DIY Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 Witam! Już jakiś czas obserwuję, że mam "spocenie" przy klamce. Dzisiaj obejrzałem to dokładniej i nie wygląda dobrze - całość wilgotna, aż nie wiadomo skąd dochodzi do jakiegoś wycieku. Pytanie moje to czy jak rozbiorę to mam lecieć szukać uszczelek, czy są jakieś gotowe zestawy naprawcze i ewentualnie na co zwrócić uwagę. Poza tym, że się sączy płyn to na razie hamulec nie osłabł - pewnie dojdzie do tego dopiero jak ubędzie odpowiednia ilość płynu. A może lepiej nową klamkę zorganizować? Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam DIY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 Przede wszystkim określ skąd jest wyciek bo jak np. z łączenia przewodu z klamką albo spod zbiorniczka to jest to do ogarnięcia jak z tłoka to będzie kicha. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIY Napisano 22 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 11 godzin temu, Dokumosa napisał: Przede wszystkim określ skąd jest wyciek bo jak np. z łączenia przewodu z klamką albo spod zbiorniczka to jest to do ogarnięcia jak z tłoka to będzie kicha. No właśnie z określeniem miejsca wycieku mam duży problem. Wszystko było lekko spocone przed wytarciem - zarówno sworznie klamki, lekko przy tłoczku, na wejściu przewodu do klamki też.... Co wiem na pewno - wewnątrz kapturka końcówki przewodu jest sucho więc chyba nie tam muszę szukać, a intuicja mi podpowiada jeszcze, że jakby ciekło z tłoczka gdzieś to powinien hamulec łapać powietrze? A łapie idealnie, na dotyk, klamka twarda i hamuje miodzio Zadając pytanie zastanawiałem się, czy istnieją jakieś kompleksowe zestawy naprawcze, tak żeby rozebrać całość, wymienić wszystko i złożyć znów na dłuższy czas. Po dzisiejszej przejażdżce też jest zawilgocone tu i ówdzie i naprawdę ciężko mi powiedzieć gdzie szukać, będę obserwował i dam znać, przewód lekko dokręciłem, ale tylko jakąś 1/10 obrotu, żeby nie pękł korpus bo mocno się trzyma. Pozdrawiam DIY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 Do klamek shimano nie ma żadnych zestawów naprawczych. Do niektórych można kupić tylko zbiorniczek + uszczelkę pod niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skiline11 Napisano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 Nie wiem czy rozwiązałeś problem, ale u mnie w Deore M596 też ciekło ze zbiorniczków. 2 miesiace temu kupiłem zwykły sylikon bezbarwny i położyłem 2 warstwy między : dół zbiorniczka - uszczelka i uszczelka - góra zbiorniczka. Poczekałem 24h, zalałem płyn i do wczoraj nic nie ciekło ani się nie pociło. Niestety wczoraj uszkodził mi się gwint odpowietrznika w jednym z hamulców, aczkolwiek nie wydaje mi się aby szczelność układu miała coś do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIY Napisano 11 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 U mnie nadal lekko "spocone" ale póki co hamulec żyleta, a że czasu mało to tak jeżdżę po prostu. U mnie ewidentnie jest jakaś mikro nieszczelność na tłoczku, a skoro nie ma zestawów naprawczych to pozostaje wyrwać gdzieś cały hamulec, podmienić a to rozebrać i zobaczyć czy coś się da zrobić. Może to tylko jakaś uszczelka z cyklu "znormalizowanych", ale gdybał nie będę bo jeszcze nie rozbierałem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scaraab Napisano 14 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 Hejka Podepnę się pod temat. Podobnie jak przedmówca mam problem ze szczelnością. Pacjent: XT 2013r. Klamka przedniego hamulca cieknie zewsząd: z pod połączenia z przewodem, z pod dekielka ale tylko po zalaniu nowym płynem (wydaje się że wypycha nadmiar?) "przez chwilę", no i prawdopodobnie z pod tłoka: pod rękojeścią klamki z wewnątrz. Oprócz tego płyn hamulcowy bardzo szybko się brudzi. Po 600km etapówce jest brązowym syfem. Czy się zapowietrza nie wiem hamuje ok po dłuższym hamowaniu nieco klamki się podnoszą podobny objaw przy przegrzaniu miałem w innych więc tu ciężko mi coś powiedzieć. Trochę mnie zmartwiło zdanie że nie ma zestawów naprawczych do hampli shimano oprócz uszczelek dekieka. Czy to już koniec klamek? Zaciski są ok, nic nie cieknie tłoczki chodzą płynnie. Jaka jest ich trwałość? Czy warto szukać nowych klamek do starych zacisków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.