Skocz do zawartości

[amortyzator przedni] RS SID RLT używany a Manitou Markhor - 26", 100mm


KosmicznyPies

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Wymieniam widelec w Specu Hardrock XC (może nie topowy rower, ale go uwielbiam i nie zamierzam dopłacać, żeby kupić lepszy). Sklepowy Dart3 rozleciał się po 10 latach. Szukam czegoś o poziom lub dwa lepszego z budżetem do ~1200 zł. Koło 26", tarcze, travel 100mm. Lekkie XC - las, korzenie, bez skoków. Rider 68kg.

W necie widzę, że mało jest już sprzętu do 26". Pierwszym strzałem był RS Recon Silver TK, ale pogrzebałem i skoro budżet mi na to pozwala, to chciałbym wstawić lepszy sprzęt.

Znalazłem dwie opcje:

1) Rock Shox SID RLT 26 Dual Air - używany z Allegro. Kusi i jednocześnie odstrasza cena 600zł. Wiem, że to porządny sprzęt (może za bardzo), opis zachęca do kupna i wygląda, że sprzedawca zna się na rzeczy. Jednak mam wątpliwości co do startej goleni i mogących nastąpić przez to problemów. Czy mogę prosić o poradę, czy warto? Niestety nie mogę obejrzeć go osobiście.

 http://allegro.pl/rock-shox-sid-rlt-26-dual-air-super-stan-wawa-i7286678662.html

2) Nowy Manitou Markhor (też akurat ze sklepu na Allegro) za 1030 zł (http://allegro.pl/przedni-amortyzator-manitou-markhor-m30-26-100mm-i7266380343.html#thumb/2). Dziwi mnie trochę opis "Markhor M30".

Proszę o poradę, bo po pierwsze kusi mnie SID, ale nie mam wiedzy i doświadczenia, żeby ocenić ryzyko zakupu takiego używanego widelca. Nie orientuję się, jak też wygląda kwestia części zamiennych do obu tych amortyzatorów (uszczelki itd.).  Chciałbym móc je serwisować przez jakiś czas, żeby nie był to jednorazowy zakup.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przytarta anoda w ciągu 3 sezonów = amor nie widział serwisu. Te amortyzatory regularnie serwisowane robią 10 i więcej sezonów bez takich niespodzianek. Wymiana korony z goleniami górnymi to drugie 600zł. Poza tym wątpliwy (z racji braku/niewłaściwego serwisu) stan ślizgów i el. wykonawczych.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Dokumosa napisał:

Przytarta anoda w ciągu 3 sezonów = amor nie widział serwisu. Te amortyzatory regularnie serwisowane robią 10 i więcej sezonów bez takich niespodzianek. Wymiana korony z goleniami górnymi to drugie 600zł. Poza tym wątpliwy (z racji braku/niewłaściwego serwisu) stan ślizgów i el. wykonawczych.

Dziękuję - potwierdzasz moje wątpliwości. Również zwróciłem uwagę usterkę mimo rzekomego serwisu.

Ten przedmiot już odrzucam. A czy mogę prosić o opinię o tym Markhorze? O Manitou czytałem generalnie dobre opinie (poza tym ,ze podobno kiedyś to był zawodny sprzęt). Nie udało mi się nic na tym forum o nim wyszukać. Czy byłby to lepszy pomysł niż RS Reckon Silver TK? W Markhorze jest, wydaje się, podwójna sprężyna powietrzna (trudność regulacji mnie nie zniechęca).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...