provayder Napisano 15 Maja 2018 Napisano 15 Maja 2018 Cześć Ostatnio zauważyłem, że po kilku przejazdach luzuje mi się oś tylnego koła. Efekt jest taki, że łapiąc za koło w okolicy górnych rurek tylnego trójkąta koło ruszało w płaszczyźnie między rurkami. Z początku myślałem, że rozkręciła się piasta, ale okazało się że poluzowała się właśnie oś. Wystarczyło dosłownie dokręcić jakieś 1/8 obrotu i koło znów siedziało sztywno. Dzisiaj znów zauważyłem luz na kole, dokręciłem oś i w trasę. Po powrocie (45km) koło znów się lekko chybotało. Próbowałem znów dokręcić i zauważyłem, że chyba pękła podkładka osi - głowy uciąć sobie nie dam, ale na pewno tak nie było. Czy da się dokupić samą tą podkładkę, czy to jest jedna całość??? Czy jazda z luźnym kołem może spowodować, że uszkodzi się piasta??? Teraz po dokręceniu do oporu osi (choć nie mam pewności czy faktycznie oś jest dokręcona przez to pęknięcie) nadal wyczuwalne jest lekkie chybotanie koła. pozdro
Rulez Napisano 15 Maja 2018 Napisano 15 Maja 2018 Piasta jak piasta, ale haki ramy to na pewno porozbijasz.
grzybu Napisano 15 Maja 2018 Napisano 15 Maja 2018 Spokojnie, to nie jest pęknięcie. Te podkładki tak mają. Jak masz przednią oś sztywną, to porównaj sobie. Też powinno być nacięcie. Jak blokujesz szybkozamykaczem to czujesz opór? Jeśli nie to pod nim masz inbusa. Możesz dokręcić.
provayder Napisano 17 Maja 2018 Autor Napisano 17 Maja 2018 @grzybu Faktycznie nie jest to pęknięcie, na przedniej osi jest również taka szczelina ale dużo mniejsza, stąd jej nie zauważyłem. Przy blokowaniu było czuć opór, nie mniej dokręciłem tego imbusa o jakieś 1/4 obrotu. Będę obserwował co się będzie działo dalej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.