Skocz do zawartości

[szosa] Btwin Ultra 900 AF vs. Fuji Roubaix 1.1 LE 2017


tomek998

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Uprzejma prośba o pomoc w wyborze szosy do 4500 PLN. Mam na oku dwa modele:

- BTWIN Ultra 900 AF:

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-900-af-id_8377261.html

- Fuji Roubaix 1.1 LE 2017

https://goodbike.pl/pl/p/Rower-Fuji-Roubaix-1.1-LE-2017/43


Rowery w podobnej cenie oraz w podobnej specyfikacji. Na korzyść BTWIN przemawiają koła Mavic (Fuji ma koła stockowe). Przewagą Fuji jest natomiast wyższa grupa - Ultegra.

Proszę o opinię, który element powinien być przeważający przy decyzji zakupowej. Koła czy grupa osprzętowa? A może jeszcze coś innego czego ja obecnie nie widzę?

Dzięki
 

Pozdrawiam

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła Mavica kupisz za około 700 zł. (+ - 50)

Jesli zechchesz pełną ultegrę w Fuji drugie tyle wyjdzie na korbę (zalezy od grupy) dodatkowo warto fajniejsze opony założyć, tu plus dla Ultry. Na plus Fuji ta minimalna róznica na wadze. 

Czyli wybierając Fuji mozesz w przyszłości liczyc na wyskoczenie z około 700zł jesli bardzo będą przeszkadzać koła firmowe. Najważniejsze pytanie na którym z nich ty czujesz się najlepiej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.05.2018 o 11:36, tomek998 napisał:

 

Proszę o opinię, który element powinien być przeważający przy decyzji zakupowej. Koła czy grupa osprzętowa? A może jeszcze coś innego czego ja obecnie nie widzę?

Fuji ma suport press-fit który nie ma najlepszych opinii, nie wiem jak jest z btwin-em nie znalazłem żadnej info. Osobiście wybrałbym btwin 900 af.

Kompletna 105 nie jest jakoś szczególnie dużo gorsza od ultegry - różnica wagowa.A i na 105 można się pościgać. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie zadajesz złe pytania. Różnicy między ultegra a 105 nie odczujesz, na jak jesteś początkujący to i Sora bedzie ok. O wiele ważniejsza będzie geometria roweru, typowo sportowa albo zrelaksowana. W tej cenie masz też już pierwsze aluminiowe aero meridy, jak ci pasuje 58 to i karbonowy Kross się znajdzie  lub np. hamulce tarczowe. Zwróć też uwagę na korbę i jak jeździsz sam staraj się iść w kompakta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy kolega znegocjuje do poziomu Btwina czy Fuji Reacto Meridy (300?) na Tiagrze- bo chyba o niej wspomniałeś.Wszystkie plusy i minusy jej powinien wziac pod uwagę. Scultura (300? znowu w pobliżu budzetu) znowu nie powala wagą ani osprzętem w porównaniu do obu jego modeli. 

Kompakt moze poprosic o założenie/ zmianę przy zamówieniu (czy Ulta nie wiem ale Fuji raczej tak), więc to nie bedzie problem. Hamulce tarczowe w szosie to dyskusyjny temat, zwłaszcza jeśli ktoś jeździ na nizinach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo wszystkim dziękuję za opinie. Podczas weekendu miałem okazję przymierzyć się zarówno do Fuji jak i Btwina.

Btwin rozmiar L jest ok, Fuji 58 trochę przyduże, 56 było ok ale lepiej się czułem na Btwinie, myślę że Fuji raczej nie biorę dalej pod uwagę.

Jeśli chodzi o wspomniane powyżej modele to nie chciałbym schodzić poniżej 105 otrzymując w zamian tarczówki czy carbon. Wspomniana reacto 400 wygląda ciekawie ale nie ma pełnej grupy 105, hamulce i koła są meridy... No i wagowo odstaje od Btwina.

W międzyczasie znalazłem jeszcze coś takiego:

http://szybkierowery.pl/produkt/bulls-harrier-1-105-fluo/

Wydaje się to być ciekawą alternatywą w stosunku do Btwina. Problem w tym, że nie mogę namierzyć takiego modelu w Warszawie żeby się przymierzyć...

A co sądzicie o dolnym mocowaniu tylnego hamulca? Dla mnie jest to dość dziwne rozwiązanie. Jak to się sprawdza w praktyce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałam pod ciebie modelu czasem do upolowania w promo też Bullsa (Desert Falcon Pro na 105 w fajnej geo) ale nie ma obecnie promocji- chyba żebyś sam jeszcze trafił, ten jest jak najbardziej ok. Dobra waga, koła (i tu różne opinie) cenowo (jakościowo) zbliżone do Mavic od Ultry, wiec też powinny podpasować.

Co do Reacto (choruję na modele osobiscie) to zdecydowanie podatna na boczne podmuchy wiatru co przy jej wadze (mimo wszystko nie jest lekka) jest odczuwalne plus korba 52x36 i trzeba mocno pracować by jej potencjał wydobyć. Takze zależy i od nogi i od rejonów zamieszkania. Ale rower wg mnie piękny. Charakterny. 

[Widziałam dwóch szosowców ostatnio w Kazimierzu na modelach od Deca, jeden to był Ultra, wiadomo ze po kocich łbach nie jechali ale potem zasuwali w drodze powrotnej az miło :)]

 

53 minuty temu, tomek998 napisał:

A co sądzicie o dolnym mocowaniu tylnego hamulca? Dla mnie jest to dość dziwne rozwiązanie. Jak to się sprawdza w praktyce?

sprawdza się dobrze, dla estetów jest fe dla opływu powietrza ok. Dla wymiany koła nie ma problemu. Kwestia przyzwyczajenia. Jedni wolą prostą czysta linię inny hamulec klasycznie montowany. W deszczu jeden i drugi moknie i zbiera syf więc remis. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucę trochę ciekawostke w sumie, rower nowy prawie cały (łańcuch?) na 105 z karbonowym widlem za mniej niż ultra czy fuji (chodzi o sprzęt i ogólnie ppskladanie) https://m.olx.pl/oferta/rower-szosowy-head-i-speed-ii-nowy-gwarancja-tanio-CID767-IDrJiSH.html jedyny minus, brak tapera. Myślę że do 3500 przy rozmowie da się uzyskać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...