Skocz do zawartości

[pedały+buty] pomoc w wyborze


Arkowal

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam kolegów. Po dwóch latach używania platform xpedo zacząłem rozmyślać, aby spróbować swoich sił z SPD. Wybór pada na shimano XT M8000 lub XTR M9000.Tu nasuwa się pierwsze pytanie czy warto dopłacać około Ł20 do XTR? Wagowo nie ma wielkiej różnicy, nie wiem jak z łożyskami?

Jeśli natomiast chodzi o wybór butów tu mam większy problem, może coś polecicie? Mój typ jak na tą chwilę to Giro Carbide, Cube MTB Pro 17005 ale tu jestem otwarty na inne propozycje. Jeśli chodzi o budżet na buty to max 500zł.

 

Napisano

Właściwie to między xt, a m540 jest 2 gramy różnicy na pedale, wiec nie wiem czy w ogóle jest sens iść w tak wysoki model, skoro dostajemy to samo za wiele mniej?

Co do butów, szukasz nowych czy używanych również? Bo przystępnie wypadają SIDI Dragon na kartonowej podeszwie - do tego są bardzo sztywne.

Napisano

Jeśli chodzi o m540 to początkowo myślałem o nich bo na wadze nie bardzo mi zależy jednak kumpel osobiście mi nie polecał. W jego przypadku po przekręcaniu około 2000km w jednym rozsypało się łożysko. Nie wiem czy faktycznie są one słabe czy jemu trafiły się jakieś felerne.

Jeśli chodzi o buty to wolałbym oczywiście nowe, ale gdyby się trafiły takie SIDI w dobrym stanie za rozsądne pieniądze to dlaczego nie?

Napisano

Hmm....Przemyślę jeszcze tą opcje m540. Wyszłoby trochę taniej.

Pytanie odnośnie bloków. Czy jest jakaś różnica jakie bloki powinienem zakupić do tych m540 czy chociażby xt m8000?Jakie polecacie?

Rozumiem, że bloki kupuje się osobno?

Napisano

Bloki są w komplecie z pedałami, są to jednokierunkowe bloki sm-sh51.

Można też kupić wielokierunkowe sm-sh56, które pozwalają się wypiąć ciągnąc nogę mocno do góry, ale ich nie polecam, chyba, że bardzo się boisz początków z SPD.

Napisano

Osobiście polecam te jednokierunkowego wypinania się. Za dużo przypadków miałem z wielokierunkowymi - lekki ruch stopy i potrafiły się wypiąć. Także odradzam to rozwiązanie. Ogólnie to łożyska w 520-tkach i 540-tkach są takie same, ale w tych drugich dużo lepiej uszczelnione. Dodatkowo łatwiejsze w serwisie. Jeśli faktycznie zależy Ci na wadze to idź w kierunku 540 bo naprawdę różnice są śmieszne w porównaniu z xt lub nawet xtr. Trzeba wiedzieć co się opłaca kupować, a za co się po prostu przepłaca. Ludzie na tych 520-tkach wykręcają nawet po 15k km serwisując je co jakiś czas. PANCERNE! Korzenie i kamienie im nie straszne. Jak się zapchają błotem to wystarczy stuknąć kilkukrotnie. Sprawdź wagowo jak wychodzi 520 vs 540 bo może się jeszcze okazać, że lepiej kupić w decathlon np. te pierwsze w cenie 99 PLN i po prostu jak się zatyrają to wymienić na nowe. A kasę lepiej dołożyć na lepsze i sztywniejsze buty - tu odczujesz znaczącą różnicę.

Mój wybór?
pedały m520 i dołożyć do butów na karbonowej podeszwie - sztywnej przede wszystkim - i w systemie wiązania boa.

Napisano

Dzięki Malinowy. Naświetliłeś temat. Obawiam się, że butów w budżecie 500zł (około) z systemem boa nie znajdę.

Czy system ten nie zużywa się zbyt szybko? Nie luzują się podczas jazdy, pękają żyłki itp.

Napisano

To jeden z lepszych systemów. SIDI dragon ma np. klamrę u dołu, a u góry boa. Bardzo dobrze to trzyma. Na początek możesz kupić coś tańszego, a w między czasie szukać po olx lub Allegro. Czasami fajne okazje się trafiają. Celujesz w nowe czy używane?

Napisano
12 godzin temu, Arkowal napisał:

Przemyślę jeszcze tą opcje m540. Wyszłoby trochę taniej.

Sugeruje przeczesac allegro, widzialem znów bobajasinskiego pod jakims nowym nickname, m8000 mial po 190pln a M8020 jakos po 215.

