Gość Napisano 20 Maja 2018 Napisano 20 Maja 2018 Hej, Pytanie wydaje się dość banalne, jednak w moim przypadku ma drugie dno Z racji że jeżdżę na sztywnym widelcu, jestem dość mocno wyczulony na punkcie jakichkolwiek luzów na sterach. Problem jest taki że po standardowym skasowaniu luzów dość często jest tak, że po zaciśnięciu hamulca i bardzo mocnym szarpaniu za kierownicę jakiś minimalny luz jest wyczuwalny. Teraz pojawia się pytanie, jak mocno skręcać stery? Lepsze jest bardzo mocne skręcenie bez minimalnego luzu nawet przy mocnym obciążeniu, czy może pozostawienie minimalnej "swobody" i nie ściskanie tak mocno łożysk? PS: Stery są nowe, łożyska nie mają luzów. Podejrzewam że na amortyzatorze nie było by to wyczuwalne, nawet na zablokowanym z racji minimalnego skoku.
SoloTM Napisano 20 Maja 2018 Napisano 20 Maja 2018 Ja bym spróbował minimalnie mocniej, tak żeby nie było luzu przy hamowaniu wcale, mozliwe też że miski jeszcze trochę się ułożyły i stąd ten luz, ale skoro Ty to piszesz to podejrzewam jednak że to już nie ten etap. Pukające stery są bardzo denerwujące ;). / edit Zintegrowane więc misek nie ma, mimo wszystko mocniej bym spróbował.
droplet Napisano 20 Maja 2018 Napisano 20 Maja 2018 Kiedyś dawno temu miałem problem z ułożeniem się sterów i dopiero pomogło udeżenie młotkiem. Oczywiście z wyczuciem i przez deskę. To ja teraz zadam głupie pytanie. Da się za mocno skręcić stery? IMHO prędzej chyba wyjdzie szyszka.
pand0ra Napisano 20 Maja 2018 Napisano 20 Maja 2018 Jak za mocno skręcisz to kierownica będzie ciężko chodziła, no i przede wszystkim szybko padną łożyska.
clavdivs Napisano 20 Maja 2018 Napisano 20 Maja 2018 Winny jest klucz dynamometryczny. Pod skasowaniu luzu sterów, dokręcić kluczem dynamometrycznym mostek na taką wartość jaka przewidują cyferki, potem dokręcić ręcznie z wyczuciem. Luzy nie będą się pojawiać
Gość Napisano 20 Maja 2018 Napisano 20 Maja 2018 Pół zintegrowane Tych Octane One pod jedną nazwą jest mnóstwo One nie pukają, ciężko to opisać, to jest jakby wrażenie że całość lekko "pracuje" pod mocnym obciążeniem. Mostek skręcany kluczem
cervandes Napisano 20 Maja 2018 Napisano 20 Maja 2018 Ja mam podobną sytuację, stery półzintegrowane Accent EXE taper w tym nowym piczku. Skasuję, skręcę - jest dobrze. Przejadę się, 50km i wraca luz. Leciutki, ale jest luz, nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Odkręcę mostek, dokręcę top cap, przykręcę mostek - czego bym nie robił - luzu nie ma. Przejadę się, luz wraca.
Gość Napisano 20 Maja 2018 Napisano 20 Maja 2018 Miałem to samo w sterach Accent HSI-SPRO. Dlatego zmieniłem je na Octane One i pod tym względem jest zdecydowanie lepiej. Ciężko tylko właśnie złapać moment gdzie kierownica obraca się bardzo lekko i nie ma luzu.
Gość Napisano 20 Maja 2018 Napisano 20 Maja 2018 Poświęciłem trochę czasu opisany problem. Możliwe że klocki stukają w zacisku? Stery skręcone, nawet jak siadam na rower, zaciskam hamulec i naciskam na pedał to luzu na sterach nie czuć, nawet minimalnego ruchu, a mimo to coś stuka przy bardzo szybkim ruszaniu przód/ tył rowerem.
SoloTM Napisano 20 Maja 2018 Napisano 20 Maja 2018 A spróbuj bez naciskania na pedały, kilka kmh i sam hamulec ( zeby wyeliminować napęd ) Jesteś pewien że to z przodu? Szprycha luźna? Jeśli nie hamulec i nie stery to niewiele mi do głowy przychodzi... żeby wyeliminować hamulec lub potwierdzić że to on, to musiałbyś jakoś zablokować koło, między dwa murki, studzienka kanalizacyjna bez pokrywy ( głośno myślę ) poszukać sposobu żeby nie zaciskać hamulca... Edit Z dziwnych pomysłów na zablokowanie koła bez hamulca to tory tramwajowe ( odpowiednio wąska opona żeby weszła dosc ciasno ) kamień z przodu kamień z tyłu i może zablokuje na tyle ile trzeba.
Gość Napisano 20 Maja 2018 Napisano 20 Maja 2018 Właściwie to jak stwierdzić że stery są za mocno skręcone? Kiedyś czytałem że przy prawidłowo ustawionych sterach, po podniesieniu roweru kierownica powinna samoczynnie skręcić. Dzisiaj obejrzałem kilka filmów i tam zwracana jedynie uwagę na to żeby kierownica kręciła się płynnie, bez oporów.
pand0ra Napisano 20 Maja 2018 Napisano 20 Maja 2018 Musisz trafić w punkt kiedy kierownica obraca się swobodnie i równocześnie nie ma luzów na sterach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.