Skocz do zawartości

[Rower] Meta HT AM Origin/Essential czy Eccentric Djambo?


Adamo987

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim

Zastanawiam się nad kupnem nowego roweru- hardtaila z agresywną geometrią i mocną ramą na kołach 27,5 (+), rozmiar M (175 wzrostu). W sumie raczej będę wybierać między trzema rowerami: Commencal Meta HT AM Origin 2018, Commencal Meta HT AM Essential 2017 i NS Bikes Eccentric Djambo 2018. Rower ma mi zarówno służyć do codziennej jazdy po dosyć płaskim terenie, ale też do solidnej, agresywnej jazdy po górach (Beskid Śląski). Wszystkie rowery kosztują mniej więcej tyle samo- około 4700zł i nie mam pojęcia który wybrać :P 

Ogólny opis wszystkich rówerów:

Meta 2018- świetna geometria, plusowe opony (2,8), rockshox recon rl 150mm, napęd sram NX 1x11, hamulce tektro

Meta 2017-nieco inna geometria- reach i ETT  krótsze niż w mecie 2018, więc pozycja pewnie będzie bardziej krzesłowata (?),Opony "minusowe" (2,4),  rock shox Yari 160 mm, Napęd 2x9- byłby najbardziej praktyczny przy moim stylu jazdy, sram x5/x7, hamulce Avid DB1

Eccentric- Chyba ok geometria (reach i ETT jeszcze dłuższe niż w mecie 2018), plusowe opony 2,8, Rock shox Recon rl 130 mm, napęd Deore 1x10, hamulce Level

Co myślicie? Który z tych rówerów spisałby się najlepiej? Jak z geometriami? Może zasugerowalibyście jakiś inny rower o podobnej charakterystyce?

https://www.commencal-store.co.uk/meta-ht-am-origin-650b-red-2018-c2x22592102

https://www.commencal-store.co.uk/meta-ht-am-essential-650b-black-2017-c2x19822485

http://www.ns-bikes.com/eccentric-djambo,96,pl.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yari stawiam że ma lagi 34mm Recon  raczej 32 ... piszesz agresywna jzda po górkach; z przodu te rowery są w miarę ok pod to (tzn głównie myślę o Yari) ale tył będzie skakał, będziesz dostawał po tyłku i mosznie i hample/trakcja będą upośledzone ... takie refleksje amatora z metą ht ale nie +

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.05.2018 o 10:18, grzesiowu napisał:

Yari stawiam że ma lagi 34mm Recon  raczej 32 ... piszesz agresywna jzda po górkach; z przodu te rowery są w miarę ok pod to (tzn głównie myślę o Yari) ale tył będzie skakał, będziesz dostawał po tyłku i mosznie i hample/trakcja będą upośledzone ... takie refleksje amatora z metą ht ale nie +

 

Właśnie ze względu na "upośledzoną trakcję" zależy mi raczej na kupnie czegoś z plusowymi oponami, które na odpowiednim ciśnieniu nieco rekompensowałyby brak tylnej amortyzacji. Dodałyby trochę przyczepności i zwiększyłyby komfort na nierównościach. Wiadomo, że to nie to samo, ale zawsze coś. Tylko że nieco obawiam się sporych oporów toczenia na asfalcie.. Są tu jacyś posiadacze plusów? Jak to z nimi jest? Czy na płaskim jest bardzo źle?

Co do amora- rozumiem, że Yari jest lepszy od Recona RL, ale tak właściwie w czym jest od niego lepszy? 

W dniu 18.05.2018 o 05:19, phoe napisał:

Djambo kupisz sporo taniej, napisz do CR może nawet i oni dadzą spory rabat, mają M na stanie.

Okej, a gdybyśmy nie brali ceny pod uwagę, to który z tych rowerów byś wybrał? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, phoe napisał:

Przecież cena ma kluczowe znaczenie, kupując rower taniej, możesz za to co Ci zostało kupić do niego lepsze hamulce, sztyce regulowaną czy sobie kask itp.

A czy Twoim zdaniem geometria i osprzęt w Djambo jest ok? Nie wiem co myśleć  o napędzie 1x10. Czy do niego faktycznie trzeba mieć silną nogę? Nie należę do najsilniejszych, a nie lubię pchać roweru pod górę, także napęd ma dla mnie znaczenie :) Czy 1x11 będzie podjeżdżać lepiej od 1x10?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NS eccentric to ramka dedykowana pod napęd jednorzędowy, dziwie się że nie bierzesz pod uwagę primala biorąc pod uwagę jego zastosowanie w Twoim przypadku. Rocznik 2018 ma nawet możliwość instalacji przedniej przerzutki właśnie dla tych samych zastosowań które wymieniłeś. Dosiadałem eccentrica model 2017 ale jakoś mnie nie porwał, widziałem wczoraj kolesia na primalu 2017 i to było to, nie znałem go więc nie prosiłem żeby dał sie przejechac a szkoda bo jak zadzwoniłem do dystrybutora dobre sklepy rowerowe to powiedzieli że będą mieli dostawę a i to niewielką po 10 czerwca  i teraz czekać muszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, przemogg napisał:

NS eccentric to ramka dedykowana pod napęd jednorzędowy, dziwie się że nie bierzesz pod uwagę primala biorąc pod uwagę jego zastosowanie w Twoim przypadku. Rocznik 2018 ma nawet możliwość instalacji przedniej przerzutki właśnie dla tych samych zastosowań które wymieniłeś. Dosiadałem eccentrica model 2017 ale jakoś mnie nie porwał, widziałem wczoraj kolesia na primalu 2017 i to było to, nie znałem go więc nie prosiłem żeby dał sie przejechac a szkoda bo jak zadzwoniłem do dystrybutora dobre sklepy rowerowe to powiedzieli że będą mieli dostawę a i to niewielką po 10 czerwca  i teraz czekać muszę

