kamfan Napisano 1 Września 2011 Udostępnij Napisano 1 Września 2011 "Ale różnica do modelu 087 to tylko bardziej sztywna podeszwa." - to akurat jest jeden z najistotniejszych parametrow butow SPD, wiec ciezko nazywac go "tylko"... Ja z kolei polecam pedaly Crank Brothers: - bardzo szczelne; - posiadaja luz roboczy na blokach (niwelujacy prawdopodobienstwo wystapienia bolu kolan); - odporne na zapychanie; - lekkie; - bardzo proste w serwisie; - latwe wpinanie sie (mozliwe z 4 stron a nie jak w przypadku shimano tylko z 2) - w przypadku Eggbeaterow, warto zrobic sobie podkladki pod buty z jakiejs blachy, bo wgniataja podeszwe, ale w przypadku pedalow z serii Candy ten problem prawie nie wystepuje Ja tych pedalow uzywam od 5 lat i nie zamienilbym na zadne inne:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 1 Września 2011 Udostępnij Napisano 1 Września 2011 Gello1:Jeśli to nie tajemnica to napisz, gdzie można kupić sh-m183N w takiej cenie. Co do pedałów. Opinie nt. m770 i m540 są takie jak napisałeś, czyli to samo albo prawie to samo. Natomiast odnośnie m540 i m520 już podzielone. Jedni twierdzą, że warto dopłacić, inni przeciwnie. Ja zaliczam się do tych drugich. Użytkuje 2 komplety pd-m520, oba kupione jako używki, oba własnoręcznie prze-serwisowane, luz zlikwidowany. Wolałbym lepsze buty i pedały m520 niż gorsze buty i pd-m540. Ja z kolei polecam pedaly Crank Brothers: - bardzo szczelne; - posiadaja luz roboczy na blokach (niwelujacy prawdopodobienstwo wystapienia bolu kolan); - odporne na zapychanie; - lekkie. (...) Mają też wady, chociażby często pękające sprężyny. Awaria, która powoduje że na trasie pedał jest kompletnie nieprzydatny. Patrz przykład kolegi Grand231 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 1 Września 2011 Udostępnij Napisano 1 Września 2011 "często pękające sprężyny" - mysle, ze to jednak ostro naciagana opinia:P co rozumiesz przez slowo "czesto" (bo ja ok. 10-20%)? mam dwoch kolegow co im sprezyny pekly w pedalach shimano, ja na crankach w sumie zrobilem 40 tys. km (rowniez w bardzo ciezkim terenie), nieraz nimi o kamien przywalilem i nic sie nie stalo... nie twierdze, ze sprezyny nie pekaja (bo pekaja i faktycznie moze czesciej niz np. shimano), ale slowo "czesto" to za duzo powiedziane, problem ten dotyczy mniej niz 4-5% uztykownikow (dane z mtbr.com) i w wiekszosci jest spowodowany z "ich winy", bo pedaly te maja taka budowa, ze jak ktos bardzo mocno walnie klatka o kamien to moze ona spowodowac pekniecie lub nadwyrezenie sprezyny, ktora po czasie peknie. jeszcze co do samej niezawodonosci to zobacz sobie na gwarancje na nowe CB, jaka inna firma daje Ci gwarancje na pedaly na 5 lat?! jedno jest pewne jezeli nigdy nie jezdzilo sie na CB, a uzywa sie pedalow zatrzaskowych to warto je wyprobowac, bo to jest calkowicie inna jazda niz na shimano i dobrze jest miec wlasne zdanie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 1 Września 2011 Udostępnij Napisano 1 Września 2011 Moim celem nie było wywołanie dyskusji, czy jakieś kłótnie. Zasygnalizowałem problem. Opisałeś pedały CB z własnego punktu widzenia, z własnego doświadczenia. Przedstawiłeś zalety. Pominąłeś wady. Tylko o to mi chodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zlyjogurt Napisano 1 Września 2011 Udostępnij Napisano 1 Września 2011 Ja mam całkiem odmienne zdanie. co do cb. Ich odporność na mokre warunki jest praktycznie zerowa, oś ze stali nierdzewnej zardzewiała, mają luzy, a bloki znikły mi po sezonie. A, zapomniałbym o plastikowych zaślepkach, które się niszczą a kupić je można tylko kupując rebuild kit, który z przesyłką kosztuje 70 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gogo3000 Napisano 1 Września 2011 Udostępnij Napisano 1 Września 2011 A czy pedały CB maja regulacje sily wypięcia? Bo to chyba jest ważne dla początkujących, znam kilka osob jezdzacych