Skocz do zawartości

[Szosa] Szosa - btwin nie do zdarcia? 3500/4000 tys!


soviec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Chciałem zrobić sobie przerwę od XC/Enduro i pojeździć trochę na szosie. Nie chce za dużo wydawać, ale nie chce jeździć też na tańszych podstawach.. 
Czy btwin oferuje najwięcej od konkurencji? https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-900-af-id_8377261.html

Niestety, ale wyglądam btwin do 5 tys do mnie nie przemawia, jakbym miał zdecydować się na niego to ostatecznie. 
Chciałem spytać czy dostanę coś do 4 tyś w okolicach 105, ale z lepszym wyglądem? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Lepszy wygląd, to rzecz gustu - np. taka podstawowa Scultura :  https://www.rowerymerida.pl/produkt1561/scultura-disc-200-rower-merida.html  - wygląda fajnie, ale jest na Sorze, ma mechaniki, no i korba lekko nie ten teges..., ale ma np. sztywną ośkę z przodu :icon_cool:
Jest też model z hamulcami szczękowymi ( znów Sora ) : https://www.rowerymerida.pl/produkt1554/scultura-200-rower-merida.html  i całkiem elegancki wyższy model na Tiagrze z karbonową sztycą i większym profilem obręczy ( pewnie po negocjacji wyszłoby coś w granicach 4 k ) : https://www.rowerymerida.pl/produkt1552/scultura-300-rower-merida.html
Jest też Focus Cayo na 105 i z tarczami oraz sztywnymi osiami, ale mały rozmiar : http://allegro.pl/rower-szosowy-focus-cayo-al-disc-105-i7252280026.html
Drożej używany, ale wyglądający jak nówka karbonowy Fuji na 105 ( wyłącznie odbiór osobisty lub podwiezienie, a gościu z Wrocławia :icon_wink: ) : http://allegro.pl/rower-szosowy-aero-fuji-sst-2-3-jak-nowy-carbon-i7324228667.html   - wygląda dobrze, chociaż kształty rur mogą wzbudzać lekkie kontrowersje, ale to w końcu Aero ;) ( gdyby zamiast białych akcentów miał czarne, to by było jeszcze lepiej ), jest nieźle wyposażony i lekki ( ma nawet jeszcze nieprzyciętą sterówkę ).
Jest też tańszy Alu na Tiagrze : http://allegro.pl/fuji-roubaix-1-5-rower-szosowy-54-tiagra-warszawa-i7271456646.html

Trochę Cię zasypałem szosami, ale może coś podejdzie, chociaż nie wiem jakie masz warunki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, KrissDeValnor napisał:

Lepszy wygląd, to rzecz gustu - np. taka podstawowa Scultura :  https://www.rowerymerida.pl/produkt1561/scultura-disc-200-rower-merida.html  - wygląda fajnie, ale jest na Sorze, ma mechaniki, no i korba lekko nie ten teges..., ale ma np. sztywną ośkę z przodu :icon_cool:
Jest też model z hamulcami szczękowymi ( znów Sora ) : https://www.rowerymerida.pl/produkt1554/scultura-200-rower-merida.html  i całkiem elegancki wyższy model na Tiagrze z karbonową sztycą i większym profilem obręczy ( pewnie po negocjacji wyszłoby coś w granicach 4 k ) : https://www.rowerymerida.pl/produkt1552/scultura-300-rower-merida.html
Jest też Focus Cayo na 105 i z tarczami oraz sztywnymi osiami, ale mały rozmiar : http://allegro.pl/rower-szosowy-focus-cayo-al-disc-105-i7252280026.html
Drożej używany, ale wyglądający jak nówka karbonowy Fuji na 105 ( wyłącznie odbiór osobisty lub podwiezienie, a gościu z Wrocławia :icon_wink: ) : http://allegro.pl/rower-szosowy-aero-fuji-sst-2-3-jak-nowy-carbon-i7324228667.html   - wygląda dobrze, chociaż kształty rur mogą wzbudzać lekkie kontrowersje, ale to w końcu Aero ;) ( gdyby zamiast białych akcentów miał czarne, to by było jeszcze lepiej ), jest nieźle wyposażony i lekki ( ma nawet jeszcze nieprzyciętą sterówkę ).
Jest też tańszy Alu na Tiagrze : http://allegro.pl/fuji-roubaix-1-5-rower-szosowy-54-tiagra-warszawa-i7271456646.html

Trochę Cię zasypałem szosami, ale może coś podejdzie, chociaż nie wiem jakie masz warunki...

