Skocz do zawartości

[Rower] prawdopodobnie gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Długo mnie tu nie było. Byłem tylko gościem zaglądającym z ciekawości, teraz potrzebuję Waszej fachowej wiedzy i pomocy.

Stoję przed wyborem nowego roweru. Postaram się wam przybliżyć to czego potrzebuję i w co staram się „wstrzelić”.

Po pierwsze jestem rowerzystą amatorem. Jeżdżę 2 lub 3 razy w tygodniu, na dystansach ok 50km. Rzadziej mam czas zrobić dystans w granicach 100km. Na chwilę obecną jeżdżę na rowerze MTB CUBE Disc Analog ale ze zmienionymi oponami na semi-slick 1.75. Dlaczego tak? Częściej zdarza mi się poruszać po ścieżkach rowerowych, asfalcie czy drogach szutrowych niż po bezdrożach wymagających balona 2.1 czy 2.2. Nie interesują mnie zawody, zdobywanie KOM’ów na Stravie czy ogólnie pojęte współzawodnictwo. Lubię jeździć na rowerze i to jest moja ulubiona forma aktywności fizycznej.

Szukam roweru, który z jednej strony pozwoli mi na krótkie wycieczki (ok 50km) po okolicy po drogach szutrowych, asfaltowych i leśnych a z drugiej strony pozwoli raz w roku zapakować się w sakwy i pojechać z kolegami w trasę 500-700km robioną w tydzień czasu.

W zasadzie byłem zdecydowany na zakup roweru KROSS TRANS SOLAR 2017. Ma wszystko to co potrzebowałbym na rower tzw. wyprawowy. Niezły osprzęt, bagażnik, błotniki, dynamo w piaście, niezły amorek z blokadą w manetce. Na ten rower mógłbym się zapakować i wyruszyć w trasę, jestem o tym przekonany. Podobne rowery mają znajomi, którzy jeżdżą na takie kilkudniowe wypady.

Ale… No właśnie jest ale. Taki rower byłby potrzebny mi tak naprawdę raz albo 2 razy w roku. Na co dzień nie potrzebuję bagażnika, dynama w piaście czy błotników. Wolę pośmigać lżejszym rowerem po okolicy niż taką ciężką „krową”.

Przeglądając rożne oferty sklepów internetowych natknąłem się na rower zwany szutrówką czy GRAVEL’em. Poczytałem kilka recenzji, obejrzałem różne filmiki i zacząłem się zastanawiać czy ten nowy pomysł nie jest czymś dla mnie. Im więcej myślałem tym bardziej podobała mi się taka koncepcja roweru. Trafia ona w moje potrzeby; na co dzień mogę pośmigać w różnym lekkim terenie (tak jak to robię dotychczas), ale gdy nadejdzie czas, mogę założyć potrzebny osprzęt czyli bagażnik błotniki itp. i wyruszyć w długą wyprawę.

Nie miałem okazji pojeździć takim rowerem i niestety nikt ze znajomych takowego nie posiada. Posiłkuję się tylko opiniami z forów internetowych. Kusi mnie ta idea i poważnie zastanawiam się nad zakupem właśnie takiego typu roweru.

Pewnie już was zanudziłem… przepraszam bardzo, ale za dużo „kotłuje” mi się w głowie.

Teraz kilka konkretów i oczywiście prośba do was o waszą opinię i wskazówki.

Czego oczekuję?

1.      Wygodnej pozycji na rowerze pozwalającej przejechać komfortowo dystans ok 100km.

2.      Możliwości „dozbrojenia” roweru w błotniki, bagażnik (przód, tył), oświetlenie (dynamo).

3.      Sztywna oś (najchętniej).

4.      Rama ALU z widelcem z karbonu. Jakoś boję się ramy chro-mo aczkolwiek temat do przemyślenia. Mam wspomnienie mojego roweru z dzieciństwa, nowy był niebieski a później był rudy J

5.      Napęd najlepiej 11x2 albo 10x2

6.      Klasa osprzętu 105, SLX, Deore nie jakaś niska półka.

7.      Odpowiednia wytrzymałość, ja mam teraz 97kg przy 186cm wzrostu. Gruby nie jestem, raczej dobrze zbudowany, nie ma szans na wagę poniżej 90kg. Chciałbym też móc zapakować na rower te około 15-20kg gratów na wyjazd.

Najchętniej kupiłbym „gotowca”, który to wszystko ma. Druga opcja to zakup „golasa” i dokupienie reszty gratów. Po przekopaniu sklepów internetowych znalazłem tylko jeden model, który spełniałby większość z tych wymagań. To CUBE NUROAD EXC. Niestety nie wiem czy ma on sztywną oś czy nie. Niestety dla laika terminologia rowerowa nie jest taka czytelna.

