macko_mtb Napisano 24 Maja 2018 Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 hej, mam sobie maszynkę wyścigową czyli cannondale fsi (https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2015-mountain-bikes/xc/f_si/f_si-carbon-1) ale jak dla mnie zdecydowanie mam za nisko kierownicę - sylwetka jak najbardziej pod zawody xc jednak wolę bardziej odciążać ręce i chciałbym jeździć bardziej wyprostowany. Z tego co ogarnąłem to rozwiązania są 2: 1. podkładeczki pod mostek dać (ile max pod opi można zmieścić)? czy to jest proste do wykonania samodzielnie? jakie toole ewentualnie? 2. zmiana mostka na taki z większym wzniosem (który ewentualnie)? czy to jest do ogarnięcia samodzielnie? Pewnie jest jeszcze opcje mixu jogurtowego czyli 1+2. Jeżeli przerabialiście temat to dajcie znać w co można uderzyć najlepiej (którą drogą) tak żeby nie wylać dziecka z kąpielą (nie poniszczyć karbominium) Pozdro, M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 A masz miejsce na podkładki pod mostkiem? Mostek z większym wzniosem przy tej samej długości przybliży Ci nieco kierownicę. Jest jeszcze opcja na wymianę kierownicy na taką ze wzniosem. Wymiana to jest bardzo prosta operacja, bo potrzebujesz jedynie imbusów. Po zdjęciu mostka trzeba wyregulować stery, ale to jest całkiem łatwe i poradnik bez problemu znajdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macko_mtb Napisano 25 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 2 godziny temu, seraph napisał: A masz miejsce na podkładki pod mostkiem? nie mam żadnej podkładki pod mostkiem a z rowerem dostałem ze 3 podkładki więc wydaje się że jest zapas. 2 godziny temu, seraph napisał: Mostek z większym wzniosem przy tej samej długości przybliży Ci nieco kierownicę. Jest jeszcze opcja na wymianę kierownicy na taką ze wzniosem. przybliżenie kierownicy na pewno wyprostuje sylwetkę. No właśnie co jest lepsze, tańsze? Kiera jest z karbominium ale nie jestem do karbonu przekonany jeśli chodzi o kierownice. 2 godziny temu, seraph napisał: Wymiana to jest bardzo prosta operacja, bo potrzebujesz jedynie imbusów. Po zdjęciu mostka trzeba wyregulować stery, ale to jest całkiem łatwe i poradnik bez problemu znajdziesz widziałem na forum angielskim że nie jest to takie hop siup masz jakiś film z yt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 25 Maja 2018 Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 Dostałeś podkładki luzem? Żeby się dało podnieść kierownicę z mostkiem to nad mostkiem musi wystawać komin z podkładkami, bo inaczej to do czego ją przykręcisz jak podniesiesz? Anglicy z kapciem lecą do serwisu, więc dla nich to nic nie jest hop-siup. Na poluzowanym mostku śrubę od góry dokręcasz aż luz na łożyskach zniknie, a kierownica nadal obraca się lekko. Zaciskasz mostek na rurze widelca i już - śrubę górną możesz wtedy nawet wykręcić. Poszukaj na YT kasowanie luzów na sterach A-head lub regulacja sterów. Ja nie mam jak, bo nam strony w pracy poblokowali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macko_mtb Napisano 25 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2018 2 minuty temu, seraph napisał: Dostałeś podkładki luzem? Żeby się dało podnieść kierownicę z mostkiem to nad mostkiem musi wystawać komin z podkładkami, bo inaczej to do czego ją przykręcisz jak podniesiesz? może po prostu wrzucę fotę jak to teraz wygląda. Podkładki luzem. 3 minuty temu, seraph napisał: Anglicy z kapciem lecą do serwisu, więc dla nich to nic nie jest hop-siup. Na poluzowanym mostku śrubę od góry dokręcasz aż luz na łożyskach zniknie, a kierownica nadal obraca się lekko. Zaciskasz mostek na rurze widelca i już - śrubę górną możesz wtedy nawet wykręcić. Wolę DYI zrobić no chyba że jest jakieś mega ryzyko popsucia czegoś np karbominium imbusy same wystarczą? 4 minuty temu, seraph napisał: Poszukaj na YT kasowanie luzów na sterach A-head lub regulacja sterów. Ja nie mam jak, bo nam strony w pracy poblokowali spox, kuknę w temat po pracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macko_mtb Napisano 27 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 Parę fotek jak to wyjściowo wygląda: https://www.dropbox.com/sh/83rwunj9in84ibe/AACxndTfZIuuWGAYJ85Y4PxJa?dl=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 O matko muszę Cię przeprosić, bo Twój link z pierwszego posta nie działa i założyłem, że masz standardowy widelec, a nie Lefty'ego. Tylko wymiana mostka i to na dedykowany lub kierownicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macko_mtb Napisano 27 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 47 minut temu, seraph napisał: O matko muszę Cię przeprosić, bo Twój link z pierwszego posta nie działa i założyłem, że masz standardowy widelec, a nie Lefty'ego. Tylko wymiana mostka i to na dedykowany lub kierownicy. https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2015-mountain-bikes/xc/f_si/f_si-carbon-1 Jakbym miał standardowy wideł to by nie było pytania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macko_mtb Napisano 28 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2018 To jeszcze pytanie ale bardziej o korbę i zębatki - który blat owalny będzie pasował od banlessa? https://banless.pl/pl/c/Zebatki-owalne/1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macko_mtb Napisano 13 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2018 Pytanie mam następujące: dolna część korony jak na zdjęciu jest ząbkowana (pasuje do niej klucz od hollowtech 2) ale chciałbym wiedzieć w którą stronę się to odkręca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.