Dzięki wielkie, mieszkam w górach. 
Trochę mało napisałem, mam 178cm wzrostu. Rower chce nowy, gdyż chce go wziąć na raty, szybko spłacę, nie odczuje dziury w finansach. 
 

 

3 godziny temu, darekp1 napisał:

Rower, którym miałem okazję przejechać kilkadziesiąt km. http://skleprower.pl/fuji-roubaix-13-2017-shimano-105-2x11-p-25.html

Wprawdzie model 2017 , ale zapewniam, że warto. No i cena też godna zastanowienia. Kolor na żywo a ten ze zdjęcia to też dwa światy.

Pozdrawiam.

Fuji wezmę pod uwagę, gdyż mieszkam na dolnym śląsku i mogę podjechać, zobaczyć. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Czyli rozmiar 54 byłby w sam raz dla Ciebie.
Właściwie można się lekko zastanowić nad stopniowaniem korby, ale to już zależy od nogi - niektórzy woleliby w góry kompakt 50/34, a Fuji ma 52/36, ale jak masz power, to dasz radę :icon_cool:
Nie wspomniałeś też o geometrii, więc zanim cokolwiek kupisz, to może porównaj jak się siedzi i jeździ na szosach z klasyczną, sportową geo, a jak na typu endurance o bardziej komfortowej pozycji - te są obecnie chyba bardziej popularne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, soviec napisał:

Dzięki wielkie, mieszkam w górach. 
Trochę mało napisałem, mam 178cm wzrostu. Rower chce nowy, gdyż chce go wziąć na raty, szybko spłacę, nie odczuje dziury w finansach. 

 

Odpuścił bym sobie 105, będziesz miał większy wybór. Rower szosowy może ci się nie spodobać, a w związku że nowa 105 wchodzi od czerwca, twój rower mocno straci gdy będziesz chciał osprzedać.

Fajna szosa to klasyczne koła, suport BSA, standardowe rozmiary sztycy i mostka, korba kompakt( przy samotnej jeździe).

P.S.

Przy takim budżecie z tarczami nie zawracaj sobie głowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, KrissDeValnor napisał:

Czyli rozmiar 54 byłby w sam raz dla Ciebie.
Właściwie można się lekko zastanowić nad stopniowaniem korby, ale to już zależy od nogi - niektórzy woleliby w góry kompakt 50/34, a Fuji ma 52/36, ale jak masz power, to dasz radę :icon_cool:
Nie wspomniałeś też o geometrii, więc zanim cokolwiek kupisz, to może porównaj jak się siedzi i jeździ na szosach z klasyczną, sportową geo, a jak na typu endurance o bardziej komfortowej pozycji - te są obecnie chyba bardziej popularne.

Ten z deca to jaka pozycja? Najbardziej będzie mi ona odpowiadała. Powera w nodze raczej nie znajdę, na pewno nie w tym roku heh
 

5 godzin temu, clavdivs napisał:

Odpuścił bym sobie 105, będziesz miał większy wybór. Rower szosowy może ci się nie spodobać, a w związku że nowa 105 wchodzi od czerwca, twój rower mocno straci gdy będziesz chciał osprzedać.

Fajna szosa to klasyczne koła, suport BSA, standardowe rozmiary sztycy i mostka, korba kompakt( przy samotnej jeździe).

P.S.

Przy takim budżecie z tarczami nie zawracaj sobie głowy.

