Mentos Napisano 2 Listopada 2006 Napisano 2 Listopada 2006 Może kiedyś się skuszę, ale czy wiecie może dlaczego niby 340'ka jest pod większe katowanie ?. Obie mają najlepszy z patentów zapadek, obie mają po 4 łożyska - niby jest napisane że 340 ma labiryntowe uszczelnienia ale przecież 240'ka też jest na maszynach a maszyny na ogół mają labiryntowe uszczelnienia, a już napewne te w piastach DT - może oś jest grubsza w 340'ce. Chyba że chodź czarny i wygląda na stalowy bębenek w 240'ce jest aluminiowy jak kiedyś Hugi (taką starą szosę pod V'ki mam w 2 bajku) i stąd ta różnica duża w wadze.? Będę wdzięczny na info. pzdrv
tobo Napisano 2 Listopada 2006 Napisano 2 Listopada 2006 roznia się materialem osi. 340tka ma stalową z tylu. moga sie roznic wyfrezowana iloscia materialu z korpusu. inaczej jest tez wykonany kolniez do tarczy. (nie wiem czy mowimy o wlasnie takich piastach). mysle ze bebenek raczej i tu i tu jest alu. w specyfikacji na stronie producenta nie ma danych na ten temat co do 340tki.
skrzynia Napisano 2 Listopada 2006 Napisano 2 Listopada 2006 Bębenek jest w nich ten sam - aluminiowy. Obydwie mają 4 uszczeniane łożyska maszynowe i do tego dodatkowe uszczelnienia - oringi między bębenkiem a korpusem i międzi łożykami a elementem który zakrywa łożyska (te nakładane na oś piasty). Różnice: Oś w 340 jest stalowa o standardowej średnicy 10mm. 240s ma oś wewnętrzną aluminiową o średnicy 15mm, i nakładane końcówki które mają standardowe 10mm. Przez to ma też łożyska o innym rozmiarze. Tak jak pisał Tobo odchudzono też korpus - są wycięcia w lewym kołnierzu których nie ma w 340.
Mentos Napisano 7 Listopada 2006 Autor Napisano 7 Listopada 2006 Thanks. Z tego opisu wynika, że 240'ka wcale nie powinna być tylko pod delikatniejszą jazdę, no chyba że większa średnica osi wymusza mniejsze średnice łożysk i te właśnie są słabsze bo reszta to chyba kosmetyka.
Rulez Napisano 7 Listopada 2006 Napisano 7 Listopada 2006 no chyba że większa średnica osi wymusza mniejsze średnice łożysk A dokładnie , nie łożysk , tylko kulek w łożyskach , i dlatego do ostrzejszej jazdy trzeba kupić model DT 340 - tutaj bembenek też jest aluminiowy (wiem bo mam) i dlatego trzeba stosować kasety na "pająku"
skrzynia Napisano 7 Listopada 2006 Napisano 7 Listopada 2006 340 ma łożyska 6000 - Ø10/26x8mm; 240s ma łożyska 6902 - Ø15/28x7mm; tyle można się dowiedzieć z manuali. Ciężko powiedzieć jak to się przekłada na wytrzymałość; 340 dzięki większym łożyskom pewnie jest trwalsza.
Rulez Napisano 7 Listopada 2006 Napisano 7 Listopada 2006 Większa średnica zewnętrzna łożysk z 240 (28 mm.) wymusza stosowanie cieńszych ścianek samej piasty - skutek - szybsze zmęszenie mechaniczne. Mniejsza średnica kulek z 240 (7 mm.) powoduje ich mniejszą odporność na przeciążenia . I o to mi chodziło.
Mentos Napisano 8 Listopada 2006 Autor Napisano 8 Listopada 2006 Większa średnica zewnętrzna łożysk z 240 (28 mm.) wymusza stosowanie cieńszych ścianek samej piasty - skutek - szybsze zmęszenie mechaniczne. Mniejsza średnica kulek z 240 (7 mm.) powoduje ich mniejszą odporność na przeciążenia . I o to mi chodziło. Z tymi kulkami to nie chce mi się wierzyc by to miało wpływ na wytrzymałość, kulkę chyba nie tak łatwo zepsuć . Ale wiadomo teoretycznie na pewno większa jest wytrzymalsza. Co do ścianek samej piasty - można zastosować przecież większą średnicę korpusu piasty i nic nie będzie cieńsze, chodź nie wiem czy tak jest w tym konkretnym wypadku. Niemniej jednak kupiłem ostatnio XT gdy mi padła budżetowa Deorka. Niestety poza DT, żadne bębenki nie zazębiają jednocześnie jak się pecyzyjnie nim pokręci, moja XT też, najpierw cyk a potem drugi cyk. Teoretycznie można w czasie jazdy depnąć na tym jednym "cyku" i prędzej czy później ukruszy się zapadka. Maiłem już kiedyś tak z 2 piastami XT, i tylko raz zdecydowałem się na DT które mam do dziś ale w 2'im bajku w wersji niestety pod V'ki. Ciężko mi się przemóc i kupić nowe DT za 800zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.