wkg Napisano 8 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 Może ktoś bardziej doświadczony się wypowie ale Ty masz tu wyprostowaną sylwetkę ... ta rama ma dosyć krótki reach : / Przy w sumie niezbyt długim ogonie jak na twój wzrost na pierwszy rzut oka wygląda, że na stromych podjazdach musisz mieć problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 8 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 17 minut temu, Galipette napisał: mój wzrost + wysoka główka i kolega obok niższy i lzejszy wjeżdża a ja walczę żeby koło się nie oderwało i jest to na granicy przyczepności przodu. Wyżsi mają pod tym względem gorzej, bo wyżej mają znacznie wyżej środek ciężkości a rozstaw osi jest tylko trochę większy niż małych ramach a piasty pozostają na tej samej wysokości. Bez zmiany ramy możesz korygować tylko pozycję na rowerze - bardziej do przodu i niżej poprawi podjazdy, ale może zepsuć pozycję względem korb lub na zjazdy. Zmiana samego mostka to imho niewielka zmiana. Wystarczy bardziej się pochylać na podjazdach - da to ten sam efekt, tylko łokcie zegniesz pod innym kątem. A w ogóle to przesuwasz się na przód siodła na podjazdach? Prawdziwą zmianą byłaby zmiana ramy na dłuższą. Im dłuższy tylny widelec tym trudniej o oderwanie przedniego koła oraz ogólnie - im większa baza kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 8 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 (edytowane) https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/hardtail/zr-team/zr-team-29-80-2018/ Jeżeli to ten rower z długością ramy 630 dla 22 cali to ja nie wiem jak Ty na tym podjeżdżasz : )) Ja przy wzroście 176cm mam długość ramy 625, mostek 80mm i mi dobrze. Oczywiście to kwestia proporcji ciała, długości rąk itd ale na tym rowerze wyglądasz, jakby przednie koło odrywało się od ziemi przy przyspieszaniu na płaskim ; D Poczytaj o geometrii progresywnej - długa rama, krótki mostek - ja bym szedł w tym kierunku. Na maratonach o których piszesz potrzeba raczej stabilności niż zwrotności. Taki Procaliber 8 np na twój wzrost ma długość 673 a trudno go nazwać rowerem o progresywnej geo . https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/procaliber/procaliber-8/p/21841/?colorCode=grey Edytowane 8 Czerwca 2018 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galipette Napisano 8 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 Teraz, wkg napisał: Jeżeli to ten rower z długością ramy 630 dla 22 cali to ja nie wiem jak Ty na tym podjeżdżasz : )) W pierwszym poście jest link. To nie ten model. Długość u mnie to 640 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 8 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 Centymetr nie kilometr ; D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 8 Czerwca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 A jaki mostek ? Ja bym zaczął od wymiany kierownicy, bo ta fabryczna jest gięta i wąska - ludzie o głowę niżsi jeżdżą na szerszych. Prosta kierownica o szerokości przynajmniej 74 cm wymusi nieco większe pochylenie. Oczywiście ( jak zauważył unclendken ) fitting byłby optymalny w tym przypadku.Mateusz30 Niewiele ponad 70 kg przy 2 m wzrostu to już jest spora niedowaga i ten gościu chyba jedzie na dopingu, albo czerpie energię z kosmosu, bo normalny człowiek przy takich warunkach to zwykły, słaby i anemiczny patyczak... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galipette Napisano 8 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 Czyli w weekend pomierzę wszystko i poważę i dam znać na forum. Na chwilę obecną sporo ciekawych informacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galipette Napisano 8 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 (edytowane) A więc tak...zważyłem rower i jestem lekko zszokowany bo waga pokazała 13.6 kg w pełnej gotowości bojowej..... Koło przednie kompletne 2.5 kg, koło tylne kompletne z kasetą 3.4 kg Torba podsiodłowa z dętką kluczami, nabojami 600gr Szerokość kierownicy 690 Pierwsza sprawa to pozbycie się tej torebki czyli zalanie mlekiem opon i wywalenie dętek czyli na początek torebka +dętki to z 