Michuu1222 Napisano 4 Maja 2018 Napisano 4 Maja 2018 EWitam, jestem nowy na forum, też nowy w tematyce MTB i serwisie rowerów więc proszę o wyrozumiałość. Jeżdżę na Scott Aspect 750, nie dawno robiłem przegląd i było wszystko ok, po jednych zawodach i kilku większych wyczynowych wycieczkach mam problem z przednią przerzutka. Ogólnie wszystko chodzi ok ale nie mogę wrzucić przerzutki na wyższy bieg, prowadnica przechodzi w prawo ale łańcuch zostaje dalej na jedynce, jeśli wrzucę ręcznie łańcuch na dwa to wszystko chodzi dobrze, nic nie obciera ale chcą znów wrzucić na trzy to znów prowadnica idzie w górę a łańcuch zostaje a miejscu. Kolega stwierdził, że powodem może być obsunięcie się przerzutki w dół i stąd problem, nie wiem. Aktualnie nie mam kiedy oddać bryki na serwis więc próbuje coś zrobić sam, dodam że temat regulacji jest dla mnie skomplikowany więc proszę jasno tłumaczyć, dzięki.
Pinifarina Napisano 4 Maja 2018 Napisano 4 Maja 2018 pewnie jest zablokowana. Musi się bardziej wychylać do zewnątrz więc najpierw 1. Przed regulacją sprawdź ustawienie przerzutki. Czy nie zjechała w dół. Wysokość ma być tak jak na zdjęciu odległość od zębów 2. Sprawdź ustawienie równoległe jeżeli masz 3x9 więc na środkowym blacie z przodu łańcuch ma nie ocierać o przerzutkę dla największego i najmniejszego przełożenia z tyłu. 3. Dokręć śrubkę trzymającą linkę w przerzutce 4. Na przerzutce są dwa wkręty wykręć jeden jednocześnie wciskając manetkę. Gdy zauważysz że się odchyla do zewnątrz jest ok. Jeżeli nie drgnie wróć do poprzedniego ustawieni śrubki wykręć drugą. Fachowiec by wiedział która od razu ale ta metoda nie pozwoli na rozregulowanie dolnego ustawienia. Wykonuj korekty wykręcania aż uzyskasz efekt wprowadzania łańcucha na duży blat. Wystarczy wykręcać po pół obrotu 3. Gdy brakuje zakresu na manetce aby przerzutka wyrzej wskoczyła. Przy manetce na kierownicy masz pokrętło na pancerzu linki. Wykręć je aby zwiększyć sobie zakres pracy linki