Skocz do zawartości

[Produkcja ram / rowerów] Kto produkuje ramy / rowery dla Meridy? czyżby Romet?


Rekomendowane odpowiedzi

Na portalu innpoland.pl znalazłem artykuł "Wielkie zmartwychwstanie polskiej legendy. Romet odbudowuje swoje rowerowe imperium."

Artykuł opisuje firmę Romet, jest tam zdjęcie na którym jest właściciel firmy Arkus i marki Romet... na tle stojaka z ramami Merida!

Czy Arkus - Romet produkuje ramy lub całe rowery dla Meridy?

link do artykułu:

http://innpoland.pl/134425,wielkie-zmartwychwstanie-polskiej-legendy-romet-odbudowuje-swoje-rowerowe-imperium

link do zdjęcia:

ebc394e75cc250e556ad918fb7c41876,780,0,0

jeszcze cytacik: "Rowery są produkowane w Polsce, w naszych fabrykach, na naszych komponentach, uzupełnionych o komponenty światowych dostawców, którymi posługują się producenci całej branży rowerowej: Shimano, Sram-Rock Shox, Saturn, Selle Royal, San Marco, Michalin, Kore itd" ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prędzej Merida produkowałaby ramy dla Rometa, ( zresztą dokładnie tak robi dla wielu producentów - Merida to największy producent ram na świecie ) trochę mnie ubawiłeś tym, że może być odwrotnie. Romet nie produkuje ram aluminiowych, ( może jakieś stalowe ala Turing czy jubilat ) ani 99 % rzeczy które są w ich rowerach. To dokładnie odwrotnie niż stary Romet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Po prostu gościu pojechał pozwiedzać fabrykę Meridy na Tajwanie ;)
Sam wklejałem link do tej strony kilka dni temu ( https://www.forumrowerowe.org/topic/223454-2018-romet/?do=findComment&comment=2078283 ) i widząc to zdjęcie jakoś nie wpadłem na ten pomysł... 
Merida zaczynała od produkcji BMX'ów w 1975 roku ( tu np. zabytek z 1982 roku : https://bmxmuseum.com/bikes/merida/26857  i rasowa maszyna z 1975 roku : https://bmxmuseum.com/bikes/merida/23630 :) ) - u nas Romet robił wtedy pewnie Flamingi i Wigry, a o BMX'ach chyba mało kto w Polsce słyszał w tamtym czasie :icon_wink:
Tu np. ciekawa informacja o wykupieniu prawie połowy udziałów Speca w 2001 roku : https://pl.wikipedia.org/wiki/Merida_(producent_rowerów)
Jak więc widać Twoja hipoteza jest bardzo mało prawdopodobna, a jeśli chodzi o ostatnie zdanie, to musiałeś źle zrozumieć, bo jest tam mowa o korzystaniu przez Rometa z osprzętu innych marek - tak jak to robią niemal wszyscy - no chyba że to ironia z Twojej strony w związku z tym, że niby Romet robi wszystko sam, a jednak korzysta z cudzych podzespołów.
Na pewno Romet by chciał produkować dla Meridy, ale póki co, to może być co najwyżej odwrotnie.
PS
Różnice pomiędzy markami dobrze obrazują te słowa ( cytat z wikipedii o Romecie ) :
"Rodzime konstrukcje ustępowały zagranicznym głównie nowoczesnością linii, wyposażeniem, starannością wykonania i sposobem wykończenia detali, które w głównej mierze decydowały o estetyce produktu. W latach 1971–1975, liczba nowych uruchomień produkcji w Romecie kształtowała się na poziomie 41 gatunków rowerów, z tego 14 nowych modeli. Do wyrobów technicznie przestarzałych zaliczano wówczas 19 produktów, a w latach 1976–1980 – 25 modeli.
W 1976 średni wiek parku maszynowego wynosił 13 lat, a przedsiębiorstwo nie nadążało za trendami światowymi w zakresie postępu technologicznego."
Chyba nie trzeba nic więcej dodawać i jednak trudno by było się spodziewać, żeby sytuacja nawet po latach zmieniła się o 180 stopni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to mnie zdziwiło, że Romet miałby robić ramy dla Meridy, stąd ten temat, może o czymś nie wiem...

Jest film z fabryki Rometa,  tam widać tylko malowanie ramy gazeli czyli aluminium (ale to samo malowanie):

Co do cytatu... chodziło o nazwy firm: Sram-Rock, Michalin...

Wiadomo, że osprzętu sam nie produkuje...

Choć... Romet Wałcz produkuje korby, suporty, oczywiście nie jest do Deore, ale jest to sprzęt skierowany dla innego odbiorcy:

strona firmowa Romet Wałcz:

www.romet-walcz.pl

i film z jej fabryki:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Czepiasz się literówki - zamiast "a" powinna być litera "e" i gitara :icon_wink:
Akurat Sram - Rock Shox się zgadza, bo Sram jest producentem, a Rock Shox jedną z jego wielu marek : https://pl.wikipedia.org/wiki/SRAM_(przedsiębiorstwo)
Także nie szukasz informacji i pewnie nie masz Rock Shox'a ( jak wół jest napisane "powered by Sram" ) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast  z tego czym był Romet w PRL-u a czym jest teraz... Obecne logo, prawa do marki Romet wykupił Wiesław Grzyb właściciel firmy Arkus od syndyka po upadku Rometa, więc ze starego został tylko znaczek i zdaje się jakiś jeszcze majątek firmy, więc trudno porównywać poziom, jakość itd... a kiedyś... nic innego w kraju nie było więc z tego ludzie się cieszyli, tak jak z malucha czy syrenki, choć wiadomo że w tych czasach już były vw czy mercedesy...

