pestka Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Siema! przymierzam się do składania roweru trail, generalnie mam dużo leśnych terenów obok siebie, kilka małych tras i czasem będe robił jakiś wypad w góry, skoki małe ale nic ekstemalnego. Mam dwie opcje (trzecia za droga) jedna jest taka że złoże rower na ramie primal 2018 na koła 27,5 + z amorkiem 140-150 skoku. Druga opcja jest taka że złoże rower na ramie Rose granite chief 2014, na kołach 27,5, i tutaj moje pytanie czy geometria tej ramy jest w miare okej(aktualna) ? dużo teraz się słyszy o geometrii progresywnej itd. Ale porównując do ramy dartmoor bluebird wypadają bardzo podobnie a na tą już niestety nie będzie mnie stać. dartmoor primal kosztuje około 800 zł ale ze względu na boost dużo więcej wydam na koła i amortyzator dartmoor blue bird kosztuje ponad 2000 zł i jest w standardzie boost wiec jest poza moim budżetem rose granite chief 2014 moge kupić za 1200 zł i dzięki noramalnemu standardowi kół jestem w stanie wsadzić tam lepsze komponenty bo są tańsze, no i jest to full więc dość duża przewaga nad primalem wspomne jeszcze że rower będzie na napędzie 1x11 z kasetą 11-46 Geometria Rose granit chief 2014 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Przede wszystkim nie musisz mieć amora boost do primala. Koło przednie 27,5" ma niezłą sztywność boczną i bez boosta. Odnośnie kół to zależy w czym gustujesz. Jeśli to mają być nowe koła, składane u jakiegoś kołodzieja to boost wyjdzie tak samo jak non-boost. Bywają też czasem ciekawe oferty na fabryczne koła boost (niedawno na CRC były DT Swiss M1700-30 boost za 1150zł komplet). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pestka Napisano 7 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Jesli chodzi o kola to mam juz sprecyzowane jak bym bral 27,5 to mavic crossride a jak boostowe to sunringle duroc, mam poprostu dostep do takich kol, pytanie raczej dotyczy teho czy skladac sztywnego primala w nowoczesnej geometrii i standardach czy rose granite w starszych standardach i (chyba) mniej modna geometria ale za to na amortyzowanej ramie. Nie znam sie jakos super na cyfrkach jesli chodzi o geometria ale ten rose wydaje sie byc calkiem aktualny chyba ze sie myle, i wlasnie na to szukam odpowiedzi/podpowiedzi bo cena jak za nowa rame full jest fajna calkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Z wyborem ramy Ci nie pomogę. Ale crossride'ów, tym bardziej do AM nie polecam. To słabe i wąskie koła są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz_zwolinski Napisano 9 Maja 2018 Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 W dniu 7.05.2018 o 16:48, pestka napisał: pytanie raczej dotyczy teho czy skladac sztywnego primala w nowoczesnej geometrii i standardach czy rose granite w starszych standardach i (chyba) mniej modna geometria ale za to na amortyzowanej ramie. Z tego co opisałeś w pierwszym poście na temat stylu jazdy, jestem przekonany, że nowoczesny, trailowy sztywniak będzie dla Ciebie w punkt. Zwłaszcza plusowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.