Goldenboi Napisano 21 Maja 2018 Napisano 21 Maja 2018 Hej, aktualnie posiadam hamulce shimano m396, jednak czuję, że przy moich 110kg trochę niedomagają. Zastanawiałem się nad wymianą na coś lepszego, na razie rozważałem magury mt5 ponieważ mają jeszcze względnie niewygórowaną cenę. Otwarty jestem jednak też na inne propozycję. Jeżdżę po mieście i trochę offroad lasy itp. raczej nic ekstremalnego, choć da się poczuć że moje m396 to jednak nie to.
Dokumosa Napisano 21 Maja 2018 Napisano 21 Maja 2018 Z mt5 będziesz na pewno zadowolony. Jeśli jesteś w stanie przeboleć te 700zł to proponuję na tym zakończyć poszukiwania. Weź też pod uwagę, że na skuteczność hamowania wpływ mają też tarcze (średnica i model).
Goldenboi Napisano 21 Maja 2018 Autor Napisano 21 Maja 2018 Jakie tarcze byś polecił do tych magur? Na razie chciałem na spokojnie wymienić tył, a w lipcu przód. Generalnie przeważnie hamuję raczej tyłem i wspieram się przednim bo jednak w tym tylnym trochę brakuje tej mocy
Dokumosa Napisano 21 Maja 2018 Napisano 21 Maja 2018 W takim razie zamiast tarcz/hamulców polecałbym raczej opanowanie hamowania również przodem - w każdym pojeździe kołowym to hamulec zasadniczy.
Goldenboi Napisano 21 Maja 2018 Autor Napisano 21 Maja 2018 Nie mam problemu z hamowaniem przodem, wiem że jest dużo wydajniejsze jednak tylny sprawdza się dla mnie w większej ilości sytuacji. Nie zmienia to faktu, że ostatecznie i tak chcę mieć i z przodu i z tyłu rozsądne hamulce Więc jak z tą tarczą?
Mod Team michuuu Napisano 21 Maja 2018 Mod Team Napisano 21 Maja 2018 Teraz, Dokumosa napisał: polecałbym raczej opanowanie hamowania również przodem Może to wystarczy.
Dokumosa Napisano 21 Maja 2018 Napisano 21 Maja 2018 Odnośnie tarcz to moim zdaniem najtańszą rozsądną propozycją są shimanowskie SLXy.
Gość Napisano 21 Maja 2018 Napisano 21 Maja 2018 Mam te sama wage, tarcze SLX /160/180 / jak pisze kolega wyzej, hamulce SLX 675, klocki polmetaliki i nie ma najmniejszego problemu z hamowaniem jak dzis z predkosci 70- 80 km/h.
Mod Team michuuu Napisano 22 Maja 2018 Mod Team Napisano 22 Maja 2018 9 godzin temu, shotgun napisał: nie ma najmniejszego problemu z hamowaniem jak dzis z predkosci 70- 80 km/h. Hmm, jak przy 60km/h mam zwilżonego pampersa.
Gość Napisano 22 Maja 2018 Napisano 22 Maja 2018 Ja pisałem o asfalcie, w terenie 60km/h to już dużo.
Mod Team michuuu Napisano 22 Maja 2018 Mod Team Napisano 22 Maja 2018 10 godzin temu, shotgun napisał: Mam te sama wage, tarcze SLX /160/180 / jak pisze kolega wyzej, hamulce SLX 675 Tak się zastanawiam czy trochę nie napędzamy się z tymi hamulcami. Albo napędzamy kasę sklepom. Od kilku lat mam deorki 596 z klockami półmetalicznymi, tarcze jakieś podstawowe SH i nigdy nie miałem problemów z zatrzymaniem awaryjnym. Też nie należę do kategorii koguciej jeżeli chodzi o wagę. Czytam o problemach z hamowaniem i zastanawiam się czy tak dobrze trafiłem czy jestem bardziej odporny na marketing.
Gość Napisano 22 Maja 2018 Napisano 22 Maja 2018 Jedyne co zuwazylem z tarczami IceTech, to mam wrazenie , ze szybciej "lapia barwe", moze faktycznie na zjazdach asfaltowych mam wyzsze predkosci niz w terenie, hamowanie jest brutalniejsze i na krzyzaku mam ladne odcienie brazu, fioletu, etc. Na takim samym secie wielkosci tarcz / stary full/, tyle ze avidowskich bylo to znacznie mniej widoczne. Nie widze natomiast zadnej roznicy w jakosci hamowania w sensie wplyw koloru tarczy...
dovectra Napisano 22 Maja 2018 Napisano 22 Maja 2018 12 godzin temu, Dokumosa napisał: W takim razie zamiast tarcz/hamulców polecałbym raczej opanowanie hamowania również przodem - w każdym pojeździe kołowym to hamulec zasadniczy. Ja mam jakieś wstydliwe promaxy hydrauliczne. Na zadku tarcze XT, i blokuję koło momentalnie. Na przodku tarcze acery rt-33 cz y podobnie. I przód nie da się zblokować.
