Skocz do zawartości

[koła] Wymiana kół na nowe Fulcrum Red Zone 7


kowjack

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wskazane fulcrumy to koła boost z osiami przelotowymi czyli przód 15x100 i tył 12x148. U Ciebie zdaje się jest standard non-boost w dodatku na szybkozamykacze.

50EUR taniej kupisz zestaw kół DT swiss m1900. W zestawie są adaptery osi i tarcz. Szerokość podobna, masa ~100g większa. Dodatkowo do DT kupisz każdą najdrobniejszą część zamienną w razie potrzeby.

Napisano

No to te drugie fulcrumy szerokością piast już by były ok ale musiałbyś gdzieś dokupić adaptery z osi przelowotych na QR (szybkozamykacze). Na CRC nie widzę takich adapterów...

Napisano

@Dokumosa WIELKIE Dzięki, jestem CI winien dużego,zimnego browarka za Twoja pomoc. Kolejny raz dziękuje serdecznie za poświecony czas i chęć pomocy.

 

 

Napisano
16 godzin temu, Dokumosa napisał:

Napisz coś jeszcze czemu musisz wymienić koła. Żeby wymiana nie była sztuką dla sztuki...

Wydaje mi się, że kola rowerowe, nie za bardzo lubią się z drzewami ;-)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

klucz do kaset na tył a na przód klucz do suportu HT2 ale raczej polecałbym nasadowy... coś w ten deseń: Znalezione obrazy dla zapytania ice toolz do ht2

Jak kupowałeś tarcze trzeba było brać CL. Im mniej adapterów itp. tym lepiej i lżej.

Napisano

Mądry Polak po szkodzie :-) Klucz do kaset i bacik mam, jestem w trakcie składania. Mam tylko problem z tylnym kołem, nie mam pojęcia jak założyć te adaptery, przeszukuję internety ale coś mi kiepsko idzie :-(

Nijak nie pasują

IMG_1782.JPG

Napisano

Trzeba wyjąc adaptery obecnie osadzone (na oś 12x142). Załóż kasetę i tylko przyłap ją nakrętką i energicznie szarpnij za kasetę. Wyjdzie bębenek i wypadnie adapter od strony napedowej. Bębenek wciskasz na miejsce. Teraz bierzesz szpilkę szybkozamykacza, wsadzasz od strony napędowej tak żeby się oparła na drugim adapterze od wewnątrz i ręką energicznie uderzasz w szpilkę - wyskoczy drugi adapter. Na końcu montujesz te ze zdjęcia.

Coś na tej zasadzie: 

 

Napisano

@Dokumosa mówilem Ci juz że jesteś wielki??? Jeśli nie, to mówie własnie teraz. Dokumosa jesteś WIELKI kolego, serdecznie dziekuje. Zajeło mi to cały dzień wolny, ale radość bezcenna :-)  Dziękuje!

IMG_4000.jpg

Napisano

Dziękuje. Niestety, bez bliskich znajomości z drzewami się nie obędzie, często jeżdze po lasach :-/ 

Tak się zastanawiam, wymieniając koła, wymieniłem tarcze, klocki hamulcowe oraz kasetę (SHIMANO Deore XT CS-M770) oraz łańcuch (CONNEX 908) Dzisiaj podczas jazdy zaobserwowałem że łańcuch mi przeskakuje. Łańcuch przeskakuje na większości zębatek na  kasecie i na wszystkich trzech tarczach na korbie. I teraz nie wiem czy łańcuch powinien się ułożyć czy szukać zębatek do korby lub całej korby. Zastanawia mnie tez czy na "strzelający" łańcuch mogą mieć wpływ zużyte kółka przerzutki w wózku przerzutki?

 

 

Napisano

Taka jest moja wersja i takiej wersji będę się trzymał :-)  Nadmienię tylko że to opinia osoby niedoświadczonej. Najcześciej jest to podczas podjeżdżania nawet pod lekki wzniesienie, najpierw słyszę dźwięk łańcucha i później robie obrót korbą o jakieś ćwierć obrotu bez żadnego obciążenia. WYDAJE mi się, tak jakby łańcuch znalazł odpowiednie utawienie i wskoczył na zębatki. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...