na trzepaczkach do jajek i zachwalaja je tylko mowia ze dla poczatkujacych sie nie nadaja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Killer206 Napisano 1 Września 2011 Udostępnij Napisano 1 Września 2011 Ja mam całkiem odmienne zdanie. co do cb. Ich odporność na mokre warunki jest praktycznie zerowa, oś ze stali nierdzewnej zardzewiała, mają luzy, a bloki znikły mi po sezonie. A, zapomniałbym o plastikowych zaślepkach, które się niszczą a kupić je można tylko kupując rebuild kit, który z przesyłką kosztuje 70 zł. To świadczy tylko o tobie jak dbasz o sprzęt (czyli nie dbasz wcale). CB przejadą 40k km, ale jeśli myślisz że przejadą te 40k km bez zaglądania do nich i wymiany łożysk to jesteś w niezłym błędzie... Co do bloków to czego się spodziewałeś!? Muszą być zrobione z miękkiego brązu bo inaczej wycierałyby się skrzydełka Taka już jest uroda tych pedałów Rozwaliłeś zaślepki? Chyba odkręcałeś je granatem ręcznym Od 3 lat mam CB model C z plastikowymi zaślepkami i o dziwo wyglądają jak nowe(zaślepki)! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 1 Września 2011 Udostępnij Napisano 1 Września 2011 gogo3000 tu masz racje w CB brakuje regulacji sily wypiecia masz do ustawienia dwa katy wypiecia 15 stopni oraz 20 stopni, moimi pierwszymi pedalami zatrzaskowymi byly CB i uwazam, ze nauka jazdy w nich nie jest gorsza niz w shimano (choc jednoznacznie trudno mi to stwierdzic, bo uczy sie tylko raz:P). mi "styl jazdy" w CB duzo bardziej pasuje niz w pozniej testowanych przeze mnie shimano, wedlug mnie 15 stopni na wypiecie daje mozliwosc latwego wypiecia, waze niecale 60kg i jeszcze nigdy mi sie nie zdazylo, zeby np. przy OTB zostac w rowerze;) latwo tez sie wpina, bo nie musisz stanac blokiem na pedal i nacisnac tylko mozesz zachaczyc blokiem o skrzydelko i pociagnac noga do przodu/do tylu Ale rowniez od znajomych slyszalem, ze niektorych ten luz roboczy na pedale "przerazal", z drugiej strony inni narzekali na shimano, ze noga sztywno siedzi i kolana bola, wiec najlepiej jakbys mial mozliwosc przetestowania obu rozwiazan... @M333 ja tez posta napisalem tylko po to zeby zwrocic uwage, bo akurat uwazam ze problem z sprezyna jest malo istotny (rzadki), bardziej istotna jest np. koniecznosc uzycia podkladek oraz faktycznie o czym zapomnialem szybsze zuzycie blokow czy tylko 2 katy wpiecia do pedala Kazda opinia na forum jest subiektywna i taka jest moja:) ale naprawde duzo jezdze i uwazam, ze CB sa bardzo dobrym rozwiazaniem, zwlaszcza jezeli chodzi o zapychanie sie blotem podczas maratonow czy dlugie turystyczne jazdy po gorach, gdzie luz roboczy jest zbawienny da "rozruszania stopy" i pozbycia sie bolu kolan, ktory czesto (pomimo dobrego ustawienia blokow) towarzyszy innym pedalom SPD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gogo3000 Napisano 1 Września 2011 Udostępnij Napisano 1 Września 2011 @kafman: a jak z nieplanowanymi wypięciami na początku miales? Czy podczas pierwszych jaz to nie bylo problemem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zlyjogurt Napisano 1 Września 2011 Udostępnij Napisano 1 Września 2011 Killer206 Właśnie o to chodzi, że przez moje ubijaki jestem zmuszony do dużego dbania o sprzęt. Po każdej jeździe w mokrych warunkach muszę je rozkręcać, czyścić i smarować (pd-520 przejechały mi 3 sezony bez zaglądania do nich). Nie liczę, że przejadą nawet 20k mimo regularnego serwisowania, bo są w rowerze treningowo-startowym, więc siłą rzeczy obrywają mocniej niż gdyby służyły do turlania po ścieżce. Jednak oczekiwałbym, żeby bez zaglądania przejechały z 1,5k km(po tylu przestały się płynnie kręcić i musiałem je smarować). Dlatego pisanie o nich, że są "bardzo szczelne" traktuję jako niezły żart. Porównując je do najtańszych pedałów shimano wytrzymałość wypada mizernie. I co z tego, że dostępne są części zamienne, jeśli bardziej opłacalne jest kupno