cieq Napisano 23 Maja 2018 Udostępnij Napisano 23 Maja 2018 Czy jest sens zmiany (dla samej zmiany) tłumika z Turn Key na Motion Control? Wychodziły fabrycznie wersje tego amortyzatora z takim tłumikiem (Recon Gold RL). Znalazłem gotowe zestawy konwertujące za ~300 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 23 Maja 2018 Udostępnij Napisano 23 Maja 2018 Jak nie jesteś wymagający i rower służy ogólnie do jazdy i maks są to leśne ścieżki, pewnie różnicy nawet nie zauważysz. No jest to wyższa wersja tłumika, zrobisz z tego Rebe, tylko będzie cięższy bo golenie pozostaną dalej stalowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieq Napisano 23 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2018 Czaję, może jednak warto mieć tłumienie o oczko lepsze. P.S. Golenie w wersji Gold nie są alu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 23 Maja 2018 Udostępnij Napisano 23 Maja 2018 Przyłóż magnes to się dowiesz. Sporo też zależy jaki to rocznik, obecne Recony mają tłumik MC(wersja RL) Możesz mieć np alu rurę sterową, a golenie stalowe, lub to i to z alu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieq Napisano 23 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2018 Masz pomysł jak ustalić rocznik? Napisałem maila do Harfy czy w ogóle są zestawy pasujące do mojego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 23 Maja 2018 Udostępnij Napisano 23 Maja 2018 Z numeru seryjnego widelca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 24 Maja 2018 Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 Gold = alu golenie. Reby i tak z tego nie zrobisz bo o pracy widła w 70% decyduje sprężyna powietrzna a ta w rebie ma inną konstrukcję (m.in. możliwość regulacji objętości komory celem ustawienia odpowiedniej progresji). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 24 Maja 2018 Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 Teraz, Dokumosa napisał: Reby i tak z tego nie zrobisz bo o pracy widła w 70% decyduje sprężyna powietrzna Z tego co pamiętam konstrukcje wszystkich amorków są ustawione pod przeciętnego 80 kg rowerzystę. Jak masz mniej lub więcej to dodatkowe regulacje są przydatne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 24 Maja 2018 Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 Są też różne preferencje użytkowników i różne zastosowania docelowe. A charakterystyka sprężyny to nie tylko dany SAG przy określonej masie i nawet nie jest ona liniowa. O ile o nachyleniu krzywej ugięcie vs. siła decydują ciśnienia w komorach + i - to o jej kształcie właśnie różnica objętości komór. Poświęcając nieco czasu rebę można ustawić pod siebie tak, że będzie bardzo czuła na niewielkich nierównościach i jednocześnie odpowiednio progresywna żeby nie dobijać na dużych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieq Napisano 24 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 Czyli gra nie warta świeczki, chyba że w momencie jak padnie aktualny tłumik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 24 Maja 2018 Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 Tłumiki w RSach są serwisowalne a pełny service kit kosztuje 70-80zł na cały amortyzator. Jak już to lepiej pomyśleć o nowym amortyzatorze jak obecny się zużyje (luzy na ślizgach, przetarcia goleni). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieq Napisano 24 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2018 Dzięki za obszerne wyjaśnienie tematu, na razie się tego nie czepiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 (edytowane) Jeśli można dopytać bo nie chcę zakładać nowego tematu. Zestaw do takiej modernizacji widziałem u Niemca za 330 zł z manetką OneLock która sama kosztuje 200zl. Więc sam tłumik wychodzi ze 130 zł jeśli ktoś dodatkowo chciałby uzyskać możliwość blokady z kiery bo w TK nie ma... Więc może nie do końca być to wydatek bez sensu, co? Pytanie... Wg manuala do mojego Golda różne są tylko tłumiki a popychacz jest taki sam więc regulacja żółw-zając będzie mieć taki sam zakres ? Czytałem że w MC jest dodatkowa regulacja odbicia . Czyli jakaś śrubka w "środku", tak? Rozumiem że MC radzi sobie lepiej z efektem "wody gazowanej" bo jest bardziej otwarty niż TK? ... czyli w teorii trochę dalej przesuwa się granica utraty przyczepności przez koło? Widziałem że te nowsze tłumiki są jeszcze bardziej otwarte niż ten który wg katalogu pasuje (foto). Edytowane 13 Stycznia 2023 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 Cały tłumik odbicia jest w konstrukcji tłoka na shafcie. MC ogarnja wyłącznie kompresję. Efekt "wody gazowowanej" jak we wszystkich z otwartą kąpielą - pełny ;). Dopiero tlumiki charger, gdzie powietrze jest odseparowane od oleju tego efektu nie maja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 Czyli żeby zrobić MC z TK trzeba kupić zestaw tłumika z shaftem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 MC to tylko tłumik kompresji. Nigdy fabrycznie nie był parowany z shaftem bez regulacji tłumienia odbicia. Jak chcesz tłumienie odbicia i nie masz go obecnie to musisz zmienić shaft. No i przede wszystkim sprawdzić czy będzie wszystko pasować do goleni górnych (różne średnoce i gwinty RS sfosuje) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 (edytowane) Wiesz co potrafię rozebrać i przeserwisować swój amor i potrafię to zrobić z kilkoma innymi też ale ta cała terminologia z tym wszystkim związana czasami mnie przerasta... Więc trochę bardziej łopatologicznie poproszę. Mam Recona Golda TK z 2013r jedyne regulacje które tu są i są mi znane to blokada skoku na goleni i żółw-zając od dołu. Jak wygląda regulacja tłumienia odbicia? W sensie jak się ją wykonuje, w którym miejscu to się robi? Rozumiem że to jakiś element do regulacji na shaftcie? Wstyd się przyznać ale robiłem serwis Recona Silver Rl z 2017 i też tego nie wykminiłem 🤣 Edytowane 13 Stycznia 2023 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 58 minut temu, Dokumosa napisał: MC to tylko tłumik kompresji. Nigdy fabrycznie nie był parowany z shaftem bez regulacji tłumienia odbicia. Jak wygląda shaft z regulacją, a jak bez ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 Tak na dole "żółw / zając" to regulacja tłumienia odbicia (rebound). Kręcąc tym pokrętasem przysłaniasz/otwierasz mało widoczny otwór bezpośrednio poniżej tłoka na tym shafcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 (edytowane) Mam regulację żółw-zająć czyli mam shaft z dziurką i regulacją tłumienia odbicia, czyli mogę ewentualnie zmienić sam tłumik i mam MC. Tak? Myślałem że ten żółw-zając to jest w każdym RS. Edytowane 13 Stycznia 2023 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 2 godziny temu, Dokumosa napisał: MC ogarnja wyłącznie kompresję. Jako różnice między MC a TK wymienia się dodatkowa regulację kompresji. Jak to się odbywa? Miałem w ręce tłumik MC i nie rozkminiłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 Nie do końca. W niższych modelach RS które posiadają tłumik TK zakres regulacji tłumienia powrotu to obrót 90 stopni w dość wąskim zakresie. Tłumik powrotu widelców gdzie jest MC zakres regulacji tłumienia powrotu jest szerszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 No właśnie. Też gdzieś o tym czytałem że przy MC jest więcej "klików" między żółwiem a zającem. U mnie jest tylko pięć kliknięć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 To już zależy jaki masz shaft bo on odpowiada za tłumienie odbicia. Cały plastikowy moduł pakowany od góry w goleń to tłumik kompresji. W przypadku MC różnica względem TK polega na tym, że znowu jest na dole tego modułu przysłona, którą można przymykać/otwierać tym pokrętasem na górze goleni. Dodatkowo w MC sam plastikowy korpus potrafi się delikatnie ugiąć przy dużym uderzeniu kołem o podłoże i wtedy przysłona mniej przylega do powierzchni co powoduje jeszcze większy przepływ oleju do góry (gdybyś zapomniał go otworzyć, tzw. FloodGate). Obecnie niedostępne są już manetki z regulacją kompresji z kierownicy więc w tej wersji tłumika względem TK w dużym uproszczeniu zyskujesz tylko FloodGate. W wersji z pokrętłem na górze goleni masz regulację kompresji aż do zamknięcia przepływu (blokady). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 (edytowane) Czyli w dużym uproszczeniu dla kogoś kto jeździ i nie używa blokady amortyzatora zmiana TK na MC kompletnie mija się z celem. @Dokumosa "W przypadku MC różnica względem TK polega na tym, że znowu jest na dole tego modułu przysłona, którą można przymykać/otwierać tym pokrętasem na górze goleni." Pokrętas na górze goleni hmm... Chodzi o ten "cycek" do którego przykręca się to kółko do którego mocuje się linkę od manetki? Czy to srebrne z napisem Gate? Edytowane 13 Stycznia 2023 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.