Skocz do zawartości

[mostek] regulowany - problem z wymianą


hal900

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Kupiłem sobie taki rower  https://www.rowerynajtaniej.pl/pl/p/Rower-28-CROSS-Kands-Maestro-2017-czarny-mat-czerwony/317  rama 21 cali

Rower jest średnio wygodny .

Chce mu zmienić  mostek na taki  http://allegro.pl/mostek-promax-ma-573-8t-ahead-regulowany-zacisk-i6882715577.html

z kierownicą o tym kształcie z 8 cm wzniosem

9bf5fd404ff38b7eb21be927d3dc

jak taki mostek sie montuje do tego roweru ?bedzie to pasować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie pasować ( kierownica ze zdjęcia plus mostek z linka ) Montuje się normalnie jak każdy ahead. Śruba z góry ( ukryta trochę w tym wsporniku promaxa ) ściąga wszystko razem, śruby z boku kończą dzieło. Kwestia jak to będzie wyglądało, moim zdaniem to popadasz w skrajność z pozycji nazwijmy ją sportowej na emerycko wyprostowaną. ( jeśli wspornik do góry i do siebie plus wysoka kierownica ) Oczywiście można i tak. Pamiętaj, że linki i pancerze do wymiany bo będą za krótkie.

/edit

Może wystarczy tylko coś takiego ?

http://allegro.pl/przedluzka-rury-kierownicy-wspornika-mostka-28-6mm-i7240600716.html

/edit 2

Pamiętaj, że będziesz skazany już na ten zestaw który wybrałeś, gdyż na 99 % masz kierownice o grubości 31.8 w miejscu mocowania ( nie będzie pasowała do nowego wspornika )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 1/8 to średnica rury widelca, taka jest u Ciebie. Zmierz długość wspornika kierownicy ( od środka nakrętki do środka kierownicy ) ewentualnie czy jest na nim napisany kąt wzniosu.  Może krótszy lub o bardziej stromym kącie plus to co dałem wyżej załatwi sprawę.

np. taki :

https://www.olx.pl/oferta/mostek-kierownicy-wspornik-kross-100mm-150g-31-8mm-CID767-IDkXIEy.html#844bcadd79

( tu trzeba by się upewnić czy faktycznie jest 31.8 bo mi wygląda na 25.4 , ale mogę się mylić )

/edit

Coś takiego gdybyś założył na przedłużkę którą pokazałem we wczesniejszym poście to myślę byłoby ok. ( i nie ważyło tonę - jak Twój wspornik promaxa, zalinkowany )

https://www.olx.pl/oferta/wspornik-kierownicy-author-aco-st-009-1-1-8-90mm-35-kier-31-8mm-CID767-IDpDgq3.html#353aeb8726

/edit 2

Albo taniutki taki :

https://www.olx.pl/oferta/mostek-wspornik-kierownicy-31-8mm-aluminiowy-CID767-IDtdasF.html#7feca1060a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kierownica  w mocowaniu ma 31 mm na 100%

Linki ok 20 cm zapasu

Co do wspornika chciałbym traki regulowany beznarzedziowo bo duzo rozkecania jak sie połzy kierownice bo manetki maja nieodpowiedni kąt wtedy równiez a jak wyczaiłem ten promax równiez wtedy ma regulacjje na kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz kierownicy prostej jak strzała ( a nie masz )  to zawsze manetki będziesz musiał przekręcić po zmianie kąta wspornika. Niezależnie jaki to będzie wspornik. Kąt się zmienia, zmienia się kąt manetek i klamek hamulca na kierownicy. Ten promax różni się tym od innych regulowanych, że nie musisz używać kluczy imbusowych, żeby zmieniać kąt wspornika. ( oczywiście jak pisałem wcześniej kąt klamek/manetek na kierownicy i tak się zmieni - nie uciekniesz od tego )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak musi być, żeby zaciskać go za pomocą wajchy a nie klucza. Kąt manetek/klamek zmieni się. Musiałbyś dodatkowo przekręceniem samej kierownicy to kompensować. Faktycznie, samych klamek/manetek raczej nie będziesz musiał ruszać, ale to dotyczy wszystkich kierownic.( wspornik nie ma tu nic do rzeczy )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32c8555c95deed1e.jpg

 

czyli jakbym chciał przekręcić kierownice tj manetki i klamke hamulca to i tam musze mieć imbus do tej śruby ?

Teraz, SoloTM napisał:

Faktycznie, samych klamek/manetek raczej nie będziesz musiał ruszać, ale to dotyczy wszystkich kierownic.( wspornik nie ma tu nic do rzeczy )

Nie rozumiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem kilka, ale w każdym rpzypadku jak pamiętam ( regulowałem ) kierownica była nieruchoma, sam wspornik tylko kąt zmieniał.

/edit

Przyglądam się i faktycznie, jeśli wajcha luzowałaby ten element z imbusem, to również i kierownicę można by przekręcić. Zadzwoń i zapytaj sprzedawcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No napisze do promaxu ale z tego zdjecia wnioskuje ze jednak beznarzedziowo równiez jest przekrecanie kierownicy na osi

2b73b7084124aa834bdb29abb7cc

Szkoda ze nie ma 2 przegubu z przyciskiem wtedy byłaby juz bajka. 100 lat produkuja rowery a dalej nie potrafia zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech ich piekło pochłonie.Żeby to człowiek na każdym kroku musial poprawiać fabryke xD

Dali za krótką śrube do montazu tego mostka i musialem dymać ze 3 km do sklepu o 1.5 cm dluzszy imbus

 

Co do mostka no to teraz bajka jest.Wygodna pozyycja.....

Natomiast regulacja jest nawet wieksza niz producent pisze bo do jakiś 110-120 stopni.

SoloTM

Miałes racje ze linki przy duzym wzniosie kierownicy będa za krótkie

7688950725e13e82.jpg

Zobaczym jak z prowadzeniem tego.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9d2b7ae6d4429e91.jpg

 

czy ich pogieło ?

Ten mostek ma bląd konstrukcyjny.Nie dośc ze śruba była za krótka to pól biiedy wkońcu producent nie wie do czego bedzie przykrecone to ale  przez za szerokie tuleje nie idzie mostka dobrze skręcić i sie rusza .Juz myślałem ze moze zabki sie wyrobiły przez tą 1 stopniowa regulacje albo precyzja wykonania made in china ale nie poprostu ten mostek nie powinnien być produkowany.

Ja rozumiem ze sie coś spieprzy przy projektowaniu  ale po wyprodukowaniu powinnien ktoś sprawdzić czy produkt działa prawidłowo......

A ktoś sie sie tu wypowiadal że potrafia.Dobre mozna sie pośmiac troszku  xD

Teraz albo zeszlifować łeb śruby do odpowiedniej średnicy ale z 0.5-1  cm podkladek o odpowiednim wymiarze.....
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No o i rozkminiłem co było nie tak

JA

 

Ten mostek montuje sie rozkrecajac całe ustrojstwo i dając śrube pod tuleje

 

Przez chwile myslałem ze po prostu mostek byl bez śruby i dystrybutor dołaczył swoja jakąś nieprawidłową tj nie spradzając czy to abla

e9d9b33a3b2e3b7e.jpg

Wskazywało to na pięknie wyzłobiona tuleje pod śrube storzkową

Także śruba była odpowiednia bo sie chowa duzo głębiej .

Na swoje usprawiedliwienie mam ze producent nie dolacza instrukcji xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...