soviec Napisano 2 Maja 2018 Udostępnij Napisano 2 Maja 2018 Witam, Chciałem zrobić sobie przerwę od XC/Enduro i pojeździć trochę na szosie. Nie chce za dużo wydawać, ale nie chce jeździć też na tańszych podstawach.. Czy btwin oferuje najwięcej od konkurencji? https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-900-af-id_8377261.html Niestety, ale wyglądam btwin do 5 tys do mnie nie przemawia, jakbym miał zdecydować się na niego to ostatecznie. Chciałem spytać czy dostanę coś do 4 tyś w okolicach 105, ale z lepszym wyglądem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrKaaaaaaaaaaa Napisano 2 Maja 2018 Udostępnij Napisano 2 Maja 2018 Triban 540 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 2 Maja 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Maja 2018 Lepszy wygląd, to rzecz gustu - np. taka podstawowa Scultura : https://www.rowerymerida.pl/produkt1561/scultura-disc-200-rower-merida.html - wygląda fajnie, ale jest na Sorze, ma mechaniki, no i korba lekko nie ten teges..., ale ma np. sztywną ośkę z przodu Jest też model z hamulcami szczękowymi ( znów Sora ) : https://www.rowerymerida.pl/produkt1554/scultura-200-rower-merida.html i całkiem elegancki wyższy model na Tiagrze z karbonową sztycą i większym profilem obręczy ( pewnie po negocjacji wyszłoby coś w granicach 4 k ) : https://www.rowerymerida.pl/produkt1552/scultura-300-rower-merida.html Jest też Focus Cayo na 105 i z tarczami oraz sztywnymi osiami, ale mały rozmiar : http://allegro.pl/rower-szosowy-focus-cayo-al-disc-105-i7252280026.html Drożej używany, ale wyglądający jak nówka karbonowy Fuji na 105 ( wyłącznie odbiór osobisty lub podwiezienie, a gościu z Wrocławia ) : http://allegro.pl/rower-szosowy-aero-fuji-sst-2-3-jak-nowy-carbon-i7324228667.html - wygląda dobrze, chociaż kształty rur mogą wzbudzać lekkie kontrowersje, ale to w końcu Aero ( gdyby zamiast białych akcentów miał czarne, to by było jeszcze lepiej ), jest nieźle wyposażony i lekki ( ma nawet jeszcze nieprzyciętą sterówkę ). Jest też tańszy Alu na Tiagrze : http://allegro.pl/fuji-roubaix-1-5-rower-szosowy-54-tiagra-warszawa-i7271456646.html Trochę Cię zasypałem szosami, ale może coś podejdzie, chociaż nie wiem jakie masz warunki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekp1 Napisano 3 Maja 2018 Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 Rower, którym miałem okazję przejechać kilkadziesiąt km. http://skleprower.pl/fuji-roubaix-13-2017-shimano-105-2x11-p-25.html Wprawdzie model 2017 , ale zapewniam, że warto. No i cena też godna zastanowienia. Kolor na żywo a ten ze zdjęcia to też dwa światy. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir Napisano 3 Maja 2018 Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 Zerknij na szybkierowery.pl, zaczynają się wyprzedarze, mieli cos na 105 poniżej 3500. http://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-comp-105-zielona/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soviec Napisano 3 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 11 godzin temu, KrissDeValnor napisał: Lepszy wygląd, to rzecz gustu - np. taka podstawowa Scultura : https://www.rowerymerida.pl/produkt1561/scultura-disc-200-rower-merida.html - wygląda fajnie, ale jest na Sorze, ma mechaniki, no i korba lekko nie ten teges..., ale ma np. sztywną ośkę z przodu Jest też model z hamulcami szczękowymi ( znów Sora ) : https://www.rowerymerida.pl/produkt1554/scultura-200-rower-merida.html i całkiem elegancki wyższy model na Tiagrze z karbonową sztycą i większym profilem obręczy ( pewnie po negocjacji wyszłoby coś w granicach 4 k ) : https://www.rowerymerida.pl/produkt1552/scultura-300-rower-merida.html Jest też Focus Cayo na 105 i z tarczami oraz sztywnymi osiami, ale mały rozmiar : http://allegro.pl/rower-szosowy-focus-cayo-al-disc-105-i7252280026.html Drożej używany, ale wyglądający jak nówka karbonowy Fuji na 105 ( wyłącznie odbiór osobisty lub podwiezienie, a