Dokumosa Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 (edytowane) Bo nie ma regulacji kompresji jak.masz manetkę. Więc jeśli ktoś z manetki nie korzysta to powinien mieć wersję bez manetki z reulacją kompresji wajchą na goleni. Edytowane 13 Stycznia 2023 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 Dobra już rozumiem. W zasadzie MC z manetką działa tak jak mój TK czyli może być otwarty albo zamknięty a MC z regulacją na goleni ma płynną blokadę aż do zamknięcia. Dzięki za wyjaśnienie łopatologiczne 😉 👍👍👍 Czyli zostaje z TK a jak już to MC z blokadą na goleni brzmi ciekawiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 Cytat W zasadzie MC z manetką działa tak jak mój Powiedziałbym że elastyczność polimerowego korpusu MC jest odpowiednikiem obwodu szybkiej kompresji, to jest lepiej radzi sobie z nagłymi, szybkimi uderzeniami... ale nie badałem tego w praktyce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 Ale to działa tylko przy mega tąpnieciu chyba, że masz regulację FloodGate wyciągniętą na zewnątrz (literka T za RL) to można próg zadziałania w ograniczonym zakresie ustawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 15 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2023 (edytowane) Ok czyli jedyny sensowny krok to wymiana Recona Gold TK na Sida? Różnica w wadze w stosunku do Reby mała i w zasadzie technicznie rewolucji też nie ma. Tłumik MC plus sprężyna solo air. Możliwość stosowania tokenów w Rebie brzmi interesująco ale debon air w połączeniu z Charger, to już byłby znaczący postęp, jak miewam... Jak myślicie, zmiana na Rabe miałaby jakiś sens? Edytowane 15 Stycznia 2023 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 15 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2023 Miałem Recon Gold RL z tłumikiem motion control. W wyniku kolizji z autem miałem wymianę na rebę A9 z ubezpieczenia sprawcy. Użytkowo bez różnicy. Różnica na wadze + fajny jest dodatkowy zawór do opróżnienia komory negatywnej. To w zasadzie tyle co mam do powiedzenia. Niemniej do Reby da się dołożyć chargera z manetką blokady, ale też z dodatkową regulacją wolnej kompresji. Gdybym nie zmienił roweru to pewnie bym w to poszedł, ale... zmieniłem rower 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 15 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2023 (edytowane) Nowe SiDy to już nie jest konstrukcja siostrzana do Reby niemniej jednak Debon Air w SIDzie to ściema. Nie zwiekszono komory negatywnej tylko zastosowano inne smarowidła i uszczelki kurzowe. Edytowane 15 Stycznia 2023 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 16 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2023 Cytat Debon Air w SIDzie to ściema. Tyczy się to zarówno sida sl 32mm i sida 35mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 16 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2023 (edytowane) 32mm Odnośnie 35 to nie było innych niż DbA więc nie ma odniesienia czy komora została powiększona. "Technologia" DbA powstała z myślą o sknoconych 35mm Pike/Lyrik i pierwszych 35mm wypustach Yari/Revel. Były problemy z czułością. Później się okazało, że jest problem z gubieniem kilkunastu mm skoku nominalnego i znowy majstrowali przy komorze neg. Edytowane 16 Stycznia 2023 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2023 21 godzin temu, Alsew napisał: Ok czyli jedyny sensowny krok to wymiana Recona Gold TK na Sida? Różnica w wadze w stosunku do Reby mała i w zasadzie technicznie rewolucji też nie ma. Tłumik MC plus sprężyna solo air. Możliwość stosowania tokenów w Rebie brzmi interesująco ale debon air w połączeniu z Charger, to już byłby znaczący postęp, jak miewam... Jak myślicie, zmiana na Rabe miałaby jakiś sens? Nabyłem yari z debon air i motion control. Drapałem się długo po głowie jak go ugryźć - bo jest paskudnie tępy. Zafundowałem mu inne uszczelki, inne smary i.... działa to na poziome suntoura xct w zakresie wybierania małych nierówności. Miałem kilkadziesiąt widelców powietrznych, wiele bardzo wysokiej klasy, ale też były średniaki i mimo wszystkich ficzersów dobrego współczesnego widelca ten generuje u mnie ból głowy. I nadgarstków. Nie spodziewałbym się po debon air jakiegoś szału doznań na plus wobec solo air. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 17 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2023 (edytowane) Jeszcze jedno pytanie odnośnie MC. Rozumiem , że amortyzator z takim tłumikiem gdy jest zablokowany z manetki w momencie silnego uderzenia w przeszkodę powinien automatycznie się odblokować? Pytam bo brat ma Recona RL i tam nic takiego się nie dzieje, a jest ciągły problem z tym amorem. Edytowane 17 Stycznia 2023 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2023 Nie odblokować. Przy naprawdę mocnym uderzeniu jak np. najechanie na 5cm krawężnik przy 30kmh ugnie się pozostając dalej zablokowanym. A jaki problem z tym reconem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 17 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2023 Godzinę temu, Alsew napisał: w momencie silnego uderzenia w przeszkodę powinien automatycznie się odblokować? Polimerowy, ażurowy kołnierz pchany olejem ugnie się, a stalowy trzpień z grzybkiem przesłony pozostanie na miejscu, więc na chwilę otworzy się przepływ oleju (mimo włączonej blokady) zamiast rozwalić tłumik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 17 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2023 (edytowane) 47 minut temu, Dokumosa napisał: Nie odblokować. Przy naprawdę mocnym uderzeniu jak np. najechanie na 5cm krawężnik przy 30kmh ugnie się pozostając dalej zablokowanym. A jaki problem z tym reconem? Dokładnie rok temu go rozebrałem i zrobiłem pełny serwis. Po ściągnięciu dolnych goleni resztę zostawiłem na gazecie i okazało się że z tłumika wylatuje olej nawet gdy amor nie pracuje. Robiła się kałuża oleju, olej wylatywał z okolic tego plastikowego korka w którym pracuje shaft tłumika. Wymieniłem wszystkie uszczelki złożyłem do kupy i była bajka. Nie minęło dużo czasu i blokada znowu przestała działać. Używa go mój brat i on słabo reaguje na takie rzeczy więc jeździł tak dalej... Ostatnio wyciągnęłam ten tłumik to się okazało że brakuje tam +/-25 ml oleju... Następnie chciałem zrobić podstawowy serwis to się okazało że z goleni od strony sprężyny powietrznej wyleciała kropka oleju a od strony tłumika cała kałuża. A było wlane równo po 8ml więc wnioskuję że znowu leci olej z tłumika na dół. Do tego mimo prawidłowej ilości oleju w tłumiku ten shaft chodził tak skokowo i miał spory luz na boki. A teraz blokada raz działa a raz nie. Czeski film. Edytowane 17 Stycznia 2023 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 17 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2023 Morze uszkodzony jest sam shaft np zgnieciony czy coś w tym stylu Śruba od strony tłumik była mokra z oleju ? Po tym zobaczysz czy czy olej ucieka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2023 (edytowane) Shaft tłumika nie siedzi tak sztywno jak w shaft sprężyny bo nie ma ciasnych, gumowych uszczelnień tłoka tylko luźne grafitowe pierścienie tak więc pewien luz na boki jest (póķi nie zostanie przykręcony do goleni dolnych). Jesli shaft skokowo sie przsuwa to trzeba go obejrzeć czy nie ma przetarć, rys, zagnieceń i obadać również wnętrzne goleni w której pracuje. Niestety stalowe golenie rdzewieją wewnątrz. Niemniej jednak jeśli sam shaft nie ma śladów zużycia i wymieniłeś w tym plastikowym sealheadzie zarówno oring zewnętrzny jak i wewnętrzny to oliwa nie powinna uciekać do goleni dolnych. Blokada dziala tylko jesli ilość oleju w tłumiku jest nominalna. Edytowane 17 Stycznia 2023 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 17 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2023 Wymieniłem cały ten plastikowy sealhead na nowy bo był w zestawie serwisowym RS. To jest wersja gdzie jakiś debil wymyślił sobie, że trzeba go przepchnąć przez całą lagę i wyciągnąć górą więc dają nowy bo łatwo go uszkodzić. Chętnie bym go rozebrał całego i obejrzał porządnie ale ten patent komplikuje sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2023 (edytowane) No to moze coś się podwinęlo albo w goleni sie wykwity pojawiły i podczaas serwisu się oring psiuł. Recony niestety jak już to tylko gold. Edytowane 17 Stycznia 2023 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.