Dokumosa Napisano 22 Maja 2018 Napisano 22 Maja 2018 Bo przednie koło w czasie hamowania ma znacznie większą przyczepność niż tylne.
dovectra Napisano 22 Maja 2018 Napisano 22 Maja 2018 Dokumosa@ - rozumiem, i jeszcze pewnie dochodzi uginacza, ugięcie, i poderwanie zadka. Właśnie jeździłem sobie staruszkiem stalowym sztywnym mtb, którego serwisowałem. Ma on hample canti altus c10. i nieopatrznie, przyhamowałem przodkiem, lot był krótki i bolesny. Na rowerach z uginaczem to mi się nie udaje.
Mod Team michuuu Napisano 22 Maja 2018 Mod Team Napisano 22 Maja 2018 3 godziny temu, dovectra napisał: I przód nie da się zblokować. Z tego powodu płaczą dentyści.
Biesz766 Napisano 22 Maja 2018 Napisano 22 Maja 2018 2 godziny temu, dovectra napisał: Dokumosa@ - rozumiem, i jeszcze pewnie dochodzi uginacza, ugięcie, i poderwanie zadka. Właśnie jeździłem sobie staruszkiem stalowym sztywnym mtb, którego serwisowałem. Ma on hample canti altus c10. i nieopatrznie, przyhamowałem przodkiem, lot był krótki i bolesny. Na rowerach z uginaczem to mi się nie udaje. Mam pytanie, co to jest "uginacz" ?
Mod Team durnykot Napisano 22 Maja 2018 Mod Team Napisano 22 Maja 2018 23 godziny temu, Goldenboi napisał: Jakie tarcze byś polecił do tych magur? 23 godziny temu, Dokumosa napisał: Odnośnie tarcz to moim zdaniem najtańszą rozsądną propozycją są shimanowskie SLXy. Magury średnio pracują z tarczami Szimano ,które są cieńsze niż tarcze Magury. DO MT5 są Magury Storm HC lub Storm SL .
Dokumosa Napisano 22 Maja 2018 Napisano 22 Maja 2018 Są cieńsze ale specjalnie to nie przeszkadza. Moim zdaniem cena tarcz magury jest niczym nieuzasadniona.
Mod Team durnykot Napisano 23 Maja 2018 Mod Team Napisano 23 Maja 2018 Mam odmienne zdanie szczególnie w przypadku hamulców Magury, ale nie o tym temat.
Kolmark Napisano 24 Maja 2018 Napisano 24 Maja 2018 W dniu 21.05.2018 o 21:01, Goldenboi napisał: (...) Generalnie przeważnie hamuję raczej tyłem i wspieram się przednim bo jednak w tym tylnym trochę brakuje tej mocy Powinno być odwrotnie - generalnie hamujemy przodem, a tyłem się wspomagamy, bo zbyt łatwo zablokować i drzeć gumę. Innymi słowy - hamujemy zawsze dwoma hamulcami, przednim bardziej.Im bardziej stromo, tym przód więcej powinien hamować, na dużych stromiznach hamowanie tyłem jest w zasadzie nieskuteczne, wleczemy koło za sobą.
szczerb Napisano 24 Maja 2018 Napisano 24 Maja 2018 Jak dla mnie tył wyłącznie: Jeżeli hamujesz awaryjnie i potrzebujesz dołożyć jeszcze tą odrobinę z tylnego koła Chwilami przyblokowujesz tył, żeby obrócić cały rower i w ten sposób zmieścić się w zakręcie do którego już nie zdążysz dohamować i skręcić normalnie Jeżeli hamujesz głównie tyłem to niemalże najsłabsze hamulce z przyzwoitych wystarczą bo i tak zablokują koło.
Biesz766 Napisano 24 Maja 2018 Napisano 24 Maja 2018 10 godzin temu, Kolmark napisał: generalnie hamujemy przodem, a tyłem się wspomagamy Chętnie zobaczyłbym Twoje hamowanie na drodze jak Ci wymusza z bocznej pierwszeństwo a Ty hamujesz....
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.