Byderobo Napisano 3 Maja 2018 Napisano 3 Maja 2018 Witam, Przeszukując Allegro napotykam na różne oferty sprzedaży hamulców. Ja mam doświadczenia raczej ze starymi konstrukcjami. Moje doswiadczenia są takie: - mechaniczny shimano m475 tarcze 160 - słabsze od przecietnych v-ek, bardzo łatwe w montażu i regulacji, odporne na wszystko, hamują zawsze porównywalnie słabo - mechaniczny hayes mx1 tarcze 203 - przyzwoita siła hamowania, upierdliwa regulacja, po paru miesiacach zatarło się i zaklinowało kółko od regulacji i to był właściwie ich koniec. - hayes mag tarcze 160 - dostateczna siła hamowania, nieskomplikowane odpowietrzanie, toporna klamka. - hayes dyno sport tarcze 180 - dobra siła hamowania, lepsza klamka niż w mag-u, nie odpowietrzane, po pewnym czasie klamki zaczęły dość ciężko chodzić ale bez tragedii. - shimano m775 tarcze 180 - bardzo dobra siła hamowania, fajne regulacjie, dość upierdliwe w odpowietrzaniu, drogi olej mineralny (w porownaniu do dot'a, poza tym nie zauważyłem różnicy w pracy w zakresie temperatur +35 : -25 stopni) I tu przechodzimy do pytania. Co polecacie? Marzą mi się hamulce które na tarczach 203 będą miały moc na poziomie celującym czyli zablokować przednie koło jednym palcem, i dość modulacji żeby się zębów nie pozbyć, choć na brak modulacji nigdy nie mogłem narzekać. Zastosowanie to AM a dupsko waży nieco poniżej 90kg. Na Allegro przewijają się różne oferty czasem bardzo okazyjne takich hamulców jak Avid juicy ultimate, formula oro k24, formula rx, przeróżne shimano, czasem jakieś magury. A może coś ze starszych 4 tloczkowych? Na co warto zwracać uwagę?
Mod Team sznib Napisano 3 Maja 2018 Mod Team Napisano 3 Maja 2018 Szukaj SLXów 675 lub XTków 785, np: http://allegro.pl/hamulce-tarczowe-shimano-slx-br-m675-bl-m675-b-i7297048468.html O używki w dobrej cenie teraz ciężko, sezon w pełni.
Byderobo Napisano 3 Maja 2018 Autor Napisano 3 Maja 2018 Mój budżet to koło 300 max 400zł za komplet hamulców bez tarcz i adapterów, dla tego celuje właśnie w starsze używki wysokiej klasy. Może ktoś jest w stanie porównać xt m775 (puki co najmocniejszy hamulec jaki miałem nie licząc przejażdżki na kumpla Gustav - ach) do np formuli k24/puro lub innych tej klasy konstrukcji? Formule mają świetne opinie ale nie wiem jak wypadają w porownaniu do nowych konstrukcji? W ostateczności przeproszę się z hayesami dyno, zrobię im serwis i z tarczami 203 założę "tymczasowo" czyli pewnie na rok lub 2 choć wolał bym tego uniknąć
Mod Team sznib Napisano 3 Maja 2018 Mod Team Napisano 3 Maja 2018 Ja bym radził jednak dołożyć do 675tek. To jeden z najbardziej udanych hamulców ostatnich lat jak chodzi o możliwości/cena. Z klockami metal siła hamowania bardzo duża, ludzie po górach z nimi bez problemu śmigali. Jak kupować to raz i porządnie i mieć spokój na kilka lat.
kuba2003 Napisano 3 Maja 2018 Napisano 3 Maja 2018 Poszukaj shiamno zee może ktoś odsprzeda w dobrych pieniądzach
Byderobo Napisano 15 Maja 2018 Autor Napisano 15 Maja 2018 Natrafiłem na bardzo korzystne oferty na magury mt4. Z tego co o nich czytałem to opinie są bardzo podzielone... Jeździł ktoś może? Z tarczami 203mm będą w stanie skutecznie hamować jednym palcem przy masie rower+ja około 105-110kg?
Mod Team durnykot Napisano 16 Maja 2018 Mod Team Napisano 16 Maja 2018 Która seria MT4? Pierwsza czy obecna? W dniu 3.05.2018 o 10:04, Byderobo napisał: Może ktoś jest w stanie porównać xt m775 (puki co najmocniejszy hamulec jaki miałem nie licząc przejażdżki na kumpla Gustav - ach) do np formuli k24/puro lub innych tej klasy konstrukcji? Formule mają świetne opinie ale nie wiem jak wypadają w porownaniu do nowych konstrukcji? Formula k24/puro są mocniejsze od M775 i mają lepszą modulację ale są bardziej awaryjne i trudniejsze w ustawieniu.
