Skocz do zawartości

[Koła] 29" dla cięzszego


ramik

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pytanie co polecicie dla cięzszego ridera. Waże ok 110kg mysle, że zejde do 100-105kg. Mam rower Focus black forest już starszy 2012 koła mam dwa różne stare piasty i planuje wymienić całe koła ale komponenty kupić osobno chociaz to nie jest wymóg. Jak w dorbym stanie to koła moga być uzywane. Rower MTB do jazdy rekreacyjnej raczej płaskie tereny, las/asfalt bez skoków, tylko po krawęznikach :). Tak jak w temacie, koła 29", opony szerokość do 2.2

Ze względów kolorystycznych myślałem o http://allegro.pl/obrecz-mtb-dartmoor-rocket-v-2-29-32h-turkusowa-i7047245019.html

polecane dla cięzszych http://allegro.pl/dt-swiss-obrecz-533d-29-czarna-32h-570g-i7175575526.html

dla mnie wyglądem fajne http://allegro.pl/mach-5-20-sl-disc-29-32-otwory-550-gram-obrecz-i6976866040.html

piasty Novateca http://allegro.pl/novatec-nt-d041sb-nt-d042sb-piasty-db-8-9-10s-32h-i7214990359.html

generalnie chce wydac na obręcze ok 300 za komplet 

za piasty 300-350zł za komplet

Napisano

jeżdżę na 533d i złego słowa nie powiem. ważę 115-120 kg, kilka maratonów zaliczony i żyją :-) Osobiście używam piast DT350. Jak będziesz szukał piast warto popatrzeć za takimi na ośki: przód 15mm; tył 10mm

Napisano

ładniejsza? troche szersza, lżejsza :)

tak na razie gdybam, nikt nic nie napisał o Dartommorach :(

Od razu też zapytam, jak będe kupował piasty mam brać coś pod uwagę jeżeli chodzi o rozmiar?

Wiem tylko, że 32 otwory i tarcza na 6 śrub.

Mam standardowe chyba wszystko w rowerze i chciałbym kupić te piasty

http://allegro.pl/novatec-nt-d041sb-nt-d042sb-piasty-db-8-9-10s-32h-i7214990359.html

kolega pisał coś o rozmiarach tylko totalnie nie kumam tych wymiarów :(

Amor mam rock shox silver TL Recon.

Rama Focus Black Forest 2.0 2012 rok

 

Napisano

no to już chyba nie :) dzięki , a co z tymi rozmiarami 9 i 15mm jest?

i te piasty tez sa ok maszynowe itp. jak NOVATEC?

Napisano

9 i 15 to średnice przedniej osi. Trzeba dobrać do posiadanego widelca. Piasty DT 370 są na łożyskach maszynowych. Sporo lżejsze od DT04x.

Fabryczne koła DT nawet do enduro robią na 28 szprychach i mają one nośność deklarowaną do 130kg. Ale obręcz serii X czy XR to do lekkiego XC i nośność max 110kg. Zapytaj jeszcze Dawida @dawid co mógłby Ci zaproponować.

Napisano

Wydaje mi się, że w tym przypadku dopłacasz przede wszystkim do nowszego typu piast DT370 (w starszych bębenek był łożyskowany na dziwnym łożysku wałeczkowym w nowym są dwa łożyska maszynowe).

Napisano

ale czy warto, bo 2tyg. moge poczekac, a z 2 strony te 100zl to nie duzo jak na taka kwote i ten straightpull +to co piszesz

Napisano

A co to sa za piasty te 370 ? Patrze na Dt4you i tam tylko wersja torowa 370... w DT  wyzszy numerek "to zdaje się słabsza" pasta, jak 350  ma sie do 370 ?

Widze na allegrosie gościa sprzedającego komplet bialych 370 w chyba niezlej cenie, piasty nowe z rozbiórki, jak dla mnie super bo sa pod 24h. co przy osi 135mm nie jest typowe. Tylko nie wiem czy w razie jakiejś awarii bębenka nie bedzie problemów z kupnem nowego (jak to bywa u Eastona).

Napisano

Nie ma konusów i kulek. W starym typie bębenek jest łożyskowany na bardzo specyficznym łożysku wałeczkowym od strony wewnętrznej z tym, że bieżnie tych wałeczków to oś i korpus bębenka. W nowym typie korpus bębenka osadzony na dwóch łożyskach "maszynowych". Dodatkowo stary miał 2 zapadki a nowy 3. Te białe z aukcji to stary typ.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...