Skocz do zawartości

[napęd] zmiana na 1x11 oraz upgrade


dww3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam dwa pytania odnośnie napędu . 

1. Rower mojej dziewczyny MTB mondraker 27,5 z napędem 3x9 jednak widzę że zmiana przerzutek sprawia jej problemy i wywołuje niechęć do jeżdżenia dlatego myślę nad tanim napędem 1x11 aby nie martwiła się ciągle o zmiany biegów. Jeżdżenie po mieście i lesie w stosunku 50:50, mało agresywna jazda. Co byście polecili ? Sam używam sram nx i nigdy bym już nie wrócił do 2 lub 3 blatów z przodu.

 

2. Mój rower - mam napęd 1x11 sram nx w ns eccentric 29 jednak używam tego roweru rowniez do jazdy po płaskim- dojazdy do pracy czy bikepacking i często brakuje mi tej prędkości. Czuję że mógłbym spokojnie popedałować a po prostu nie mogę. Zębatkę przednia mam 32 i czy wymiana na coś większego ma sens ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też ani myślę o powrocie do przedniej przerzutki, przejście na 1x11 to był doskonały pomysł w moim przypadku. Najbudżetowiej to masz SLXa i NXa z moim wskazaniem tego pierwszego z racji większej dostępności części, a po drugie do SLXa kupisz do kasety małe koronki a w SRAMIE zawsze jesteś skazany na zmianę całej kasety co mi osobiście mocno nie odpowiadało.

No i zębatki, do Shimano wybierasz sobie na start jaką chcesz, 30-32-34 z oryginalnych. W Sramie prawie zawsze jak nie zawsze jesteś skazany na 32T, dostępność korb z innymi zębatkami jest raczej mocno ograniczona. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wymiana na coś większego jak najbardziej ma sens, o ile nie używasz ciągle wolnych przełożeń. Wtedy masz za małą rozpiętość przełożeń i nic nie wykombinujesz jak powrót do 2x11.  Jak będziesz wymieniał 3x9 na 1x11 to może się okazać, że nie dasz rady założyć tej kasety na piastę i wtedy musisz kupić też nową piastę i na nowo zaplatać koło. 

Przy wyborze części też brałbym SLX, jakościowo może nawet lepszy od NXa, i masz dużo większą dostępność części.

Ja poszedłem na całość i kupiłem dziewczynie rower z Nexus 8 by mogła nawet w miejscu zmieniać przełożenia.:P

Z kolei ja mam napęd 2x10, bo 1x11 ma dla mnie z kolei za małą rozpiętość przełożeń i pewnie z bólem będę musiał kiedyś na niego przejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Doszedłem do wniosku że wymiana u dziewczyny na 1x11 to będzie jednak zbyt duży koszt (połowa wartości roweru) i niech księżniczka nie narzeka tylko nauczy się porządnie zmieniać przełożenia a 1x dostanie za kilka lat w nowym już rowerze :D

Co do mojego roweru, zdecydowanie częściej używam szybkich przełożeń więc wymiana miałaby sens. Obecnie mam z przodu zębatkę Cloud Perform - Zębatka Spiderless 32 i pytanie na jaką mógłbym wymienić aby poczuć różnicę i co będzie pasować? 

Czy to np będzie pasować : https://rowerowy.com/sklep/czesci/zebatki/direct-mount/prod/sram-cring-x-alu ? Ile zębów brać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przedostatnim Bike B. był test Eccentric lite i sugestia ze ciezko bedzie zmieścić większą zębatkę poprzez rozbudowany tylny trójkąt. Dlatego pytam.

Dużo dobrego słyszałam o owalnych zębatkach. Sama rozważam (delikatnie) 32 w owalu. Jezdzi się ponoć płynniej bez tzw martwego uciągu. Jeśli wejdzie ci 34 zęby (pytanie do 7anny?)  to może spróbuj. 

Znajomy w B8 wepchnął 36 w owalu i powiedział ze nie ma opcji na powrót do czegoś innego :) szukał dłuzej bo też NX miał wiec rozstaw śrub mniej dostępny albo wręcz za popularny. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem na 34T Sram GX Eagle. Też mam napęd NX i to była dużo tańsza opcja niż zębatki z innych grup nawet tych do 1x11 (130 vs 400). Większych niestety nie robią w grupie GX bo dałbym od razu 36. Na zębatce Eagle napęd pracuje nieco ciszej i bez żadnego problemy współpracuje z 1x11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...