Napisano

Jeśli chodzi o padały to wybor wpadł na shimano xt m8000.Cały osprzęt w moim rowerku jest xt więc ładnie się wkomponują :-)  Jeśli chodzi o buty to troszkę nie ten wątek,ale znalazłem jeszcze coś takiego w planowanym budżecie. Może ktoś ma i mógłby coś więcej powiedzieć. Shimano xc700,Louis Garneau Granite II,lub tej samej firmy model Coper T-Flex(trochę ponad budżet ten ostatni model)

Napisano
2 godziny temu, Malinowy napisał:

A m520 po 99 w decathlon ;) To ta sama konstrukcja prawie. Delikatne niuanse.

dzieki wodzu za oswiecenie, mam m8020 2 pary, m540 1 para, m520 2 pary, a530 3 pary

Napisano

Panowie jeszcze jedno pytanie. Nie będę już ciągnął tematu w tym wątku. Czy prawdą jest, że buty powinny być przynajmniej rozmiar większe od zwykłego obuwia w którym chodzi się na co dzień?

Napisano

Nie moga byc na styk, ale czy rozmiar wieksze... moze pol rozmiaru...ale po numerkach nie dojdziesz. Tylko przymiarki.

Napisano
12 minut temu, Arkowal napisał:

Panowie jeszcze jedno pytanie. Nie będę już ciągnął tematu w tym wątku. Czy prawdą jest, że buty powinny być przynajmniej rozmiar większe od zwykłego obuwia w którym chodzi się na co dzień?

Nie. To bzdury jakieś. Powiedziałbym nawet, że mniejsze ( bardziej dopasowane ) niż codzienne buty. Na rozmiarówke faktycznie nie ma sensu patrzeć, jeśli już to na długość wkładki. Mierzysz ile ma stopa, dodajesz 0.5 cm - 0.8 cm i powinno być ok. Natomiast buty poza długością różnią się szerokością, wysokością podbicia,  najlepiej przymierzyć inaczej zawsze trochę ryzykujesz.

Napisano

W przypadku butów Shimano panuje opinia, że należy wybrać rozmiar o punkt większy, niż butów "cywilnych". Chyba to prawda, bo np. ja mam stopę ciut powyżej 41, noszę "cywilne" 42 (trochę duże). Mam buty SH-M089 42 i pasują idealnie z niezbyt grubymi skarpetkami.

Napisano
33 minuty temu, SoloTM napisał:

Nie. To bzdury jakieś. Powiedziałbym nawet, że mniejsze ( bardziej dopasowane ) niż codzienne buty.

sugeruje byc precyzyjnym, ja tam nie wiem w jakich kto butach chdozi i o ile za duze kupuje, ale na moje w butach rowerowych szczegolnie w sztywnych nie mozna:

1. dotykac palcami do czuba

2 stopa nie może byc zbyt scisnieta

Mialem kiedys buty na styk, nawet dosc miekkie, i po dlugich jazdach konczylo sie to tak, ze miałem sine paznokice na duzych palcach.

Za wielki but tez byc nie moze, ma byc wygodnie ale nie moze byc tam zbyt duzo miejsca, Chyba że planujemy jazdy w zimie, to wtedy miejsce na 2 grube skarpety jest OK.

Napisano

Czego Ty cinol123 nie zrozumiałeś znowu. Napisałem wyraźnie. Długość stopy plus 0.5 - 0.8 cm.

Napiszę Ci jeszcze jak mierzyć stopę. Kartka a4, olowek, i kreska z przodu i z tylu.

Napisano
Teraz, SoloTM napisał:

. Napisałem wyraźnie. Długość stopy plus 0.5 - 0.8 cm.

To kup tak buty sidi. Wyjda CI buty  za wielkie :P

buty-sidi.jpg

Napisano

Nie miałem sidi, ale zaznaczyłem, ze różnią się szerokością itp. co  również może mieć wpływ na długość. Przy northwave dwóch parach, różne modele to się sprawdzilo. 

Napisano

Prawda jest taka, ze jak dobierzesz sobie numer u jednego producenta, np NW, czy shimano to jzu pozniej w obrebie tej marki nie powinno byc większych problemów z doborem, w zasadzie mzona kupic w ciemno, ale wchodzenie w nowe marki jest zawsze problemem i można chybić nie znając pewnych różnic.

Sidi jest tu swietnym przykladem :P

Napisano

Przymierzając but np. ze stajni Shimano i znając długość wkładki właściwie powinno wystarczyć dobrać identyczną długość w innych butach innej marki. Z tym, że tutaj dochodzi jeszcze szerokość - dlatego warto zawsze przymierzyć but.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...