800 gr leci. Druga sprawa to pozostawienie napędu 1x10 - w poprzednim sezonie śmigałem na takim w poprzednim rowerze i był wystarczający. Czyli znowu odejdzie manetka, linka, pancerz, przerzutka przód i tarcze ale dojdzie lekka tarcza narrow Wide - strzelam ok 400 gr Do tego na początek korekta pozycji i myślę że 24 czerwca na Poland Bike w Płocku będzie egzamin Edytowane 8 Czerwca 2018 przez Galipette Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 8 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 (edytowane) Czekaj czekaj ... prawie 6 kg koła ? To jest niemożliwe. Na jakich oponach i dętkach jeździsz ? Mocne, sztywne koła na 90kg faceta to 1600-1700 gramów, dętki powiedzmy 350, opony 1300, kaseta około 300 to daje około 3,5 kg za komplet. https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-240s-spline-one-xm421-29-1610g-p-30.html tu takie na wypasie ... AM raczej niż na maratony, ciężkie, solidne ... Coś tu nie pasuje ... Na mleku dużo nie ugrasz, dojdzie po 100 g na koło mleka i taśma zamiast dętek ... może ze 100 g uzyskasz .... lepszą trakcję w terenie i kupę zabawy przy zmianie opon : D PS: Tak sobie myślę, że jeżeli Ty na 6kg kołach i rowerze jak od niższego brata z tymi podjazdami masz 2-3 sektor to powinieneś dużo nadrobić sprzętem ; ) Edytowane 8 Czerwca 2018 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galipette Napisano 11 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 (edytowane) W dniu 8.06.2018 o 14:41, KrissDeValnor napisał: A jaki mostek ? Ja bym zaczął od wymiany kierownicy, bo ta fabryczna jest gięta i wąska - ludzie o głowę niżsi jeżdżą na szerszych. mostek standardowy kąt, 100 mm zamontowany zaraz nad sterami, kierownica 690 W wekkend pojeździłem i miałem okazję porównać z rowerami kolegów. No i okazało się, że mój najcięższy kloc.... Wieczorem wczoraj rozebrałem rower i tak: opona Schwalbe noby nic drutowa 720 gr x2 dętka 200 gr x2 koło przód gołe bez tarczy ok 990 gr koło tył gołe bez tarczy ok 1400 gr tarcze 2 szt 280gr kaseta 11-36 470 gr sztyca i siodełko 670 gr korba slx z pedałami ze zdjętymi blatami 990 gr pozostała rama z tylną przerzutką, amorem i kierownicą 5800 gr do tego zdjąłem manetkę przód i przerzutkę przód. Cięzkie to jakieś wszystko.......:( Edytowane 11 Czerwca 2018 przez Galipette Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 (edytowane) Może 1,5kg na kołach nie zbijesz jak ja, ale prawie kilogram się urwać da z oponami, na przód bym zostawił nobby nic'a, ale wersję zwijaną, na tył jakiś rocket Ron czy inny racing Ralph, albo Maxxis Ikon, to da ci trochę mniejsze opory niż 2x NN, co na płaskich odcinkach ma trochę znaczenia. + lżejsze koła na Novatecach i lekkich obręczach. Kierownicę możesz zmienić na karbon w Decathlonie za 150zł Urwiesz pewnie z 200g Ramy bym nie ruszał chyba że ci geo bardzo nie pasi, i masz kasy jak lodu Dobrze by było też przejść na bezdetkę, ale to oczywiste, reszta rzeczy (jak sztyca i siodełko) też jest do odchudzania, ale wydaje mi się że tu już trochę mniejsze efekty vs cena wychodzą. Edytowane 11 Czerwca 2018 przez piciu256 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 No to w sumie świetna wiadomość ! Na oponach schodzisz spokojnie 2x100g, na dętkach 2x50g, na kołach 700g, na kasecie 100g czyli ponad kg : ) 1.2 jest możliwe - a to na kołach duża różnica. No i zakup kół jest o tyle fajny, że masz dwa zestawy - jeden na codzień i jeden na maraton - łatwiej sobie uzasadnić koszt ; D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galipette Napisano 24 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2018 (edytowane) Rower częściowo przebudowany i jest duża poprawa w jeździe. Nie muszę na pojazdach się tak koncentrować i więcej energii idzie w korby (takie moje odczucie) Napęd 1x10 z kasetą 11-42i zębata Narrow Wide 34, zamontowana osłona sterów jak najbardziej płaska+ mostek 17° na minus o 1 cm dłuższy. Ok 1kg lżejszy cały rower. Pozycja chyba lepsza co można ocenić na fotce. Dzisiaj na PB w Płocku awans na 2 sektor Edytowane 24 Czerwca 2018 przez Galipette 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.