O którym Primalu mówisz? Intro, Evo czy Pro? Intro z tego roku nawet mi się podo a, ale nie jestem do konca przekonany do amora ze sprężyną stalową... Ale napęd bardzo by mi odpowiadał. Zastanawialem się też nad Evo, natomiast wersja Pro odpada z powodu ceny (chyba 5500 zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O nich wszystkich, rama jest ta sama (geometria) z tą różnicą że tańsze primale maja rozstaw tylnej piasty 135/10 a wypasione 148mm co w praktyce przekłada się na szerokość opony które można do nich włożyć. Różnią się wyposażeniem (cena!) co ścisłe związane jest z ich przeznaczeniem tzn. najdroższy z nich możesz już mocniej zaszaleć z cięższa jazdą. Dla mnie to zbawienie bo mam własne kółka które mogę przekonwertować pod 135 a nowych na piastę 148 nie opłaca  mi się kupować, to producent też bierze pod uwagę mając na względzie ludzi składających sprzęty na ich popularnych bardzo ramach. jak masz ochotę prześledz np; eccentrica od 2016r jak ewoluowało ich nastawienie do tylnych piast, rocznik 2018r ma o dziwo też właśnie 135x10mmm, to wszystko daje do myślenia. Nie wiem jak Ty ale ja cały czas mam na myśli kółka 27.5 bo to mój jedyny słuszny :) rozmiar

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o tym? :

https://www.diamondback.com/sync-r-27-5

Fajna, ponoć pancerna rama z dobrą geometrią (no może poza kątem główki ramy- 68 stopni), bardzo dobry osprzęt (RS Recon, Sram NX, korba i kokpit Raceface), i to w niezłej cenie- około 4300 zł

Gibon 30 też kusi mnie fajną ceną i dobrym napędem, ale czy ta rama wytrzyma cięższe ścieżki w stylu enduro z małymi uskokami terenu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze phoe że wspominasz o tym ale o ile pamiętam primal pro 2017 miał całe 3 calowe opony na obręczach z średnica wewnętrzna 45mm a w tym roku już tylko 2.6 cala.

Adamo987 powiem tak, nie kupuj roweru jeśli na nim nie jechałeś, bo sam nie wiesz co tak naprawdę będzie dla Ciebie najlepsze. Podejdź do sklepu i przejedz się. Jak poczujesz że to właśnie ten wtedy szukasz po internetach gdzie taniej. I nie patrz tak bardzo na suchą specyfikację. Alledrogo i olx jest pełne ogłoszeń typu sprzedam rower na gwarancji komplet papierów itd mało jeżdżony nowy kosztował itd

pozdrawiam i powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.05.2018 o 22:27, Adamo987 napisał:

Są tu jacyś posiadacze plusów? Jak to z nimi jest? Czy na płaskim jest bardzo źle?

 

Jako posiadacz plusa z napędem 1x10 mogę coś o tym powiedzieć. Opory toczenie na asfalcie są wyraźnie większe, ale też nie ma tragedii, ogólnie im szybciej chcesz jechać tym bardziej czujesz tego plusa. Za to im teren jest trudniejszy tym lepiej i lżej jeździ się na grubszej oponie. Ogromna zaletą jest trakcja i komfort, w mojej opinie rekompensuje to minusy. Jeśli chodzi o napęd 1x10, jeżeli z przodu masz zębatkę 30 albo 28T a kaseta ma 11-42 to na podjazdach nie powinieneś mieć problemów, ja nie mam a taki układ zapewnia lekkie przełożenie. Gorzej jest na długich szybkich zjazdach gdzie jeszcze chciał byś przypedałować. Wtedy zaczyna brakować biegów. 35 km/h to maks przy rozsądnej kadencji. Napęd 1x11 w zasadzie zapewnia ten sam zakres przełożeń, ale daje nam jedną zębatkę w środku więcej. W 1x10 wszystkie biegi są ze stopniowane w miarę równo ale w jednym miejscu jest spory przeskok, utrudnia to utrzymanie optymalnej prędkości. W 1x11 tego problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adamo987 mam teraz dwa sztywniaki 27,5+ z napędem 1x11 i 1x10. Ten pierwszy oczywiście wygrywa. Oporowo napompowane koła, na niezbyt agresywnym bieżniku, suną po asfalcie aż miło.

Geo w Djambo rewelacja. Mega wygodny rower. Mam rozm M.

Wygodniejszy na pewno jest Trek Roscoe którego kupiłem dziewczynie ale tam z miejsca trzeba wyłożyć równowartość roweru na modyfikacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@przemogg dałeś mi trochę do myślenia z tym Primalem :D Ostatnio zastanawiałem się nad Primalem Intro. Geo jest ok, rower łatwo dostępny w Polsce także jest okazja żeby natknąć się na niego w jakimś sklepie i się przejechać. Napęd jest super- 2x9 z kasetą 11-40T to coś co mi baaardzo odpowiada :) Amortyzator RST Alpha- czy jeździł tu ktoś na tym amorze? Niby ze sprężyną powietrzną, ale golenie 32 mm, magnezowe golenie dolne i tłumienie olejowe myślę że będą robić robotę. Dokupi się do niego sztycę regulowaną, lepsze opony i jakieś pedały SPD i będzie super maszyna. Apropo sztyc regulowanych- znacie jakieś dobre modele do 600 zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...