 

Odpuściłbyś wybór 105 na rzecz czego? 
Nawet nie myślę o tarczach, nie fascynują mnie :D

Ogólnie nie wiem co robić, kupić z btwin w fajnych ratach czy pożyczka w banku i szukanie w innych sklepach, inne oferty.. Może używka w karbonie??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Krótko mówiąc ten karbonowy Fuji i BTwin'y 900 AF i CF mają sportową geometrię, a np. BTwin 540 bardziej komfortową, co łatwo zauważysz patrząc na nie na stronie.
Rowery które mają górną rurę w poziomie należą do szos klasycznych/sportowych, a te w których górna rura nieco opada w stronę siodełka są endurance, czyli komfortowe, bo nie wymuszają takiego złożenia się w pół na rowerze, więc nie będziesz może Pro, ale przynajmniej plecy mniej dostaną w kość i Ci podziękują :icon_wink::thanks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, KrissDeValnor napisał:

Krótko mówiąc ten karbonowy Fuji i BTwin'y 900 AF i CF mają sportową geometrię, a np. BTwin 540 bardziej komfortową, co łatwo zauważysz patrząc na nie na stronie.
Rowery które mają górną rurę w poziomie należą do szos klasycznych/sportowych, a te w których górna rura nieco opada w stronę siodełka są endurance, czyli komfortowe, bo nie wymuszają takiego złożenia się w pół na rowerze, więc nie będziesz może Pro, ale przynajmniej plecy mniej dostaną w kość i Ci podziękują :icon_wink::thanks:

To dlaczego ludzie wybierają bardziej sportową, gdzie plecy cierpią? Nie no, żartuje ;)

Jutro jadę do deca zobaczę, jak to prezentuje się na żywo. Jak nie to będe szukał używanego karbonu albo coś nowego, ale w innym sklepie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Odpowiem pół żartem - pół serio : jak jesteś młody, zdrowy jak koń i chcesz się ścigać na poważnie, to możesz leżeć nawet na płask, a jak oczekujesz jednak odrobiny "komfortu" dla nie najmłodszych już lub nieco obolałych i strzelających kości, to wybierasz endurance, żeby zaoszczędzić sobie nieco cierpienia :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, soviec napisał:

To dlaczego ludzie wybierają bardziej sportową, gdzie plecy cierpią? Nie no, żartuje ;)
 

Bo rowery endurance to czysty marketing.  Chcesz szybko pokonywać zakręty, musisz się pochylić, prędkości powyżej 30km/h powodują już opory aerodynamiczne, szybciej zjeżdżasz też się pochylasz. Wysoka główka ramy niczego nie daje.  

Plecy i mięśnie karku bolą prze pierwsze 1-2 miesiące, potem mięśnie się wzmacniają i żadnego bólu nie masz. 

Pierwsze od czego zacznij w poszukiwaniach, to od modeli które ci się podobają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można wziąć Racingową, zamontować mostek z kosmicznym wzniosem jakby nawet podkładek brakowało ;).

mostek-giant-connect-1-18.jpg

I schodzić niżej. Sam jeżdżę na szosie gdzie wysokość siodła licuje sie z wysokością kierownicy ;), co za tym idzie jest wygodnie, ale na górnym chwycie nie jest szybko, bez kombinowania z podginaniem łokci etc. Za to taka pozycja jest bezpieczniejsza na zjazdach po dziurawych drogach ;), coś za coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miesiąc temu już byłem pewien do btwina 900 AF i pracownik mówi że mają ostatnią sztukę 920 AF w barwach teamowych. Dopłata 250 zł 105 vs 6800 to doba okazja się trafiła.

920 AF na 6800 już wycofali z oferty ale warto popytać jeszcze o ten model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z Twoją teorią niektóre teamy startują własnie w Giro na rowerach typu endurance. Wiadomo, długi wyścig, musi być wygodnie :)

Sloppingowa rama niczego nie mówi. Wysokość główki już nieco więcej. Ale najwięcej mówi długość nogi i wzrost.

Zadanie:

Moja długość nogi to 96cm, kolega przy tym samym wzroście 92cm. Czy jeżeli kupię rower z główką o 2 cm wyższą, to będę bardziej "endurance" czy "pro"?

P.S. Moje siodełko znajduje się 112cm na ziemią. Jak osiągnąć pozycję "endurance"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...