krzysiobal Napisano 27 Kwietnia 2018 Napisano 27 Kwietnia 2018 Dziś zaniepokoiło mnie drobne cykanie przy mocniejszym naciśnięciu na pedały, zobaczyłem okolice suportu i mało nie zamarłem. Czy da radę jakoś to pospawać, aby się pęknięcie nie pogłębiało? Znacie jakiegoś fachowca z okolic Warszawy, który się tego by podjął i wykonał w miarę profesjonalnie? Pęknięcie jest mniej więcej w połowie obwodu pionowej rurki i przechodzi parę mm na rurę skośną. Zupełnie nie wiem, jak ono powstało.
Gość Napisano 27 Kwietnia 2018 Napisano 27 Kwietnia 2018 To miejsce jest bardzo obciążone, więc nie wiem na jak długo spawanie rozwiąże problem. Ja natomiast wyznaję zasadę że takie coś kwalifikuje ramę na śmietnik.
phoe Napisano 27 Kwietnia 2018 Napisano 27 Kwietnia 2018 Zmęczenie materiału i strzeliła, nie zespawasz jej w tym miejscu, aby ona nadal nadawała się do użytku i było to opłacalne.
Dokumosa Napisano 27 Kwietnia 2018 Napisano 27 Kwietnia 2018 Jak poprzednicy zawyrokowali - pacjent zmarł i reanimacja nie przyniesie żadnego skutku. Poza tym widać ewidentnie, że to wada fabryczna polegająca na zastosowaniu złej technologii spawania ew. niewłaściwych materiałów. Kaźdy inny węzeł w tej ramie jest uspawany zapewne analogicznie.
krzysiobal Napisano 27 Kwietnia 2018 Autor Napisano 27 Kwietnia 2018 Kross A4, 2008, rama Alu6061 19". To trochę słabo, gdzie ja teraz znajdę podobną ramę w rozsądnej cenie? (~200zł?)
gyrill Napisano 27 Kwietnia 2018 Napisano 27 Kwietnia 2018 Wydaje mi się że dziś trudno dostać w tej cenie nową ramę po v-brake. Spróbowałbym jakiejś ramy od Accenta, np ramy Volt. http://accent-bikes.com/produkty/czesci/ramy/ramy-mtb/volt-0 To najtansze co mozesz dostac nowe po koło 26 i v-brake.
dorota57 Napisano 27 Kwietnia 2018 Napisano 27 Kwietnia 2018 27 minut temu, krzysiobal napisał: Kross A4, 2008, rama Alu6061 19". To trochę słabo, gdzie ja teraz znajdę podobną ramę w rozsądnej cenie? (~200zł?) Może popatrz na OLX.
SoloTM Napisano 27 Kwietnia 2018 Napisano 27 Kwietnia 2018 Musisz się zastanowić, pytanie w jakim stanie jest napęd, amor, cała reszta. Jeśli wszystko jest w stanie bdb to samą ram za około max 200. Jeśli napęd czy amor do wymiany to szukalbym uzywki za 400-600 i zrobil z dwoch jeden. Lub stary tylko na części zamienne. https://www.olx.pl/oferta/rower-american-eagle-shimano-deore-lx-krakow-skawina-CID767-IDojv28.html#4f2befd1e3 to jest ten rower? http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=rowery&pid=645&foto=5
krzysiobal Napisano 27 Kwietnia 2018 Autor Napisano 27 Kwietnia 2018 Tak się pechowo składa, że tydzień temu wymieniłem łańcuch, kasetę, dwie zębatki w korbie i przednie koło ;D Amortyzator ma lekkie rdzawe naloty na goleniach (na tej części, która nigdy nie wchodzi w uszelki), ale działa raczej bez problemu. Gdybym wiedział, że rama jest do kitu, raczej nie inwestowałbym w ten rower, ale teraz napęd chodzi jak brzytwa. Tak, to ten rower.
SoloTM Napisano 27 Kwietnia 2018 Napisano 27 Kwietnia 2018 Możesz zrobić z niego Gianta xtc team : ( niestety nie za 200 pln ) https://www.olx.pl/oferta/rama-giant-xtc-19-cali-race-team-CID767-IDoLjhU.html#1250c6a61e Szkoda wkłdac jakąś padakę za 200 pln - ten Twój level to już całkiem przyzwoity rower.
SoloTM Napisano 27 Kwietnia 2018 Napisano 27 Kwietnia 2018 Albo meridę za 200 https://www.olx.pl/oferta/rower-gorski-merida-CID767-IDp9cgF.html#2b5a2ca1d8
krzysiobal Napisano 28 Kwietnia 2018 Autor Napisano 28 Kwietnia 2018 Tylko, że ten "Giant xtc team" nie ma mocowania pod VBrake. Chyba jednak zdecyduje się na tego Accent Volta, widzę można ją dostać za ~400zł, średnica pod sztycę, rodzaj sterów, geometria ramy identyczna jak w obecnej. Może nawet i hak przerzutki jest ten sam (bo akurat mam 2 do obecnej ramy na zapas). Jest dostępna w sklepie w okolicy to porównam. No i nie będę ukrywał, że chciałbym zostać przy obecnej biało-czarnej kolorystyce, a ten Volt jest oferowany w zbliżonych barwach. Jedyne co mi przeszkadza, to że linki są prowadzone nad ramą, a nie pod.
SoloTM Napisano 28 Kwietnia 2018 Napisano 28 Kwietnia 2018 Xtc ma zdjęte piwoty. Jest pod v brake. Waga ramy jest baaardzo dobra.
gyrill Napisano 28 Kwietnia 2018 Napisano 28 Kwietnia 2018 +1 dla Gianta. Pivoty dokupisz tanio. Możesz się stargować co do ramy. Accent Volt to ostatnia deska ratunku
krzysiobal Napisano 12 Marca 2019 Autor Napisano 12 Marca 2019 Dziś miałem `ciekawe odkrycie` - rower na początku dnia zaczął dziwnie skwierczeć przy naciskaniu na pedały. Początkowo tylko gdy siedziało się na siodełku, a potem już nawet na stojąco. A oto winowajca: Skoro najgrubsza rurka w rowerze pęka i to w dodatku w najważniejszym trójkącie i to w każdym z trzech możliwych kątów, to znaczy że chyba rama faktycznie się już zużyła
Gość Napisano 12 Marca 2019 Napisano 12 Marca 2019 Patrząc po malowaniu, to ta rama to już chyba lekki antyk, zdarza się.
SoloTM Napisano 12 Marca 2019 Napisano 12 Marca 2019 Teraz, krzysiobal napisał: Skoro najgrubsza rurka w rowerze pęka i to w dodatku w najważniejszym trójkącie i to w każdym z trzech możliwych kątów, to znaczy że chyba rama faktycznie się już zużyła Z ciekawości ile rama ma lat ? 10-12 ? Jak była użytkowana, skoki, ostrzejsza jazda w terenie czy czysta rekreacja ?
krzysiobal Napisano 12 Marca 2019 Autor Napisano 12 Marca 2019 ok 11 lat, ostrzejsza jazda po mieście, bez skoków, trochę jazdy w terenie było ale raczej bez ekscesów. Dziś trochę ostrzej pojechałem po lesie ale skrzypiało już od rana :D
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.