nowych pedałów. Co do bloków to znowu porównanie do pd-520- 3 sezony i bloki trzymają, a nowe kosztują ok 40zł. CB- bloki do wyrzucenia po sezonie, a bardziej niż kupno nowych opłaca się zakup najtańszych pedałów. Prawa zaślepka zniszczyła się co prawda po szlifie, ale w lewej przy odkręcaniu zrobiły się nieestetyczne zadziory. Nie zrozumcie mnie źle, lubię te pedały za ich wagę, wygląd i przede wszystkim system wpinania i wypinaia, ale nie róbcie z nich pancernych i super uszczelnionych cudów. Jeśli ktoś chce odporny sprzęt niech lepiej kupi xtry. Co do obaw o naukę- nie ma co się zniechęcać brakiem regulacji, system wpinania i wypinania jest na tyle fajny, że nie jest potrzebna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomoTonyHalik Napisano 2 Września 2011 Udostępnij Napisano 2 Września 2011 Witajcie, Mam takie oto pedały w swojej kolarce LINK - do tej pory jeździłem na nich w zwykłych sportowych butach (da się), ale przecież nie od tego są te pedały i szczytem wygody toto nie jest. Mam więc pytanie: jakie bloki i buty powinienem dokupić do tego sprzętu? Nie mogę na but wydać dużo pieniędzy kwota przekraczająca 200 zł jest chyba maksimum, jakie na razie mogę dać. Czy jest zatem coś sensownego, co by ładnie współgrało z tym zestawem, nadawało się do szosowej jazdy (bez łażenia, chyba że tylko na chwilkę gdy trzeba gdzieś przy okazji zajść na mieście) i mieściło się w budżecie? Czy też nie warto brać nic w takiej cenie i trzeba dozbierać? A może nie warto w ogóle dokupować czegokolwiek do tych pedałów, tylko wymienić je na nowe? Jeśli tak, to jakie? (proszę brać poprawkę na ograniczony budżet) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 2 Września 2011 Udostępnij Napisano 2 Września 2011 @zlyjogurt - a stosujesz do serwisu tych pedałów gęstszy smar? to jest bardzo istotne w ich przypadku. ja z wlasnego doświadczenie wiem, że np. ten do łożysk shimano się do nich całkowicie nie nadaje, musi to być taki smar, żeby te pedały nie kręciły się luźno po nasmarowaniu jak to się dzieje np. w shimano (jak CB zakrecisz to powinny max. zrobić 2-3 obroty - jak robia wiecej to smar sie do nich nie nadaje), pamiętaj również żeby nałożyć smar na uszczelkę przy łożysku ślizgowym i dosyć dużo od strony tych zaślepek, ja tak serwisuję te pedały i wtedy naprawdę są bardzo szczelne, wytrzymują bardzo długo nawet w błotnistych warunkach... odnosnie blokow to nie wiem czy jest az taka roznica jak Ty piszesz, wedlug mnie jest mniejsza (kolega bloki shimano zajechal w 2,5 sezona, a CB w niecale 2), ale faktem jest ze zuzywaja sie szybciej (i to faktycznie mozna zaliczyc jako wade tych pedalow), odnosnie ceny blokow do CB jak sie popytasz w dobrych sklepach to zalatwia ci bloki za 55-60zl (co i tak jest zdzierstwem za 2 blaszki, ale juz nie wielka tragedia) @gogo3000 - nieplanowane wypiecia w CB to jest ich plus (lub jak sie z innej strony patrzy minus! - niestety to musisz sam ocenic) tak jak pisalem maja one luz roboczy daje to ta mozliwosc, ze mozesz dosc swobodnie stopa na pedale poruszac i to nie powoduje wypiecia sie z niego (przy pedalach shimano taki ruch spowodowalby juz wypiecie), wiec raczej problem jest w druga strone jak sie uczy na nich jezdzic, bo musisz opanowac zdecydowany, odruchowy ruch stopą w bok, zeby sie z nich wypiac (natomiast podczas upadku na maratonach czy OTB zawsze mi sie wypinaly)... niektorzy znajomi, ktorzy jezdza na shimano mowia wlasnie, ze ten luz roboczy na stopie ich "troche stresuje" i dlatego wola shimano, ja z kolei uczylem jezdzic sie na CB i duzo bardziej mi sie podoba wlasnie ta swoboda na stopie niz sztywne siedzenie w blokach na shimano... roznica w stylu jazdy tu i tu jest wyrazna, ale wydaje mi sie, ze trudnosc nauki w obu przypadkach jest podobnia - jak chcesz sie szybko nauczyc to kilka gleb trzeba zaliczyc, dla mnie nauka jazdy w pedalach SPD to