Skocz do zawartości

[Opony] Wybór opon


telik87

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

posiadam rower górski Giant Talon 3. Mam opony Maxxis Ikon 27.5x2.20 60TPI zwijane (nowe, kupione w tym roku). Strasznie hałasują na asfalcie / ścieżkach rowerowych. Z tego powodu ludzie gapią się na mnie, co tak za hałasujący rower mam :) To mi przeszkadza. Te opony, które mam raczej bardziej się nadają w góry lub na maratony kolarskie (tak startuję). 

Poszukuję jakieś inne opony, bardziej z przeznaczeniem na asfalt i mocno utwardzone drogi leśne (piasek i błoto bardzo rzadko). Nie mieszkam bliżej gór. Jestem z Katowic. Jakie opony byście mi doradzili?

Napisano

Możliwe, pisałem na szybko z telefonu i szczerze mówiąc - nie sprawdzałem nawet zbyt dokładnie. ;)

@Track polecam model opony na podstawie wymagań, a nie roweru. ;)
A tak swoją drogą - najwidoczniej niewiele jeszcze widziałeś... :D

Napisano

Nie wiem po co dociążać rower takimi kotwicami o wadze 980 g, mowa o Land Cruiser Plus

7 minut temu, TheJW napisał:

A tak swoją drogą - najwidoczniej niewiele jeszcze widziałeś... :D

A co masz na myśli.

Napisano

Schwalbe Land Cruiser odpadają, bo nie ma 27.5 :(

To Race Kingi? 27.5 x 2.2 czy 27.5 x 2.0? Na pewno nie będą hałasować na asfalcie / ścieżkach rowerowych?

 

Napisano
1 godzinę temu, Track napisał:
1 godzinę temu, TheJW napisał:

A tak swoją drogą - najwidoczniej niewiele jeszcze widziałeś... :D

A co masz na myśli.

Co i do jakich rowerów ludzie potrafią sobie założyć, albo zażyczyć. ;)

@telik87
Faktycznie nie ma tego modelu w rozmiarze 27,5".
RaceKingi poleciłem jakiś czas temu koledze z roboty (do kół 26") i jest zachwycony. Ale szczerze mówiąc - nie wspominał nic o hałasie, czy jego braku, bo po prostu nie zwracał na to uwagi. ;)
Do opisywanego zastosowania opona 27,5x2.0" w zupełności Ci wystarczy.
 

Napisano

Opony Schwalbe Hurricane Performance są tylko drutowe. Wolałbym zwijane.

Mam wątpliwości co do opon Race King 27.5 x 2.0". To nie są opony uniwersalne (typu semi-slick). Na środku bieżnika mają odstające kostki. Obawiam się, że mogą powodować hałas.

Ciężko znaleźć opony w rozmiarze 27.5". Albo nie ma w tym rozmiarze, albo są drutowe.

Napisano

Ok dzięki, to wezmę Race Kingi, ale jakie zamówić 2.0 czy 2.2? 

We wcześniejszym poście wspomniałeś o 2.2. Użytkownik o nicku TheJw napisał, że wystarczą mi 2.0. 

Opinie w necie są podzielone.

Napisano

I właśnie dlatego musisz sam podjąć decyzję. :D

Ja podtrzymuję zdanie, że do opisywanej jazdy 2.0 zdecydowanie wystarczą. 2.2 mógłbyś brać myśląc o jeździe w terenie. 

Napisano

2.2 to nie tylko teren ale i tłumienie. Jeśli lubisz niezbyt wysokie ciśnienie i jak opona pracuje wybierając wszystkie nierówności, to wybór jest oczywisty. Różnice w oporach toczenia znikome, waga też nie do odczucia za to opona o wiele wyższa napompowana ciut niżej niż normalnie pompujesz będzie dawała efekt płynącego po nierównościach roweru. Ja uwielbiam ten efekt, żaden, najczulszy nawet amortyzator nie wybierze Ci tego co wybierze z podłoża przyjemnie miękka guma.

Napisano

Dziękuję za odpowiedź.

Mam jeszcze pytanie, do ilu barów napompować koło z przodu i z tyłu.

Race Kingi 2.0 mają ciśnienie: 50-65 PSI (3,5-4,5 bar).

Napisano

A ile ważysz to mamy wywnioskować po nicku? Ja z przodu jeżdżę na 2Bar, a jak idę w grubszy teren to i 1,8. A z tyłu 2,5, a jeśli planuję jakąś długą trasę po asfalcie to niecałe 3. Ważę 84kg.

Napisano

Chciałem później napisać, ile ważę, ale nie było już możliwości edycji. Nie chciałem post pod postem :) Tragedia z tymi ograniczeniami czasowymi (możliwość edycji postu powinna być dłuższa niż 15 minut) :) 

Ważę 60 kg.

Stosujesz pewnie inne opony, a co z Race King? Mają 3,5 - 4,5 barów.

Napisano

Ciśnienie w okolicach 3 barów dla mnie w RK to jest już sporo (na tylnym kole) a ważę ponad 100kg. Nie wyobrażam sobie jazdy, nawet po równym asfalcie na ciśnieniu powyżej 3bar.

 

Napisano
1 godzinę temu, telik87 napisał:

Mniej niż to co zaleca producent? Mniej niż 3,5 barów??? Opony nie zniszczą się?

 

Zjechałem na nich 4000km i przełożyłem Lubej na rower, wyglądają prawie idealnie. Cycków nie mają a tylna jest już lekko przytarta ale cały bieżnik jest mięsisty, na oko ciężko dopatrzyć się różnicy między przednim i tylnym kołem. Znaczy się trwałe i nie niszczy ich niskie ciśnienie. Zresztą wszyscy tak jeżdżą, 3BAR to już kamień nie opona.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...