Ilia Napisano 15 Maja 2018 Udostępnij Napisano 15 Maja 2018 Cześć. Robię przegląd zerowy w moim Foxie i mam problem ze sprężyną. Producent zaleca 3 ml oleju. Z tym, że to są jakby dwie sprężyny i ten olej przepłynie po prostu do dolnej, a górna nie będzie smarowana. Jak go rozebrałem to w środku była breja ze smaru i oleju. Załączam zdjęcie tabelki z olejami i przekrój przez sprężynę, strzałki na drugim obrazku pokazują szczelinę łączącą dwie komory gdy widelec jest w pełni wyprostowany. Myślę, że w dolnej powinien być ten olej w ilości 3 ml, a w górnej smar, jednak chciałbym poznać również wasze zdanie na ten temat. Może się mylę lub ktoś wymyślił już coś lepszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 15 Maja 2018 Udostępnij Napisano 15 Maja 2018 W RS Lyrik mi producent zaleca 5ml, a jak odkręcę korek to ma dobrze widać ,że jest tam tłusto. Zachowałbym się do zaleceń producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 15 Maja 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Maja 2018 Po wlaniu oleju do komory na gładzi cylindra tworzy się film olejowy ,który uszczelnia i smaruje komorę. Wlać olej i nie kombinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 15 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2018 (edytowane) 2 godziny temu, durnykot napisał: Po wlaniu oleju do komory na gładzi cylindra tworzy się film olejowy W sumie racja, pewnie nawet jakby z pół roku postał to ten olej i tan na ściance zostanie. A gdy widelec jest ugięty, komory nie są połączone. Tylko teraz jak to wlać? 3 ml na górę, na dół, czy podzielić na pół? Po za tym kojarzy ktoś może dlaczego tam jest olej 20 W, a nie Fox Fluid, który jest gęstszy? Edytowane 15 Maja 2018 przez Ilia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 15 Maja 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Maja 2018 3 ml od góry- olej głownie będzie na górnej części tłoka komory powietrznej. Jedynym amorkiem jaki spotkałem ,który miał zalecenie wlewania oleju od dołu było DT Swiss w serii XMM ( co w sumie niewiele dawało , bo amorki i tak kiepsko pracowały ). Fox Gold ma inne parametry lepkości niż Fluid i wcale nie musi być gęstszy aby lepiej smarować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.