 6 Czerwca 2018 Jak nie jeździsz jakoś dużo w terenie tylko bardziej rekreacyjnie można iść w regulowany. Za jakieś 60-70zł powinno się udać kupić mostek Accenta/Uno, myślę że 1-2cm krótszy od obecnego (musisz go zmierzyć od środka kierownicy do środka kapsla sterów).
kipcior Napisano 6 Czerwca 2018 Napisano 6 Czerwca 2018 Najlepszy wybór to kupić nowy, dobry amortyzator i przyciąć rurę nieco wyzej. Zyskałbyś przy okazji na pracy zawieszenia. Co prawda koszuje to prawie tyle co ten rower jest warty ale to szczegół Regulowany to dobra opcja na początek ale ma wady. Jest cięższy w porównaniu do zwykłych, a zmiana kąta powoduje, że kierownica się przybliża. To też trochę zmienia pozycję.
Dokumosa Napisano 6 Czerwca 2018 Napisano 6 Czerwca 2018 Za mocno pochylony na kierownicę czy za bardzo wyciągnięty do przodu? Jak jedziesz w naturalnej swojej pozycji to widzisz oś przedniego koła przed czy za kierownicą?
rogal198 Napisano 6 Czerwca 2018 Autor Napisano 6 Czerwca 2018 Teraz, Dokumosa napisał: Za mocno pochylony na kierownicę czy za bardzo wyciągnięty do przodu? Jak jedziesz w naturalnej swojej pozycji to widzisz oś przedniego koła przed czy za kierownicą? No właśnie wydawało mi się, że za bardzo wyciągnięty do przodu. Stąd wydaje mi się, że regulowany pozwolił by przybliżyć kierownicę i podnieść co byłoby chyba wygodniejsze. Tylko pytanie czy przy mojej wadze, 112 kg to zda egzamin? Co do osi koła to dziś sprawdzę. A jak powinno się widzieć? 3 minuty temu, kipcior napisał: Najlepszy wybór to kupić nowy, dobry amortyzator i przyciąć rurę nieco wyzej. Zyskałbyś przy okazji na pracy zawieszenia. Co prawda koszuje to prawie tyle co ten rower jest warty ale to szczegół Regulowany to dobra opcja na początek ale ma wady. Jest cięższy w porównaniu do zwykłych, a zmiana kąta powoduje, że kierownica się przybliża. To też trochę zmienia pozycję. Hehe, aż tak rozrzutne nie będę jestem raczej amatorem więc taki unibike to wszystko co potrzebuję
Dokumosa Napisano 6 Czerwca 2018 Napisano 6 Czerwca 2018 Nie jest to sztywna reguła (i zależy od kilku czynników) ale jeśli najpierw widzisz oś a potem kierownicę to rama jest raczej zbyt duża a sam jesteś za bardzo pochylony żeby dosięgnąć kierownicy. Znowu jeśli oś widzisz daleko za kierownicą (patrząc od siebie) to jesteś wyciągnięty/wystajesz do przodu. Zanim zaczniesz kombinować przy mostku proponowałbym wypróbować skrajne ustawienia (przód/tył) siodła co pozwoli na wyciągnięcie dalej idących wniosków.
rogal198 Napisano 6 Czerwca 2018 Autor Napisano 6 Czerwca 2018 Teraz, Dokumosa napisał: Nie jest to sztywna reguła (i zależy od kilku czynników) ale jeśli najpierw widzisz oś a potem kierownicę to rama jest raczej zbyt duża a sam jesteś za bardzo pochylony żeby dosięgnąć kierownicy. Znowu jeśli oś widzisz daleko za kierownicą (patrząc od siebie) to jesteś wyciągnięty/wystajesz do przodu. Zanim zaczniesz kombinować przy mostku proponowałbym wypróbować skrajne ustawienia (przód/tył) siodła co pozwoli na wyciągnięcie dalej idących wniosków. Też właśnie o tym myślałem na początek. Tylko mam nadzieję, że pozycja do pedałów nadal będzie ok...
Dokumosa Napisano 6 Czerwca 2018 Napisano 6 Czerwca 2018 Chodziło mi o to, że po takich próbach będziesz wiedział więcej, niekoniecznie że to rozwiąże podstawową kwestię.
rogal198 Napisano 6 Czerwca 2018 Autor Napisano 6 Czerwca 2018 Wiem, wiem. Właśnie się dokształcam jak siodło ustawić w poziomie.
rogal198 Napisano 6 Czerwca 2018 Autor Napisano 6 Czerwca 2018 Dobra. Pobawiłem się siodlem. Przesunąłem je do przodu. Najpierw maksymalnie w stronę kierownicy ale było nie wygodnie a teraz trochę w tył. Z osią przedniego koła jest tak że na maksymalnie wysuniętym w stronę kierownicy siodle os chowa się ona pod kierownicę lub delikatnie wystaje pod. Nie jestem w stanie ustawić tak żeby widział ją za kierownicą. W obecnej pozycji wydaje mi się że lekko lepiej mi z plecami. Zastanawiam się czy jakbym nie miał kierownicy wyżej czy by to nie spowodowało większego komfortu z plecami, mniejszego ucisku na prostatę i mniejszego ciężaru na ręce... Obecnie kierownica jest minimalnie niżej od siodła.