Zdaniem podsumowania. Czy szukam czegoś czego nie ma? Czy znajdę coś tańszego niż ten CUBE? Czy ten CUBE jest warty takiej ceny? Przyznam, że szukałem czegoś w granicach 5 tyś zł. Do CUBE muszę dołożyć sporo. Może warto zainteresować się czymś innym?

Link do CUBE https://olimpiasport.pl/produkt/983.24586.2.htm

Będę wam bardzo wdzięczny za pomoc, podpowiedzi i opinie.

 

 

 

 

Edytowane przez Vaako
Poprawa tekstu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeździłeś już kiedyś na baranku? Bo może się okazać że rower typu gravel, ale z prostą kierownicą jest tym czego szukasz. Ja na krótsze trasy, właśnie tak na godzinkę - dwie jazdy bardziej niż baranka wolę prostą kierownicę z chwytami Ergona z mini-rogami. Owszem, baranek jest świetny na dłuższą trasę, bo daje wiele możliwości chwytu ale już na szutrach czy w lekkim terenie jest specyficznie - nie chcę oceniać czy dobrze czy źle ale na pewno wymaga to przyzwyczajenia. 

Dlatego jeszcze zanim spojrzysz na gravele popatrzyłbym na rower zbliżony do Twojego, ale ze stalową ramę, sztywnym widelcem, kołami 28 cali i oponami podobnymi do tych które masz teraz. Nie wiem czego boisz się w ramach z lepszej stali. Nie są dużo cięższe niż aluminiowe, widelce pięknie pracują na nierównościach, bez obaw można je obciążyć wyposażeniem na jakąś wyprawę (nawet w style bikepackingowym). 

Do tego dobre, hydrauliczne hamulce i napęd 2x10, myślę że raczej z korbą przełajową 36/46. 

Z gotowych rowerów w takim stylu jest np. Muirwoods https://www.marinbikes.com/pl/bikes/muirwoods-green ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby zaprojektować sobie taki rower od podstaw na bazie np. ramy Octane One Kode https://7anna.pl/product-pol-10278-Rama-i-widelec-Octane-One-Kode-700c.html

Jeśli faktycznie szukasz gravela to spokojnie nada się Author Ronin http://pl.author.eu/adventure/gravel/author-ronin-2018-ua42901301-1154

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie możesz wziąć Nuroad Pro a bagażnik i błotniki dokupisz osobno. Kupisz je za 150 zł zamiast 500 jakie życzy sobie Cube (i powinny być nieco lżejsze).

 

Zauważyłem, że jeszcze światła i dynamo są w zestawie... wydaje mi się, że oświetlenie na baterie jest lepszym wyjściem... Dynamo = dodatkowe obciążenie, co przy dłuższych trasach może być już odczuwalne.

 

Ze 105-tką, hydraulikami, dziurkami montażowymi pod bagażnik raczej nic tańszego w Polsce nie znajdziesz.

Edytowane przez hulk14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jest jeszcze seria modeli Meridy - Silex, które są komfortowymi rowerami typu gravel.
Może ta wysoka główka ramy wygląda średnio, ale na pewno dzięki temu jest wygodniej ( przynajmniej dla niektórych ) niż na większości rowerów z tego segmentu.
Tu np. test 600 - tki : https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/16862/test_merida_silex_szutrowa_ofensywa
Mi wpadła w oko 400 - tka ( nie lubię czerwonego, ale ten jest dość ciekawy ) : https://www.rowerymerida.pl/produkt1531/silex-400-rower-merida.html
Niestety za modę trzeba zapłacić, chociaż na pewno da się wynegocjować jakiś rabat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wasze opinie i informacje. 

Ze wskazanych opcji Ronin wygląda na ciekawą bazę do stworzenia roweru dosyć uniwersalnego. Silex też sympatyczny ale chyba za dużo kosztowałoby mnie doposażenie roweru we wszystkie dodatkowe akcesoria typu błotniki, bagażnik, oświetlenie... itp. 

Ten Cube Nuroad EXC mnie kusi ze względu na to że dostaje cały komplet. 

Wielka szkoda że nie mam szans zobaczyć go w Szczecinie. 

Tak na marginesie to najchętniej pojeździłbym na jakimś Gravelu żeby zobaczyć "jak to sie je". Niestety na razie nie mam nikogo znajomego z takim rowerkiem i z tego co wiem to chyba nie ma możliwości wypożyczenia w Szczecinie. W niektórych miastach chyba są takie możliwości. 

Tak jeszcze zapytam czy waszym zdaniem ten CUBE z pełnym osprzętem jest wart tej ceny? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...