gościu z Wrocławia ) : http://allegro.pl/rower-szosowy-aero-fuji-sst-2-3-jak-nowy-carbon-i7324228667.html - wygląda dobrze, chociaż kształty rur mogą wzbudzać lekkie kontrowersje, ale to w końcu Aero ( gdyby zamiast białych akcentów miał czarne, to by było jeszcze lepiej ), jest nieźle wyposażony i lekki ( ma nawet jeszcze nieprzyciętą sterówkę ). Jest też tańszy Alu na Tiagrze : http://allegro.pl/fuji-roubaix-1-5-rower-szosowy-54-tiagra-warszawa-i7271456646.html Trochę Cię zasypałem szosami, ale może coś podejdzie, chociaż nie wiem jakie masz warunki... Dzięki wielkie, mieszkam w górach. Trochę mało napisałem, mam 178cm wzrostu. Rower chce nowy, gdyż chce go wziąć na raty, szybko spłacę, nie odczuje dziury w finansach. 3 godziny temu, darekp1 napisał: Rower, którym miałem okazję przejechać kilkadziesiąt km. http://skleprower.pl/fuji-roubaix-13-2017-shimano-105-2x11-p-25.html Wprawdzie model 2017 , ale zapewniam, że warto. No i cena też godna zastanowienia. Kolor na żywo a ten ze zdjęcia to też dwa światy. Pozdrawiam. Fuji wezmę pod uwagę, gdyż mieszkam na dolnym śląsku i mogę podjechać, zobaczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Maja 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 Czyli rozmiar 54 byłby w sam raz dla Ciebie. Właściwie można się lekko zastanowić nad stopniowaniem korby, ale to już zależy od nogi - niektórzy woleliby w góry kompakt 50/34, a Fuji ma 52/36, ale jak masz power, to dasz radę Nie wspomniałeś też o geometrii, więc zanim cokolwiek kupisz, to może porównaj jak się siedzi i jeździ na szosach z klasyczną, sportową geo, a jak na typu endurance o bardziej komfortowej pozycji - te są obecnie chyba bardziej popularne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 3 Maja 2018 Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 Godzinę temu, soviec napisał: Dzięki wielkie, mieszkam w górach. Trochę mało napisałem, mam 178cm wzrostu. Rower chce nowy, gdyż chce go wziąć na raty, szybko spłacę, nie odczuje dziury w finansach. Odpuścił bym sobie 105, będziesz miał większy wybór. Rower szosowy może ci się nie spodobać, a w związku że nowa 105 wchodzi od czerwca, twój rower mocno straci gdy będziesz chciał osprzedać. Fajna szosa to klasyczne koła, suport BSA, standardowe rozmiary sztycy i mostka, korba kompakt( przy samotnej jeździe). P.S. Przy takim budżecie z tarczami nie zawracaj sobie głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soviec Napisano 3 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 6 godzin temu, KrissDeValnor napisał: Czyli rozmiar 54 byłby w sam raz dla Ciebie. Właściwie można się lekko zastanowić nad stopniowaniem korby, ale to już zależy od nogi - niektórzy woleliby w góry kompakt 50/34, a Fuji ma 52/36, ale jak masz power, to dasz radę Nie wspomniałeś też o geometrii, więc zanim cokolwiek kupisz, to może porównaj jak się siedzi i jeździ na szosach z klasyczną, sportową geo, a jak na typu endurance o bardziej komfortowej pozycji - te są obecnie chyba bardziej popularne. Ten z deca to jaka pozycja? Najbardziej będzie mi ona odpowiadała. Powera w nodze raczej nie znajdę, na pewno nie w tym roku heh 5 godzin temu, clavdivs napisał: Odpuścił bym sobie 105, będziesz miał większy wybór. Rower szosowy może ci się nie spodobać, a w związku że nowa 105 wchodzi od czerwca, twój rower mocno straci gdy będziesz chciał osprzedać. Fajna szosa to klasyczne koła, suport BSA, standardowe rozmiary sztycy i mostka, korba kompakt( przy samotnej jeździe). P.S. Przy takim budżecie z tarczami nie zawracaj sobie głowy. Odpuściłbyś wybór 105 na rzecz czego? Nawet nie myślę o tarczach, nie fascynują mnie Ogólnie nie wiem co robić, kupić z btwin w fajnych ratach czy pożyczka w banku i szukanie w innych sklepach, inne oferty.. Może używka w karbonie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Maja 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 Krótko mówiąc ten karbonowy Fuji i BTwin'y 