SoloTM Napisano 6 Czerwca 2018 Napisano 6 Czerwca 2018 Możesz spróbować czegoś takiego : http://allegro.pl/adapter-rury-ahead-przedluzka-sterowki-1-1-8-i7169400772.html Musisz dodatkowo liczyć się z tym, że jakieś linki/pancerze zrobią się za krótkie i trzeba będzie je dodatkowo wymienić na nowe - dłuższe.
Dokumosa Napisano 6 Czerwca 2018 Napisano 6 Czerwca 2018 Na ucisk prostaty są siodla flow (z dziurą) a na obciązenie rąk ma duży wpływ również kąt siodła. Też z nim popróbuj bo to zawsze taniej niz od razu zakupy. Jak oś chowa sie pod kierownicę to długiść ramy i mostka wydają się być ok.
rogal198 Napisano 6 Czerwca 2018 Autor Napisano 6 Czerwca 2018 1 godzinę temu, Dokumosa napisał: Na ucisk prostaty są siodla flow (z dziurą) a na obciązenie rąk ma duży wpływ również kąt siodła. Też z nim popróbuj bo to zawsze taniej niz od razu zakupy. Jak oś chowa sie pod kierownicę to długiść ramy i mostka wydają się być ok. Z kątem też dziś kombinowałem. I albo leciałem do przodu za mocno albo byłem odchylony do tyłu, że plecy się zginały. A powiedzcie mi, widziałem coś takiego jak podkładki: http://allegro.pl/force-podkladka-alu-pod-mostek-ahead-10mm-czarn-nb-i6907888648.html Je się dokłada i już czy jednak potrzeba trochę więcej modyfikacji? Bo w sumie niedroga rzecz a może by pomogła?
rogal198 Napisano 6 Czerwca 2018 Autor Napisano 6 Czerwca 2018 Ok, widzę, że to w sumie kwestia tego jaka długa jest rura i śruba. Może głupie pytanie ale nie można po prostu kupić dłuższej śruby??
Dokumosa Napisano 6 Czerwca 2018 Napisano 6 Czerwca 2018 Nie. Mostek trzyma się na rurze sterowej. Nie możesz dokładać więcej podkładek niż już masz. Ta śruba to tylko do kasowania luzu na sterach. Po przykręceniu mostka nie pełni już żadnej roli. Są jakieś udziwniacze/przedłużacze rury sterowej ale osobiście odradzam. Z kątem siodła to jest właśnie tak, że często nieświadomie leci się do przodu i niepotrzebnie obciążany ręce które przeciwdziałają ześlizgnięciu. Jak już pokombinowałeś z ustawieniami to możesz pomyśleć teraz o mostku z większym kątem i/lub kierownicy ze wzniosem i innym kątem gięcia. W praktyce są to tylko półśrodki bo pozycję tak naprawdę wymusza geometria ramy.
rogal198 Napisano 7 Czerwca 2018 Autor Napisano 7 Czerwca 2018 A od czego lepiej zacząć? Mostek z regulowanym kątem czy może taka przedłużka jaka proponował @SoloTM? I pytanie czy wymiana linki do hamulca hydraulicznego to jakiś problem? Pytam bo raz przy takich hamulcach grzebałem i nie wyszło mi to zbyt dobrze...
MikeSkywalker Napisano 7 Czerwca 2018 Napisano 7 Czerwca 2018 Mostek z regulowanym kątem, może być dodatkowo nieznacznie krótszy niż obecny. A przewód hamulcowy czemu chcesz zmieniać?
rogal198 Napisano 7 Czerwca 2018 Autor Napisano 7 Czerwca 2018 @SoloTM pisał, że może braknąć, a najkrótszy przewód jaki idzie to do przedniego hamulca. Ok, to coś sobie zamówię. Jakieś sugestie co do marki, ceny itp? Czy coś tej klasy zda egzamin? http://allegro.pl/mostek-zoom-ahead-regulowany-125-mm-31-8-i7237183347.html
Dokumosa Napisano 7 Czerwca 2018 Napisano 7 Czerwca 2018 Będzie dobry. Przewód hamulcowy do budżetowych Shimano to koszt ~60zł (1m do samodzielnego skrócenia). Do tego trzeba mieć zestaw do odpowietrzania i olej. Nie jest to bardzo skomplikowane.
rogal198 Napisano 7 Czerwca 2018 Autor Napisano 7 Czerwca 2018 Ok, właśnie problem z hamulcami pojawił się w momencie, kiedy się zapowietrzył układ. Wtedy poległem. Zamówię i będę coś kombinował. Dzięki bardzo za pomoc, dam znać jak się z tym uporam
MikeSkywalker Napisano 7 Czerwca 2018 Napisano 7 Czerwca 2018 Ale też nie jest powiedziane że nagle stanie się za krótki. Co do tego Zooma - nada się, ale to 125mm, czyli długi mostek.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.