Gość Napisano 4 Czerwca 2018 Napisano 4 Czerwca 2018 Będąc w serwisie rowerowym i rozmawiając z właścicielem sklepu o dobór roweru pod moje wymagania czyli 95% asfalt 5% teren czyli scieżki rowerowe chodnikowe i 1.5km lasu którego odwiedzam może 4 razy w miesiącu polecił mi taki rower https://www.isport.pl/rower-cannondale-quick-cx-1-2018-p-12701.html Niby jest to zwykły rower Krosowy miejski lecz mnie interesował MTB na karbonie . To powiedział bym nie przepłacał i nie brał MTB tylko Krosa [Karbon ze względu na kręgosłup]. Waga tego roweru to jakieś 11kg rama z rowerów MTB. Mnie interesuje lekkość jazdy no i dobrze by było w miare nim szybko jechać by trzymać w miare bliski dystans bo w trasy między miastowe będe jeździć z ojcem a on będzie jeździł szosówką. A jak złapie formę to koło 37km/h poleci . Cannondale ma 20 biegów nie za mało? Bo mając Unibika Fusion MTB było tylko 24 i za mało. Jego szosówką też jeździłem nową ale to nie mój świat jednak ale wykręcił 33kmh . Polecacie ? Odradzacie a może coś innego?
dorota57 Napisano 5 Czerwca 2018 Napisano 5 Czerwca 2018 Jeżeli chcesz jeździć 95% szosa to popatrz na ten rower. To szosa z prostą kierownicą. http://rowerowy.pl/rowery_giant/prd,giant-fastroad-comax-2-m-46-gra-18,rid,50538.html
sthEn Napisano 5 Czerwca 2018 Napisano 5 Czerwca 2018 Napędu 2x11 się nie bój, pokochasz. Z MTB dobrze Ci powiedział, nie potrzebujesz
Gość Napisano 5 Czerwca 2018 Napisano 5 Czerwca 2018 Wszystko fajnie ale to jest rower bez amora. Niestety ja musze mieć amor. . Mam w domu szosówke ojca z kierownicą prosta. Pojeździłem 3 dni i miałem problem z biodrami. Jego rower to rama 17' przeznaczona na wzrost do 175cm. Amor wszystko idealnie tłumi u mnie i na nic nie narzekam wtedy.
dorota57 Napisano 6 Czerwca 2018 Napisano 6 Czerwca 2018 A ja mam problem również z biodrami, noga prawa krótsza o 5cm. Miałem z amortyzatorem Trek 4300, potem dałem się namówić na podobnego Giant SLR 1. Miał sztycę już karbon, rama aluminium i widelec karbon. Widelec tłumił drgania na nierównościach lecz tył przenosił drgania na biodra. W tej chwili to więcej odczuwam drgań w widelcu niż z tylnego koła. Zmodyfikowałem rower tzn. siodełko WTB, kierownica lekko gięta - do prostej nie bardzo mogłem się przyzwyczaić, krótszy mostek o 3cm. Tak to dobrałem by jak najmniej odczuwać dyskomfort w biodrach. Ostatnio zrobiłem 166km.
Gość Napisano 25 Czerwca 2018 Napisano 25 Czerwca 2018 W dniu 6.06.2018 o 07:31, dorota57 napisał: A ja mam problem również z biodrami, noga prawa krótsza o 5cm. Miałem z amortyzatorem Trek 4300, potem dałem się namówić na podobnego Giant SLR 1. Miał sztycę już karbon, rama aluminium i widelec karbon. Widelec tłumił drgania na nierównościach lecz tył przenosił drgania na biodra. W tej chwili to więcej odczuwam drgań w widelcu niż z tylnego koła. Zmodyfikowałem rower tzn. siodełko WTB, kierownica lekko gięta - do prostej nie bardzo mogłem się przyzwyczaić, krótszy mostek o 3cm. Tak to dobrałem by jak najmniej odczuwać dyskomfort w biodrach. Ostatnio zrobiłem 166km. Mam to samo lecz nie aż o 5cm. Jestem z województwa gdzie króluje ilość osób niepełnosprawych i w ogóle z problemami kręgosłupa. Jeżdząc na karbonowym widelcu meridy odpada. Czuje się jakby mi zęby zaraz miały wypaść. tak trzepało na nierównościach . Wszystkie nierównowści idą na tył i na ramę i na kręgosłup. Istnieją amortyzowane sztyce i chyba to będzie lepszym rozwiązaniem. Dodatkowo ja nie moge jeździć tak Tylko prosto. Dzięki takiej pozycji jak na fotce niby możesz zyskać na prękdości. http://thirtythree.pl/pl/p/Rower-Cannondale-Quick-CX-2-graysilver-2018/1295 rzekomo 11.3 KG . Dołoże pedały latarke licznik i świecidełka to będzie 11.5 i taka waga jest ok. Ciekawe ile to ma łącznie biegów. Mając kilka miesięcy samego narzekania na Unibike Fusion tylko 24 i za mało. Jest ty był MTB. Tutaj mamy Crossa. Znajomek ma Krosa Meride 24 biegi ale za mała rama w ogóle nie wygodnie ale już na najwyższym biegu rower nawet ostro cisnął .
Mod Team KrissDeValnor Napisano 26 Czerwca 2018 Mod Team Napisano 26 Czerwca 2018 Biegów ma 11, ale tak naprawdę jak się nie ma bardzo stromych górek w okolicy, to liczba przełożeń nie jest istotna - bardziej liczy się fakt, czy z danym napędem będzie się optymalnie jeździło, a więc czy np. mały blat korby okaże się wystarczający w codziennym użytkowaniu ( zależy to po części od stylu jazdy i kadencji z jaką się jeździ, oraz możliwości kondycyjnych i wspomnianego rodzaju terenu - w tym przypadku, czy będzie on płaski ). Akurat ten napęd do szybkich nie należy ( jest on w sumie zaadaptowany z MTB ), ale jeśli wystarczą Ci na płaskim prędkości maksymalne 35 - 40 km/h ( ok. 35 przy kadencji 90 obrotów ), to OK. Jak szukasz szerszej rozpiętości przełożeń i większych prędkości, to w cross'ach najbardziej popularny jest napęd z dużym blatem korby 48 zębów i na nim pewnie miałeś okazję jeździć ( zgaduję ).
Gość Napisano 2 Lipca 2018 Napisano 2 Lipca 2018 Pojawił się kolejny rower z większa ilościa bięgów. Po kontakcie z firmą powiedzieli mi że to są te same ramy jedynie inne komponenty http://thirtythree.pl/pl/p/Rower-Cannondale-Quick-CX-4-acid-greenjet-black-2018/1297 3x8 . Idzie to zmodyfikować na 3x9? Zamiast pakować się w karbony i przepłacać lepiej zapodać amportyzowaną sztyce o ile będzie taka do tego modelu. Dalej na obecnych obręczach koła to max 1.75 słabo . Jakie więc opony do takich obreczy? Obecnie mam 2.0 Hurricane .Za cicha ale opory doskonałe. Jednak fatalna przyczepność przy skręcaniu można wylądować na plecach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.