900 AF i CF mają sportową geometrię, a np. BTwin 540 bardziej komfortową, co łatwo zauważysz patrząc na nie na stronie. Rowery które mają górną rurę w poziomie należą do szos klasycznych/sportowych, a te w których górna rura nieco opada w stronę siodełka są endurance, czyli komfortowe, bo nie wymuszają takiego złożenia się w pół na rowerze, więc nie będziesz może Pro, ale przynajmniej plecy mniej dostaną w kość i Ci podziękują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soviec Napisano 3 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 7 minut temu, KrissDeValnor napisał: Krótko mówiąc ten karbonowy Fuji i BTwin'y 900 AF i CF mają sportową geometrię, a np. BTwin 540 bardziej komfortową, co łatwo zauważysz patrząc na nie na stronie. Rowery które mają górną rurę w poziomie należą do szos klasycznych/sportowych, a te w których górna rura nieco opada w stronę siodełka są endurance, czyli komfortowe, bo nie wymuszają takiego złożenia się w pół na rowerze, więc nie będziesz może Pro, ale przynajmniej plecy mniej dostaną w kość i Ci podziękują To dlaczego ludzie wybierają bardziej sportową, gdzie plecy cierpią? Nie no, żartuje Jutro jadę do deca zobaczę, jak to prezentuje się na żywo. Jak nie to będe szukał używanego karbonu albo coś nowego, ale w innym sklepie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Maja 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 Odpowiem pół żartem - pół serio : jak jesteś młody, zdrowy jak koń i chcesz się ścigać na poważnie, to możesz leżeć nawet na płask, a jak oczekujesz jednak odrobiny "komfortu" dla nie najmłodszych już lub nieco obolałych i strzelających kości, to wybierasz endurance, żeby zaoszczędzić sobie nieco cierpienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 3 Maja 2018 Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 39 minut temu, soviec napisał: To dlaczego ludzie wybierają bardziej sportową, gdzie plecy cierpią? Nie no, żartuje Bo rowery endurance to czysty marketing. Chcesz szybko pokonywać zakręty, musisz się pochylić, prędkości powyżej 30km/h powodują już opory aerodynamiczne, szybciej zjeżdżasz też się pochylasz. Wysoka główka ramy niczego nie daje. Plecy i mięśnie karku bolą prze pierwsze 1-2 miesiące, potem mięśnie się wzmacniają i żadnego bólu nie masz. Pierwsze od czego zacznij w poszukiwaniach, to od modeli które ci się podobają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 4 Maja 2018 Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 Zawsze można wziąć Racingową, zamontować mostek z kosmicznym wzniosem jakby nawet podkładek brakowało ;). I schodzić niżej. Sam jeżdżę na szosie gdzie wysokość siodła licuje sie z wysokością kierownicy , co za tym idzie jest wygodnie, ale na górnym chwycie nie jest szybko, bez kombinowania z podginaniem łokci etc. Za to taka pozycja jest bezpieczniejsza na zjazdach po dziurawych drogach ;), coś za coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bbaa Napisano 4 Maja 2018 Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 Miesiąc temu już byłem pewien do btwina 900 AF i pracownik mówi że mają ostatnią sztukę 920 AF w barwach teamowych. Dopłata 250 zł 105 vs 6800 to doba okazja się trafiła. 920 AF na 6800 już wycofali z oferty ale warto popytać jeszcze o ten model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Argi Napisano 4 Maja 2018 Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 Zgodnie z Twoją teorią niektóre teamy startują własnie w Giro na rowerach typu endurance. Wiadomo, długi wyścig, musi być wygodnie Sloppingowa rama niczego nie mówi. Wysokość główki już nieco więcej. Ale najwięcej mówi długość nogi i wzrost. Zadanie: Moja długość nogi to 96cm, kolega przy tym samym wzroście 92cm. Czy jeżeli kupię rower z główką o 2 cm wyższą, to będę bardziej "endurance" czy "pro"? P.S. Moje siodełko znajduje się 112cm na ziemią. Jak osiągnąć pozycję "endurance"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.