Byderobo Napisano 16 Maja 2018 Autor Napisano 16 Maja 2018 Magury wyglądają tak: https://www.google.at/search?q=magura+mt4&client=tablet-android-samsung&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjImfPCk4vbAhVLzqQKHQIqBtoQ_AUIESgB&biw=962&bih=601#imgrc=1pEAevr52pL3gM: Masz może porównanie tej magury mt4 do formuli k24/puro? Mogę mieć w podobnej cenie zestaw używanych formul lub nowych magur (z klockami organicznymi) lub odpuścić na jakiś czas i zbierać ponad 2 razy więcej na coś pokroju xt?
Mod Team durnykot Napisano 17 Maja 2018 Mod Team Napisano 17 Maja 2018 Wrzuciłeś link do grafik gugla ,gdzie są dwa typy MT4. Pierwsza seria Druga, obecna seria Różnice zewnętrzne- pierwsza seria ma pokrętło BAT, mniejszą klamkę, śruba odpowietrzenia w zacisku na imbusa, odpowietrzenie klamki jest bliżej klamki. Nowa seria- brak regulacji BAT, większa ,mniej wyprofilowana klamka, odpowietrzenie zacisku ma inną śrubę, odpowietrzenie klamki jest wyżej. Stara seria jest OK, duża siła hamowania, wygodna klamka z kształtem lepszym dla małych dłoni, regulacja BAT niewiele zmienia ,ale miały problemy przy odpowietrzaniu. Nowa seria ma nieco lepszą modulację, łatwiej się odpowietrza, mniej chimeryczna ,ale klamka ma zbyt mały zakres regulacji dla osób z małymi dłońmi. 18 godzin temu, Byderobo napisał: Masz może porównanie tej magury mt4 do formuli k24/puro? Magury są lepsze pod każdym względem.
Byderobo Napisano 18 Maja 2018 Autor Napisano 18 Maja 2018 To co znalazłem to 1sza generacja. Czy hamulce z tarczami 203 lub p/t 203/180 będą miały wystarczającą siłę do skutecznego zatrzymywania w górach "zestawu" o wadze około 110kg jednym palcem czy nie ma na to szans?
abdesign Napisano 18 Maja 2018 Napisano 18 Maja 2018 A z tarczami 203mm jest pewien problem... masz rower a zwłaszcza amortyzator któremu to nie zaszkodzi?
Byderobo Napisano 18 Maja 2018 Autor Napisano 18 Maja 2018 Marzocchi All Moutain II 150mm i Commencal Meta 5.5. Powinny dać radę (z ramą nie ma problemu, amor teoretycznie powinien to łyknąć) Pytanie czy kupować hamulce (spełnią moje wymagania)? Czy założyć to co mam (Hayesy Dyno sport) i zbierać na coś lepszego?
Mod Team durnykot Napisano 18 Maja 2018 Mod Team Napisano 18 Maja 2018 Za ile masz te Magury? Jeździłem w Beskidach z MT4/MT6 ( ważę trochę mniej ) i nie miałem problemów. Jeśli chcesz coś mocniejszego to dozbieraj do Zee/Magury MT5.
Byderobo Napisano 18 Maja 2018 Autor Napisano 18 Maja 2018 Komplet przód i tył z żywicznymi klockami bez tarcz za około 300zł. Więc dużo było by do dozbierania
Byderobo Napisano 19 Maja 2018 Autor Napisano 19 Maja 2018 Chyba że komplet Sram Guide R? Używki mieszczą się jeszcze w budżecie.
fw66 Napisano 19 Maja 2018 Napisano 19 Maja 2018 Przy 203mm jakich byś nie wybrał to mocy Ci nie braknie.
Byderobo Napisano 29 Czerwca 2018 Autor Napisano 29 Czerwca 2018 Ok, kupione Shimano M785 jakiego rozmiaru tarcze wybrać? Marzeniem jest hamować 1 palcem (przy mojej wadze - 90kg to nie jest takie łatwe) więc z przodu na pewno tarcza 203mm ale jak z tyłem? Czy na 203ce będę ciągle blokował koło i lepiej dać 180tke żeby wyrównać możliwości przodu i tyłu? Czy i tak dać na tył 203ke? Ponadto pytanie o radiatory na klockach. Z logicznego punktu widzenia przy długich zjazdach powinny pomagać zabezpieczyć hamulce przed przegrzaniem. Tak właśnie jest, czy tylko ładnie wyglądają?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.