qmitsu Napisano 28 Maja 2018 Napisano 28 Maja 2018 Dzień dobry, zastanawiam się nad wymianą roweru na nowy lub ewentualnie nad ulepszaniem swojego. Podstawowe pytanie czy opłaca się inwestować w Cube Attention SL z 2017 czy lepiej kupić coś nowego? Budżet który mógłbym przeznaczyć na nowy rower to do 6000 zł. Jeżeli polecacie modyfikacje to od czego byście zaczęli? Poniżej specyfikacja roweru, który posiadam: http://2017.cube.pl/rowery_2017/hardtail/attention/cube-attention-sl-blacknflashorange-2017/ Chcę aby rower nabrał trochę sportowego zacięcia. Jeżdżę amatorsko a od tego sezonu zaczynam brać udział w zawodach. Pozdrawiam
phoe Napisano 28 Maja 2018 Napisano 28 Maja 2018 Wymień rower, zakup dobrych kół + widelca to już jest zwiększenie jego wartości o 100%.
kipcior Napisano 28 Maja 2018 Napisano 28 Maja 2018 Jest środek sezonu i zmiana roweru teraz jest cenowo niefajna. Zbieraj na fulla, a do tego kup porządne opony i startuj. Świata nie podbijesz ale co pojeździsz to Twoje.
phoe Napisano 28 Maja 2018 Napisano 28 Maja 2018 Okres jest dobry, są już wyprzedaże, a rower używany też łatwo sprzedać.
teraw Napisano 28 Maja 2018 Napisano 28 Maja 2018 26 minut temu, phoe napisał: Okres jest dobry, są już wyprzedaże, a rower używany też łatwo sprzedać. Wyprzedaże czego? Chyba, ze ktoś na rowerze wartym te 6k napisał 8k a teraz naklejka wyprzedaż.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 28 Maja 2018 Mod Team Napisano 28 Maja 2018 A ja tak trochę z innej beczki - tzn. nie do końca z innej, a mianowicie : dlaczego po jednym sezonie ( lub jego części ) chcesz wymienić rower ? Obecny już nie wystarcza, czy naczytałeś się internetów, że poniżej XT to rower nie jedzie ? Poziom zawodnika już tak znacząco wzrósł, że ten rower będzie za słaby jak na pierwsze starty w życiu ? Trzeba pamiętać, że nie sprzęt, a technika czyni zawodnika Bardziej serio : jak nie chcesz ładować kasy w obecny rower ( trochę trzeba by wydać, żeby zauważyć różnicę ), to proponuję szukać czegoś z taperowaną główką ramy, na sztywnych osiach i możliwie wysokiej grupie osprzętu - chociaż osprzęt z biegiem czasu można wymienić, a patrząc perspektywicznie, to najważniejsza jest baza, czyli rama ( przy założeniu, że kupuje się rower na kilka lat i nie wyklucza się w tym czasie ulepszeń ). Jeżeli chciałbyś coś zmienić w obecnym sprzęcie, to możesz rozważyć zamianę amorka na sztywny widelec - to dość radykalne posunięcie, ale dzięki temu niedużym kosztem schodzisz z masy o prawie 1,5 kg ( można przy tym przejść na bezdętki i zejść z ciśnieniem w dół ). Nie wiem jak oceniasz hamulce - jeśli uznajesz je za zbyt słabe, to możesz je wymienić jako jedną z pierwszych rzeczy. Czy inwestować w koła ? To już nie jest takie oczywiste, bo kupując je do obecnego roweru, będziesz musiał potem kombinować z endcapami, żeby móc je potem wykorzystać np. w kolejnym, nowszym konstrukcyjnie rowerze - w sumie dla chcącego nic trudnego, ale trzeba zwracać uwagę na piasty, które dają możliwość konwersji w przyszłości. Jak Ci się źle nie jeździ, to może przejeździj jeszcze ten sezon, a w międzyczasie dozbieraj kasę lub sprzedaj obecny sprzęt i kasę dorzuć do budżetu - po sezonie lub przed kolejnym będziesz mógł wybrać już coś naprawdę konkretnego ( chociaż teraz za 6 k też już można kupić fajny sprzęt, a w każdym razie trochę fajniejszy od obecnego ). Poza tym nic od Ciebie - żadnych wymagań co do napędu itp. ( temat rzeka, ale można by lekko doprecyzować ).
qmitsu Napisano 29 Maja 2018 Autor Napisano 29 Maja 2018 Witam, to, że dopiero zaczynam jeździć w zawodach nie znaczy, że jeżdżę od roku a w dodatku jak emeryt po ścieżkach rowerowych Nie naczytałem się... Ogólnie jeździ mi się dobrze, po prostu chciałbym mieć lepszy rower. Widzę trochę braki w hamulcach, nie wykorzystuje 3 blatów, rower jest ciężki. Myślę o 2 blatach, może jednym, hamulce chciałbym xt, amor coś wyżej recona, ogólnie chodzi o to aby rower był podatny na ewentualne modyfikacje w przyszłości. Nie znam się za bardzo na geometrii ramy ale dobrze gdyby też była "lepsza" chociaż nie wiem czy to nie indywidualna sprawa (opinie są różne).
Mod Team KrissDeValnor Napisano 29 Maja 2018 Mod Team Napisano 29 Maja 2018 Przez "lepsza" rozumiesz bardziej sportowa, tak ? Docelowo pewnie szukasz czegoś takiego : http://allegro.pl/lapierre-prorace-829-ultimate-sram-eagle-29-i7369917761.html - cena wyższa, ale rower ma wszystko co trzeba i według opisu rama i amor są nowe ( nie wiem jakie dokładnie hamulce, ale na pewno dużo lepsze od tych, które masz - zgaduję, że jakieś Deore ), no i masa z pedałami pewnie w granicach 10 kg - na pewno idzie jak zły , albo jak burza , więc jego potencjał wyścigowy pod dobrą nogą jest spory. Tu jest tzw. leżak magazynowy - karbon na XT, ale całkiem przyzwoity ( zmienili korbę i opony ) i posiadający już wszystkie współczesne rozwiązania ( poza Boost ) : http://allegro.pl/rower-wheeler-eagle-120-29-carbon-xt-dt-swis-i7361086739.html - cena pewnie do dogadania poz aukcją. Jest też kolejny karbon na XT ( hamulce SLX będą wystarczające ) z nietypowym napędem, bo 3 x 11 : http://allegro.pl/centurion-backfire-carbon-29er-40-2016r-nowy-i7044036027.html - znów cena pewnie do negocjacji poza aukcją.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.