Skocz do zawartości

[Modyfikacja Cube Attention SL] czy warto inwestować?


qmitsu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry, 

zastanawiam się nad wymianą roweru na nowy lub ewentualnie nad ulepszaniem swojego.

Podstawowe pytanie czy opłaca się inwestować w Cube Attention SL z 2017 czy lepiej kupić coś nowego? Budżet który mógłbym przeznaczyć na nowy rower to do 6000 zł.

Jeżeli polecacie modyfikacje to od czego byście zaczęli?

Poniżej specyfikacja roweru, który posiadam:

http://2017.cube.pl/rowery_2017/hardtail/attention/cube-attention-sl-blacknflashorange-2017/

Chcę aby rower nabrał trochę sportowego zacięcia. Jeżdżę amatorsko a od tego sezonu zaczynam brać udział w zawodach.

Pozdrawiam

 

Napisano

Jest środek sezonu i zmiana roweru teraz jest cenowo niefajna. Zbieraj na fulla, a do tego kup porządne opony i startuj. Świata nie podbijesz ale co pojeździsz to Twoje.

Napisano
26 minut temu, phoe napisał:

Okres jest dobry, są już wyprzedaże, a rower używany też łatwo sprzedać.

Wyprzedaże czego? Chyba, ze ktoś na rowerze wartym te 6k napisał 8k a teraz naklejka wyprzedaż.

  • Mod Team
Napisano

A ja tak trochę z innej beczki - tzn. nie do końca z innej, a mianowicie : dlaczego po jednym sezonie ( lub jego części ) chcesz wymienić rower ?
Obecny już nie wystarcza, czy naczytałeś się internetów, że poniżej XT to rower nie jedzie ?
Poziom zawodnika już tak znacząco wzrósł, że ten rower będzie za słaby jak na pierwsze starty w życiu ?
Trzeba pamiętać, że nie sprzęt, a technika czyni zawodnika :icon_wink:
Bardziej serio : jak nie chcesz ładować kasy w obecny rower ( trochę trzeba by wydać, żeby zauważyć różnicę ), to proponuję szukać czegoś z taperowaną główką ramy, na sztywnych osiach i możliwie wysokiej grupie osprzętu - chociaż osprzęt z biegiem czasu można wymienić, a patrząc perspektywicznie, to najważniejsza jest baza, czyli rama ( przy założeniu, że kupuje się rower na kilka lat i nie wyklucza się w tym czasie ulepszeń ).
Jeżeli chciałbyś coś zmienić w obecnym sprzęcie, to możesz rozważyć zamianę amorka na sztywny widelec - to dość radykalne posunięcie, ale dzięki temu niedużym kosztem schodzisz z masy o prawie 1,5 kg ( można przy tym przejść na bezdętki i zejść z ciśnieniem w dół ).
Nie wiem jak oceniasz hamulce - jeśli uznajesz je za zbyt słabe, to możesz je wymienić jako jedną z pierwszych rzeczy.
Czy inwestować w koła ?  To już nie jest takie oczywiste, bo kupując je do obecnego roweru, będziesz musiał potem kombinować z endcapami, żeby móc je potem wykorzystać np. w kolejnym, nowszym konstrukcyjnie rowerze - w sumie dla chcącego nic trudnego, ale trzeba zwracać uwagę na piasty, które dają możliwość konwersji w przyszłości.
Jak Ci się źle nie jeździ, to może przejeździj jeszcze ten sezon, a w międzyczasie dozbieraj kasę lub sprzedaj obecny sprzęt i kasę dorzuć do budżetu - po sezonie lub przed kolejnym będziesz mógł wybrać już coś naprawdę konkretnego ( chociaż teraz za 6 k też już można kupić fajny sprzęt, a w każdym razie trochę fajniejszy od obecnego ).
Poza tym nic od Ciebie - żadnych wymagań co do napędu itp. ( temat rzeka, ale można by lekko doprecyzować ).

Napisano

Witam,

to, że dopiero zaczynam jeździć w zawodach nie znaczy, że jeżdżę od roku a w dodatku jak emeryt po ścieżkach rowerowych :) Nie naczytałem się... Ogólnie jeździ mi się dobrze, po prostu chciałbym mieć lepszy rower. Widzę trochę braki w hamulcach, nie wykorzystuje 3 blatów, rower jest ciężki.

Myślę o 2 blatach, może jednym, hamulce chciałbym xt, amor coś wyżej recona, ogólnie chodzi o to aby rower był podatny na ewentualne modyfikacje w przyszłości. Nie znam się za bardzo na geometrii ramy ale dobrze gdyby też była "lepsza" chociaż nie wiem czy to nie indywidualna sprawa (opinie są różne).

  • Mod Team
Napisano

Przez "lepsza" rozumiesz bardziej sportowa, tak ?
Docelowo pewnie szukasz czegoś takiego : http://allegro.pl/lapierre-prorace-829-ultimate-sram-eagle-29-i7369917761.html  - cena wyższa, ale rower ma wszystko co trzeba i według opisu rama i amor są nowe ( nie wiem jakie dokładnie hamulce, ale na pewno dużo lepsze od tych, które masz - zgaduję, że jakieś Deore ), no i masa z pedałami pewnie w granicach 10 kg - na pewno idzie jak zły :devil:, albo jak burza :icon_cool: , więc jego potencjał wyścigowy pod dobrą nogą jest spory.
Tu jest tzw. leżak magazynowy - karbon na XT, ale całkiem przyzwoity ( zmienili korbę i opony ) i posiadający już wszystkie współczesne rozwiązania ( poza Boost ) : http://allegro.pl/rower-wheeler-eagle-120-29-carbon-xt-dt-swis-i7361086739.html   - cena pewnie do dogadania poz aukcją.
Jest też kolejny karbon na XT ( hamulce SLX będą wystarczające ) z nietypowym napędem, bo 3 x 11 : http://allegro.pl/centurion-backfire-carbon-29er-40-2016r-nowy-i7044036027.html   - znów cena pewnie do negocjacji poza aukcją.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...