wachus Napisano 31 Maja 2018 Napisano 31 Maja 2018 Witam Panie mam takie pytanie szczególnie do osób które miały styczność z kołami cosmic carbone. Koła mają takie nakrętki którymi kasuje się luz na łożyskach koła. Mam taką przypadłość że po skasowaniu luzu po paru dniach jazdy drodze odkręcają się one i pojawia się luz poprzeczny na kole (wyczuwalne jak się rusza kołem na boki palcami) a z koła dochodzi charakterystyczne strzykanie podczas jazdy. Jednym słowem samowolnie się to luzuje od wibracji. Koła pozbawione są fabrycznie małej śrubki imbusowej która jest wkręcona i występuje w dużej części innych kół Czy ktoś zaobserwował u siebie podobne rzeczy ? Mógłbym to zakleić tą nakrętkę dwoma kroplami super glue po ustawieniu luzu ale się boje że później mogę już tego nie odkręcić. Próbowałem nakładać sylikon na gwint ale na nie wiele się to zdało
WaGiant Napisano 31 Maja 2018 Napisano 31 Maja 2018 Nie znam tych kół więc fachowych porad nie dam ale do zabezpieczania śrub przed odkręceniem stosuje się klej loctite . Kosztuje więcej niż super glu ale działa .
wachus Napisano 31 Maja 2018 Autor Napisano 31 Maja 2018 mam ten srodek. tylko pytanie czy ja to później w razie czego odkręce po zastosowaniu tego kleju
teraw Napisano 31 Maja 2018 Napisano 31 Maja 2018 No po kleju do gwintów (niebieskim) odkręcisz normalnie kluczem. Po użyciu super glue, farby olejnej czy innych wynalazków nieprzeznaczonych do gwintów może być różnie
WaGiant Napisano 31 Maja 2018 Napisano 31 Maja 2018 Lictite stosuję często w pracy . Oryginalnie był czerwony , my używamy niebieskiego . Nie widzę różnicy w działaniu , po obu odkręca się bez problemu .
piciu256 Napisano 31 Maja 2018 Napisano 31 Maja 2018 Czerwony jest jednak "trochę" mocniejszy... Stosuje się go na elementy które mają być na stałe, ale jak masz to użyj- mała kropelka nie sprawi problemu, szczególnie że jest to dość spora nakrętka więc nie ma ryzyka ew. ukręcenia. Problem pojawia się czasem kiedy na się dużej powierzchni względnie małej śruby go zastosuje- ta może się ukręcić i jest klops, trzeba wywiercać Przy dużych śrubach tylko podgrzanie palnikiem pomaga A te założone z fabryki to jakieś marne są, albo po prostu powierzchnia styku gwintów nie jest odtłuszczona, ten "prawdziwy" loctite trzyma trochę mocniej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.