chyba bylo porownywalne przezycie jak nauka jazdy na rowerze;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 2 Września 2011 Udostępnij Napisano 2 Września 2011 Ja tylko może dodam, że jeżdżę na CB czwarty sezon (dwa lata na Malletach i reszta na CB Candy Ti) i nigdy nie miałem problemów czy to ze sprężyną czy z działaniem czy ogólnie rozumianą trwałością. Owszem CB to droższa półka niż Shimano, ale tak było, jest i zapewne będzie, więc jeżeli ktoś się na nie decyduje, powinien być tego świadom. Moje pedały przeżyły różne jazdy, w tym po pas w wodzie oraz kraksy - i działają bez zarzutu. Nie były serwisowane ani razu. Jednak na tej podstawie nie wydam autorytatywnej opinii, że jest to produkt bezawaryjny i bez wad. Tak samo jednak nie ma podstaw do opinii, że wszystkie CB są be, jeżeli komuś pękła sprężyna albo coś się wytarło Co jest natomiast ważne, to to że CB są innym produktem niż Shimano i jeżeli ktoś się przesiada, mogą wymagać przyzwyczajenia, głównie z uwagi na luz. Aha - nie doświadczyłem przypadkowego wypięcia. Raczej odwrotnie, na Malletach zdarzało mi się niepostrzeżenie wpiąć (zużyty blok wchodził w skrzydełka bez kliku) i miałem przez to niezły fan, gdy planowałem wystawić nogę w zakręcie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomoTonyHalik Napisano 3 Września 2011 Udostępnij Napisano 3 Września 2011 Naprawdę nikt nie jest w stanie stwierdzić, jakie bloki muszę kupić by pasowały na takie pedały? LINK Poszperałem trochę w kwestii butów: W przedziale cenowym, na jaki mogę sobie aktualnie pozwolić znalazłem tylko buty shimano, model z LINKU - podobają mi się z wyglądu, ale jak jest z ich wygodą użytkowania? Na allegro jest jeszcze sporo butów w podobnym przedziale cenowym (różne modele), marki DMT - czy jest coś wartego uwagi? (chodzi przede wszystkim o wygodę użytkowania) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skydancer Napisano 6 Września 2011 Udostępnij Napisano 6 Września 2011 Naprawdę nikt nie jest w stanie stwierdzić, jakie bloki muszę kupić by pasowały na takie pedały? LINK Mam takie same pedały w swojej 15-letniej szosie. Potrzebujesz coś takiego: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laskovy Napisano 27 Września 2011 Udostępnij Napisano 27 Września 2011 ... Ja z kolei jezdze na trekingu 28" i zmowilem sobie SPD PD-M324. ... http://www.bikestacja.pl/pedaly-m324-turystyczne-p-351.html Podłączę się do tematu. Jeżdżę, jeżdżę i jeżdżę i zaczynam czuć niedosyt. Nie jeżdżę jakoś super wyczynowo, ale zdarza mi się jeździć rowerem do pracy (17km, tryb mieszany - miejsko-leśny) ale zdarza mi się także (często) godzinkę, dwie dziennie jeździć na sportowo w miejscu (na ścieżce) gdzie nie muszę się zatrzymywać, mogę jechać non-stop i szybko. Przez ten niedosyt zaraziłem się SPD. A zestaw powyżej zainteresował mnie właśnie ze względu na różne wykorzystanie roweru. Ale do meritum - zamierzam kupić buty do jazdy, ale typu MTB, zamontować bloki. Czy w takich butach będę mógł miejską część drogi (skrzyżowania, światła itp.) pokonać na platformach, natomiast w chwili wjazdu w część leśno-wiejsko-rekreacyjną (wcale nie małą, bo jakieś 6km) gdzie nie mam potrzeby zatrzymywania się (tak często) wpiąć się do SPD? Wiem, że kombinuję, ale akurat roweru używam nie tylko do sportu... SPD mnie zaraża, pociąga ale boję się tych gleb ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamibart Napisano 20 Października 2011 Udostępnij Napisano 20 Października 2011 Witam wszystkich !!! Planuje zakup butów mtb i chciałem sie poradzić odnośnie butów Shimano M183N, czy nie będzie w nich zbyt gorąco latem ?? http://www.centrumrowerowe.pl/006256/Shimano-SH_M183N_czarne/Produkt.aspx Model podoba mi się bardzo, natomiast mam wątpliwości odnośnie wentylacji przez "to coś" co zastąpiło zwyczajową siateczkę. Gadałem o tym bucie w kilku sklepach i jedni twierdzą zę