Skocz do zawartości

[rower] Cannondale 28


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Będąc w serwisie  rowerowym  i rozmawiając z właścicielem  sklepu o dobór  roweru  pod moje wymagania czyli   95%  asfalt   5%  teren czyli scieżki   rowerowe chodnikowe   i 1.5km  lasu którego odwiedzam może 4 razy w miesiącu  polecił  mi taki rower

 

https://www.isport.pl/rower-cannondale-quick-cx-1-2018-p-12701.html

Niby  jest to zwykły  rower Krosowy  miejski lecz  mnie interesował   MTB  na karbonie . To powiedział bym nie przepłacał  i nie brał  MTB tylko Krosa  [Karbon ze względu na kręgosłup]. Waga tego roweru  to jakieś  11kg   rama z rowerów  MTB.     Mnie interesuje lekkość jazdy   no i dobrze by było  w miare nim szybko jechać  by trzymać  w miare bliski  dystans bo w trasy między miastowe będe jeździć z ojcem a on będzie jeździł  szosówką. A jak złapie formę  to koło  37km/h  poleci   .  Cannondale  ma 20  biegów    nie za mało?  Bo  mając  Unibika Fusion  MTB było tylko 24 i za mało.   Jego szosówką  też jeździłem nową  ale to nie mój świat jednak ale wykręcił  33kmh  .

Polecacie   ?  Odradzacie  a może coś innego?

 

 

Napisano

Wszystko   fajnie ale to jest rower  bez amora.  Niestety  ja musze mieć amor.  :(  .  Mam w domu szosówke  ojca   z kierownicą prosta.  Pojeździłem  3 dni  i miałem problem z biodrami. Jego rower   to rama 17'   przeznaczona na wzrost do 175cm.    Amor wszystko idealnie tłumi  u mnie  i  na nic nie narzekam wtedy.

Napisano

A ja mam problem również z biodrami, noga prawa krótsza o 5cm. Miałem z amortyzatorem Trek 4300, potem dałem się namówić na podobnego Giant SLR 1. Miał sztycę już karbon, rama aluminium i widelec karbon. Widelec tłumił drgania na nierównościach lecz tył przenosił drgania na biodra. W tej chwili to więcej odczuwam drgań w widelcu niż z tylnego koła. Zmodyfikowałem rower tzn. siodełko WTB, kierownica lekko gięta - do prostej nie bardzo mogłem się przyzwyczaić, krótszy mostek o 3cm. Tak to dobrałem by jak najmniej odczuwać dyskomfort w biodrach. Ostatnio zrobiłem 166km.

  • 3 tygodnie później...
Napisano
W dniu 6.06.2018 o 07:31, dorota57 napisał:

A ja mam problem również z biodrami, noga prawa krótsza o 5cm. Miałem z amortyzatorem Trek 4300, potem dałem się namówić na podobnego Giant SLR 1. Miał sztycę już karbon, rama aluminium i widelec karbon. Widelec tłumił drgania na nierównościach lecz tył przenosił drgania na biodra. W tej chwili to więcej odczuwam drgań w widelcu niż z tylnego koła. Zmodyfikowałem rower tzn. siodełko WTB, kierownica lekko gięta - do prostej nie bardzo mogłem się przyzwyczaić, krótszy mostek o 3cm. Tak to dobrałem by jak najmniej odczuwać dyskomfort w biodrach. Ostatnio zrobiłem 166km.

Mam to samo lecz nie aż o 5cm.   Jestem z województwa gdzie króluje ilość  osób  niepełnosprawych   i  w ogóle z problemami kręgosłupa.

Jeżdząc  na karbonowym  widelcu  meridy  odpada.  Czuje się  jakby mi zęby zaraz miały wypaść. tak trzepało na nierównościach   . Wszystkie nierównowści idą na tył i na ramę i na kręgosłup. Istnieją  amortyzowane sztyce i chyba to będzie lepszym rozwiązaniem.  Dodatkowo ja nie moge jeździć  tak

mind-hacks-technika-jazdy-pozycja1-800x5

 

Tylko  prosto.  Dzięki takiej pozycji jak na fotce  niby możesz zyskać  na prękdości.

 

http://thirtythree.pl/pl/p/Rower-Cannondale-Quick-CX-2-graysilver-2018/1295    rzekomo  11.3 KG . Dołoże  pedały  latarke  licznik i  świecidełka to będzie 11.5 i taka waga jest ok.

 

Ciekawe ile to ma łącznie biegów.    Mając kilka miesięcy samego narzekania  na Unibike Fusion tylko 24  i za mało.   Jest ty był  MTB. Tutaj mamy Crossa.

Znajomek ma Krosa  Meride  24 biegi  ale za mała rama w ogóle nie wygodnie ale już na najwyższym biegu rower nawet ostro cisnął .

  • Mod Team
Napisano

Biegów ma 11, ale tak naprawdę jak się nie ma bardzo stromych górek w okolicy, to liczba przełożeń nie jest istotna - bardziej liczy się fakt, czy z danym napędem będzie się optymalnie jeździło, a więc czy np. mały blat korby okaże się wystarczający w codziennym użytkowaniu ( zależy to po części od stylu jazdy i kadencji z jaką się jeździ, oraz możliwości kondycyjnych i wspomnianego rodzaju terenu - w tym przypadku, czy będzie on płaski ).
Akurat ten napęd do szybkich nie należy ( jest on w sumie zaadaptowany z MTB ), ale jeśli wystarczą Ci na płaskim prędkości maksymalne 35 - 40 km/h ( ok. 35 przy kadencji 90 obrotów ), to OK.
Jak szukasz szerszej rozpiętości przełożeń i większych prędkości, to w cross'ach najbardziej popularny jest napęd z dużym blatem korby 48 zębów i na nim pewnie miałeś okazję jeździć ( zgaduję ).
 

Napisano

Pojawił się kolejny rower z większa ilościa bięgów.  Po kontakcie z firmą  powiedzieli mi  że  to są te same ramy  jedynie inne komponenty

 

http://thirtythree.pl/pl/p/Rower-Cannondale-Quick-CX-4-acid-greenjet-black-2018/1297

3x8       . Idzie to zmodyfikować na 3x9?    

Zamiast pakować się w karbony i  przepłacać lepiej zapodać  amportyzowaną  sztyce  o ile będzie taka do tego modelu.

Dalej  na obecnych obręczach koła to max   1.75  słabo  .   Jakie więc opony   do takich obreczy? Obecnie mam 2.0   Hurricane  .Za cicha   ale opory doskonałe. Jednak fatalna przyczepność  przy skręcaniu można wylądować na plecach.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...