Skoro chce się już być redaktorem, no to warto się już nauczyć pisać, i sprawdzić jak się pisze, to o czym się pisze :)

Swoją drogą, to ciekawe czy rzeczywiście zdjęcie zostało ustrzelone na jakiejś wizycie w Meridzie, czy może zwykły fotomontaż na potrzeby artykułu... tylko grafik przyłożył się do roboty tak jak ten co pisał o dostawcach części;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od lat w europie kazda montownia to fabryka ;-). Moze nawet taka montownia rowerow ma wiecej fabryki w sobie, niz np fabryki elektriniki, bo np robia tam lakierowanie. ;-) odwiedzalem taka fabryke elektriniki niedaleko naszego kraju, nalezy do giganta ...w fabryce produkuje sie m.in. rtv. "Produkcja" to skladanie na tasmie/liniach do kupy roznej masci urzadzen, na lewo obudowy/podstawki, na prawo gotowe plyty glowne, gdzies obok frontpanele i pokrywa, tasiemki, srubki, kable. Cala produkcja to poskladanie do kupy, zrobienie diagnostyki, serializacja, wgranie softu finalnego, pakowanie i etykietowanie, paletowanie.

Robi sie to tylko dlatego, ze to pseudo produkowanie w EU jest w przypadku wyprodukowanego egzemplarza oblozone mniejszymi oplatami niz sprowadzenie gotowca...ale i tak jest to sprawa bardziej polityczno podatkowa niz technologiczna. Wszystki mozna rownie dobrze wyprodukowac w azji (niekoniecznie W Chinach, wiele rzeczy robi sie w Malezji Indonezji) zapakowac na statek i odebrac w EU ..i niestety dla EU przewaznie jest to i tak tansze niz produkcja tu.

Wlaczajac cla i oplaty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Romet nie produkuje ram, a mówienie że produkuje rowery to lekkie (celowe) nadużycie. Jak już to są składane w montowniach, na ramach które przyjechały z Dalekiego Wschodu. Dlatego że jak ktoś wyżej napisał to się opłaca - opłaty na sprowadzane komponenty OEM są niższe. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, MikeSkywalker napisał:

Romet nie produkuje ram, a mówienie że produkuje rowery to lekkie (celowe) nadużycie. Jak już to są składane w montowniach, na ramach które przyjechały z Dalekiego Wschodu. Dlatego że jak ktoś wyżej napisał to się opłaca - opłaty na sprowadzane komponenty OEM są niższe. 

 

Racja jest taka że mało gdzie produkuje się rowery.

Chodzi o vat, cło itd. U nas i tak samo u niemców są MONTOWNIE a nie fabryki.

Aaa najbardziej chodzi o wyzysk :-(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.07.2018 o 00:44, Bojkow napisał:

Accent chyba mniej ale ponoć z Gliwic (produkcja zapewne Czajna)

Tak, właścicielem naszej marki jest firma Velo i jesteśmy z Gliwic. Produkujemy na Tajwanie i w Chinach, montujemy u siebie.
O produkcji ram trochę pisaliśmy tutaj: http://accent-bikes.com/aktualnosci/jak-powstaje-rama-rowerowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.07.2018 o 20:05, MikeSkywalker napisał:

Mnie to drażni szczególnie wtedy kiedy klient twierdzi że Kross, że Romet to polski rower.

I woli wybrać go zamiast np. rodzimego Unibike

A ten Unibike to coś niby w Polsce wytwarza czy jednak tak samo jak Kross czy Romet..?

Co do Krossa, to chociaż można powiedzieć, że ma własne projekty, spore portfolio i raczej wszystko z oferty rzeczywiście dostępne. Pozostali chyba tylko zamawiają z tajwańskiego katalogu. Rowerem Unibike się kiedyś interesowałem - IMHO bardzo zachowacza firma, poprawnie i bez ekstrawagancji, w ofercie tylko to co jest popularne w Polsce i się sprzedaje (MTB/ATB i cross z nisko-średnich rejonów cenowych). Problem z Rometem jest z kolei taki, że aspirują i do zaistnienia w segmencie szosa/gravel i do enduro/trail, ceny super, katalog pełen, a tak naprawdę trudno coś kupić poza najbardziej zachowawczymi konstrukcjami typu "prawie-jak-mtb-xc".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko to samo, może jakiś najwyższy model, rama, w czymś się uczestniczy, jakieś wytyczne daje ( ale to margines i właściwie pomijalna sprawa ). Dopóki nie masz fabryki, inżynierów to sobie na komputerze możesz projektować i nic z tego nie wynika. Unibike, Romet, Kross jeden diabeł. Jak przychodzi co do czego to czekają na ramy i dopiero można rowery składać. Nie mówię, że to źle. Jest tylu producentów/modeli ram w Chinach czy na Taiwanie, że jest w czym wybierać, a nawet wpływać na produkcję poprzez wskazywanie palcem trendów. Natomiast nie ma co kłamać, że produkujemy. Wojtek z Rometa się wygłupił, że produkują piasty pod kasetę i to wersje pod tarcze, boost, stery na maszynach i myślał, że tak można sobie gadać co ślina na język przyniesie i nawet nie przeprosił tylko więcej się nie pokazał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...