Baboonst Napisano 4 Czerwca 2018 Napisano 4 Czerwca 2018 Cześć, mam rower kona unit x taki jak tutaj https://sklep.konaworld.pl/pl/p/Rower-Kona-Unit-X-Czerwony-2018/1773 Chcę wymienić napęd na GX - wiem że kaseta GX potrzebuje bębenka XD - Kona ma tylną piastę Formula 135x10mm - czy muszę wymienić całą piastę ? Jeśli tak to możecie mi polecić coś w miarę dobrego np DT ? Pozdrawiam
Dokumosa Napisano 4 Czerwca 2018 Napisano 4 Czerwca 2018 Części do piast formula są trudnodostępne. Więc teoretycznie da się ale w praktyce... Odnośnie tylnej piasty DT to wybór zależy od grubości portfela i jest on niewielki... DT370 za 350zł, DT350za 500-550zł, DT240 za 800-1000zł, DT180 za... Istotna różnica pomiędzy 370 i 350 to rozwiązanie wolnobiegu (klasyczne 3 zapadki vs. system star ratchet). Potem im wyżej to lekkość i lepsze łożyska. Biorąc jednak pod uwagę, że to stalowa Kona to masą piasty przejmował się nie będziesz. DT350 wydaje się optymalnym wyborem.
Baboonst Napisano 4 Czerwca 2018 Autor Napisano 4 Czerwca 2018 40 minut temu, Dokumosa napisał: Części do piast formula są trudnodostępne. Więc teoretycznie da się ale w praktyce... Odnośnie tylnej piasty DT to wybór zależy od grubości portfela i jest on niewielki... DT370 za 350zł, DT350za 500-550zł, DT240 za 800-1000zł, DT180 za... Istotna różnica pomiędzy 370 i 350 to rozwiązanie wolnobiegu (klasyczne 3 zapadki vs. system star ratchet). Potem im wyżej to lekkość i lepsze łożyska. Biorąc jednak pod uwagę, że to stalowa Kona to masą piasty przejmował się nie będziesz. DT350 wydaje się optymalnym wyborem. Wielkie dzięki za odpowiedź, możesz mi podlinkować taką 350 tkę bo ja nie mogę znaleźć takiej z QR 10 - znalazłem tylko tutaj ale pisze ze nie ma opcji mocowania tarczy, https://www.centrumrowerowe.pl/piasta-dt-swiss-350-pd794/?v_Id=104515 Mam jeszcze jedno pytanie zanim ją kupię, za jakiś czas chciałbym zamienic sobie te QRy na ośki thru bolt bo mam dwa inne rowery właśnie z takimi i cenię sobie to rozwiązanie, tutaj na tak szerokiej oponie po kilku mocniejszych skrętach tarcza szoruje mi już o klocki.... ogólnie fajnie byłoby żebym miał sztywniejsze koła . Czy jest możliwość takiej konwersji , szczególnie chodzi mi o przód. Dzięki !
cervandes Napisano 4 Czerwca 2018 Napisano 4 Czerwca 2018 Jest, DT swissy są konwertowalne we wszystkie strony endcapami. Namiastką thru bolta są zaciski RWS - też fajne rozwiązanie.
Dokumosa Napisano 4 Czerwca 2018 Napisano 4 Czerwca 2018 Z tyłu nie ma problemu z konwersją w każdą stronę. Jeśli chodzi o przód to nie wszystkie 350tki są konwertowalne i lepiej kupić piastę pod oś 100x15 + odpowiednie kapsle albo adapter w postaci odpowiedniej tulei. Piasty masz dostępne np. tutaj: https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-piasty-tylne-o_c_187_1.html Aczkolwiek popytaj u forumowych kołodziejów bo bywa, że w sklepowej cenie detalicznej zrobią Ci dodatkowo przeplot koła na nową piastę, zaproponują szprychy i nyple...
Baboonst Napisano 4 Czerwca 2018 Autor Napisano 4 Czerwca 2018 Czy ta piasta będzie ok https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-piasty-tylne-piasta-tylna-dt-swiss-350-5x135mm-qr-32h-6-srub-o_l_187_7399.html nie znalazłem żadnej piasty DT 135mmx10mm, tylko jedną która jest 130mm x10 mm, inna sprawa że wszystkie te piasty mają w opisie że obsługują napędy SRAM MTB 9/10 a nie 11 rzędowe ... trochę się już w tym pogubiłem - Shimano XT byłoby o wiele prostsze ale polubiłem SRAMA
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.