wentylacja jest tyle że mniejsza i dlatego but jest uznawany jako na każda porę roku, a inni że jej nie ma w ogóle i że to but tylko na wczesną wiosnę i późną jesień (ogólnie że to bubel który się w ogóle nie sprzedaje i dlatego wszyscy obniżają na ten model ceny żeby sie go pozbyć z magazynów). Przyznam szczerze że nie dysponuje funduszami które pozwoliły by mi kupić buty na każą porę roku,lecz wole kupić jedne z dobrą wentylcją, a jak będzie zimno to nałożyć ochraniacz albo piankę. Proszę o wasze opinie pozdrawiam kamibart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gello1 Napisano 20 Października 2011 Udostępnij Napisano 20 Października 2011 ja mam te buty SH M183N no jeździłem cały sierpień a były upały i jakoś nie zauważyłem, żeby mi się pociły nogi. Cienka skarpetka but i jest git. Te buty są ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Franio Napisano 20 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Października 2011 Mnie też stopy się nie pocą i nie przegrzewają w tych butach. Co więcej, potrafią zmarznąć. Btw. Drogo na tym centrumrowerowym. Ja kupowałem tutaj. 140zł taniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamibart Napisano 20 Października 2011 Udostępnij Napisano 20 Października 2011 NIE cytujemy w całości postów, które znajdują się bezpośrednio poniżej naszego posta. :F No właśnie tłumaczono mi że jeśli ten m183n nominalnie kosztuje 599 a zostaje przeceniony do 350 to znaczy że jest do niczego i sklepy się go pozbywają obniżając cenę. Koledzy posiadacze jak rozumiem noga się w butach nie poci , ale skoro "Franio" piszę że nawet noga marznie to znaczy że wentylacja być musi, bo jakby był w pełni zabudowany to raczej jeszcze nie pojawiły się warunki w których mogłyby przemarznąć stopy. Ostatnio jechałem z rana w niedzielę w moich starych z siateczką i trochę było chłodno - około +4 st. C., to faktycznie na paluchach czułem trochę zimno. Jeśli uważacie że but jest dobry pod względem wentylacji - stopa nadmiernie się nie nagrzewa to raczej się na nie skusze. Tańczą opcją zakupów jakie brałem pod uwagę są m086 i na nie pierwotnie byłem zdecydowany, ale te m183n to model wyższy, nowszy, z pewnością lepiej dopasowany do stopy i przyjemniejszy dla oka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gello1 Napisano 20 Października 2011 Udostępnij Napisano 20 Października 2011 ja ostatnio w niedzielę jeździłem w nich o 9 rano a na termometrze było -1 i jakoś w stopy nie było mi ani zimno ani gorąco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Franio Napisano 21 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Października 2011 Ja ciepłolubny nie jestem i zimna się nie boję, ale przy niższych temperaturach dłonie i stopy zawsze mi marzną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamibart Napisano 21 Października 2011 Udostępnij Napisano 21 Października 2011 ja ostatnio w niedzielę jeździłem w nich o 9 rano a na termometrze było -1 i jakoś w stopy nie było mi ani zimno ani gorąco. Wiadomo że odczucia temperatury każdego z nas są inne i trudno tutaj wypracować obiektywne stanowisko w tym względzie. Nie mniej jeśli Tobie w m183n przy temperaturze -1 było komfortowo, a ja przy +4 w butach z klasyczną siateczką odczuwałem chłód na paluchach to można twierdzić, iż te 183n faktycznie są znacznie mniej wentylowane. W tym punkcie chciałem sie odnieść do okresu ściśle letniego czyli czerwiec i lipiec - skoro przy temperaturze 26 -28 st C i wyjazdach po kilka godzin klasyczne buty z siateczką wydają się być komfortowe, to czy te sh-m183n nie będa zbyt ciepłe ???. Wiem że drąże temat ale niechiałbym wydać kasy na buty które nie do końca sie sprawdzą (w tym przypadku mam na myśli gorące letnie dni). bo słyszałem o takch co przez zbyt ciepłe buty latem nabawili jakichś obtarć pomiędzy paluchami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.