Skocz do zawartości

[koło tylnie] Kross LEA 27,5 - wymiana koła


rudasfora

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Piszę, ponieważ mam problem a na rowerach nie znam się aż tak dobrze więc mam nadzieję, że mi pomożecie!

Ostatnio zdewastowałam tylnie koło w rowerze i nie mam zielonego pojęcia jakie kupić, aby pasowało do osprzętu a też nie chcę wydawać pół wypłaty ;)

Koła mam 27,5. 

33308726_1819542378131085_1501634121321938944_n.jpg

Napisano

Pól wypłaty to mało precyzyjne określenie, ile % wartości roweru (biorąc pod uwagę cenę katalogową 1999) planujesz przeznaczyć na koło ?

Napisano
41 minut temu, cervandes napisał:

Tylne. Nie tylnie.

 

To jest sensowne koło, piasta pancerna na łożyskach maszynowych i obręcz ciut lepsza niż bezfirmowy wynalazek:

http://allegro.pl/novatec-kolo-tyl-27-5-mtb-pro-alexrims-md21-d042sb-i6891997680.html

Te kółko nie jest tyle warte, na stronie ctbike.pl kosztuje 312,90  Dostępność: Zadzwoń - zapytaj o dostępność, do koszyka można włożyć. Tu dostępne od ręki -> http://bazarrowerowy.pl/alexrims-md21-kolo-tylne27-5-czarne.html

Napisano
Teraz, Dokumosa napisał:

Mi tam by było szkoda tych git-naklejek z obręczy w kolorze nadwozia więc zastanowiłbym się nad naprawą obecnego ;)

Mi szkoda, oddałam do naprawy. Niby wyprostowali koło ale dalej bije jak jadę i jest to dokuczliwe 

2 godziny temu, dovectra napisał:

Co popsułaś w kole?

Może się uda naprawić.

skrzywione koło. Oddałam do naprawy, niby wyprostowali ale nie do końca, bo dalej bije przy jeździe :/ i nie wiem czy koleś ciulaty czy rzeczywiście ciężko jest takie wygięte koło wyprostować

Napisano

Jak trafia krzywe/uderzone itp koło  do naprawy to uczciwy serwis zrobi tak :

1. Ogląda i mówi - to się  nie da, obręcz do wyrzucenia ( jeśli mocno uszkodzona )

2. Ogląda i mówi - na dwoje babka wróżyła - jak się uda to się uda ( próbuje i jeśli się uda na tyle, że się nadaje to do jazdy z minimalnym biciem - kasuje za naprawę tłumacząc i pokazując na ile udało się naprawić i ile brakuje do idealnego koła ) Jeśli się nie uda - nic nie kasuje.

3. Ogląda i mówi - tak to się da zrobić - robi dobrze i kasuje.

Napisano

no mi nie chciał naprawić, ale go ubłagałam żeby spróbował. No i generalnie na pierwszy rzut oka jest spoko, ale jak się jeździ 50km ze średnią 19-23 km/h to jest to dokuczliwe

Napisano

Jeśli piasta jest ok, to samą obręcz wymienić. Policzyć ile ma otworów na szprychy ( żeby takiej samej szukać ) zmierzyć wysokość kołnierza obręczy - żeby szprychy mogły zostać ( jeśli plus minus 1 mm znajdziemy tak samo wysoką obręcz ) i dać do zaplecenia na nowej obręczy - usługa 30 - 50 pln.

np:

http://allegro.pl/obrecz-27-5-650b-levin-czarna-oczkowana-36-otw-i7069274320.html

tania

http://allegro.pl/mavic-xm-319-felga-27-5cala-32-szp-podwojnie-oczk-i7333876664.html

http://allegro.pl/obrecz-alexrims-md19-27-5-434g-32-tubeless-ready-i7044090239.html

droższa

Napisano

Piasta jest ok. Po prostu przy wywrotce się trochę wygięło XD i nie wiem czy po prostu wystarczy chodzić po serwisach rowerowych i popytać czy mi wycentrują koło 

33418591_1819831321435524_1146863753883549696_n.jpg

33424553_1819830944768895_4848847292104441856_n.jpg

Napisano

Nie do naprawy. Dobrze tego nie można zrobić. Obręcz do wymiany. Sprawdź czy tarcza hamulca przy okazji nie dostała po tyłku - czy jest prosta.

Napisano

Chałupniczo można próbować, doginać obręcz, ( jeśli na łączeniu jest wygięta to blada d. ) itp itd. Idealnie zrobic to prawie niemozliwe. Wymiana Cię czeka.

Napisano

Jeśli mieszkasz gdzieś, gdzie zrobią to dobrze ( serwisant nie z łapanki i musi mieć doświadczenie w centrowaniu/zaplataniu kół ) to możesz wymienić samą obręcz. Jeśli znajdziesz o takiej samej wysokości ( żeby szprychy mogły zostać stare ) to wyniesie Cię to od 95-115 pln ( 65pln tania obręcz z wysyłką, 30-50  usługa ) Nowe koło - już z wyższej półki niż oryginał ( oczywiście na taki wypadek jak miałaś nieodporne ) to kolega wyżej dał linka, wystarczy tarczę hamulcową przełożyć i kasetę. ( około 330 pln plus wysyłka ) Usługa przełożenia kasety i tarczy też może kosztować, chyba że masz kogoś kto za jeden uśmiech to zrobi. Niższa półka nowego koła to te linki które dałem wcześniej ( trzeba wymienić również tarczę hamulcową, bo inaczej jest montowana do piasty  180-190 pln z przesyłką i również potrzeba będzie przełożyć kasetę, tarczę hamulcową już nie - wystarczy nową nakręcić na piastę )

Wszystko zalezy od budżetu i od Twoich przebiegów. Jeśli jeździsz naprawdę dużo - to wiadomo - im lepsze koło ( droższe ) tym lepiej ;)

Napisano
Godzinę temu, cervandes napisał:

A skoro już jesteśmy przy temacie, to są do kupienia za świetne pieniądze kółka na których pół forum już jeździ... :D

za świetne, czyli ile? xd

Napisano

Napisałbym

Teraz, Dokumosa napisał:

Byście się nie wygłupiali proponując koła za ~1k do roweru wartego obecnie kilka stówek.

Napisałbym cervandes nie wygłupiaj się z rowerami XXI wieku.

 

Napisano

No po takiej przygodzie jaka spotkała obecne tylne koło to te 1501 też polegną. Poza tym koła 27 non  boost to dzisiaj raczej do roweru który ma jakiś potencjał i będzie służył wieki. Tutaj naprawdę szkoda pakować takiej kasy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...