zighnetar Napisano 9 Maja 2018 Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 Witam. Mam pytanie w poszukiwaniu roweru crossowego wybór padł na https://www.canyon.com/pl/fitness/pathlite/pathlite-al-sl-7-0-sl.html Stąd mam kilka pytań, Czy koła i opony w tym rowerze to system z dętką czy bezdętkowy?? Wiem, że są przystosowane aby był bezdętkowy ale jak jest fabrycznie?? Pytam, gdyż obawiam się systemów bezdętkowych, dla mnie dziwne jest aby coś zalewać mlekiem no i nie mam mocnej pompki pozatym wydaje mi się to skomplikowane. Czy ew. jest jakiś rower innego producenta co będzie miał z przodu 1 korbę?? Generalnie zależy mi głównie na dobrym amorze i niskiej wadze. Osprzęt nie musi byc wypas ważne aby z przodu była jedna korba. Ten rower canyona który podałem ma w rozmiarze S około 10,5 kg i mniej więcej taka waga mnie zadowala. Ostatnie pytanie. Czy po przejściu z roweru 14,5 kg na 10,5 kg poczuję rozumiem przepaść w wadze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 9 Maja 2018 Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 Na pewno z dętką. Inny na pewno się jakiś znajdzie, tylko pytanie czy akurat takiego roweru potrzebujesz, bo jak dla mnie to ten rower to ni pies, ni wydra. Gdzie będziesz go używał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zighnetar Napisano 9 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 około 33% asfalt 33% szutry i drogi z ubitej ziemi oraz 33% las Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 9 Maja 2018 Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 W jakim terenie mieszkasz? Górzyście jest? Ten napęd jest tak specyficzny, że może się okazać, że będziesz korzystał z połowy kasety, albo co gorsza braknie Ci szybkości, bo 3,4 to jest wystarczające (a wręcz nadmiarowe) przełożenie, ale w MTB, a to jest cross... Niby przednią zębatkę zawsze można wymienić na odpowiadającą regionowi, ale przy większej pewnie zaraz braknie łańcucha... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zighnetar Napisano 9 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 Ja chcę jedno przełożenie z przodu nie chcę więcej. http://www.bikekatalog.pl/2011/rowery/1335/Giant.RINCON/ Obecnie rower jaki posiadam to ten Giant z linka wyżej ^^^^^^^^^ i używam właściwie tylko środkowej kasety z przodu. Z tyłu mam od 1 do 8 i najczęściej używam 5 i 6 potem najczęściej używana jest 4 na lekkich górkach potem 7 na prostych 3-2 na podjazdach pod wiadukty itp i 8 na zjazdach z górki. Nie chcę innego napędu niż takiego z jedną korbą z przodu. Raz, że waga a dwa wygoda jak dla mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Imar Napisano 9 Maja 2018 Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 Opisując jakich biegów używasz, można wywnioskować że poruszasz się po płaskim. Wniosek jest taki że nie odczujesz różnicy w wadzę. Cross z eaglem, totalna głupota. Nie powiem bo rower fajny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zighnetar Napisano 9 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 A jest jakiś lepszy w tej cenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 9 Maja 2018 Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 Pytanie czy na pewno potrzebujesz crossa. Zobacz sobie na jakieś gravele, odejdzie ci amortyzator z wagi, dojdzie za to baranek, a jak jeździsz po płaskim to baranek to super sprawa. Co do wagi to odczuć odczujesz, ale pamiętaj że to kolarz napędza rower, a nie odwrotnie. Jak nie masz nogi to nawet na 6 kg szosówce nie będziesz wyrabiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zighnetar Napisano 9 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 Powiem tak. Nie wyobrażam sobie jazdy bez amortyzatora powietrzno olejowego. Obecnie mam sprężynowy i to rzecz w moim rowerze, która mnie najbardziej wkurza. teren po którym jeżdżę owszem i płaski ale strasznie nierówny. Przynajmniej 19 km moja ulubiona ścieżka jest płaska tylko w 1/3 a reszta masakra i gravelem bym chyba koła połamał hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 9 Maja 2018 Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 No tak, bo zawodowi przełajowcy to mają koła z kosmosu, albo wykute przez samego Hefajstosa Nie bierz tego do siebie, bo rozumiem, że można się nie dogadywać ze sztywnym przodem Masę roweru odczuwa się na podjazdach, przy przyśpieszaniu i ewentualnie Ci najbardziej objeżdżeni odczują przy hamowaniu i na mega krętych trasach. Odpowiadając na Twoje początkowe pytanie: możesz się rozczarować i wcale nie poczuć mniejszej masy. Mój gravel waży koło 11 kg i w porównaniu do 13 kg MTB czuć różnicę, ale nie ma przepaści. Jakby im założyć te same opony to chyba największą różnicę robiłaby pozycja. Powiedziałbym nawet, że MTB jest zrywniejszy przez bardziej miękki napęd, a już na pewno zwrotniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 9 Maja 2018 Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 Godzinę temu, zighnetar napisał: A jest jakiś lepszy w tej cenie? Skoro priorytetem jest waga i amortyzator to nie. Kiedyś Cannondale miał fajnego, oryginalnego crossa, który schodził poniżej 11 kg, ale już nie jest dostępny. SR Suntour NRX S to w zasadzie najlepszy amortyzator do crossa. Szkoda jedynie, że Canyon nie wyposażył go w manetkę blokady. Trudno mi ten ruch zrozumieć. Znacznie tańszą (4299) alternatywą z powietrznym widelcem i jednym blatem jest GHOST Square Cross 6.8 AL , ale ten rower będzie już sporo cięższy, a i sam amortyzator pewnie jest trochę z niższej półki. 4 godziny temu, zighnetar napisał: Ostatnie pytanie. Czy po przejściu z roweru 14,5 kg na 10,5 kg poczuję rozumiem przepaść w wadze? Trochę poczujesz, bo to jednak 4 kg, ale ja również nie nazwałbym tego przepaścią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.