Koralowiec Napisano 26 Kwietnia 2018 Napisano 26 Kwietnia 2018 Witajcie. Mam problem z kolegi piasta. Kupil kola Mavic os 142 z zestawem na boost adaptujacym na 148mm. Wydaje mi sie, ze oska powinna byc gwintowana ma koncach zeby zamocowac adapter. Przerabial to ktos? W dloni trzymam adapter boost, gwintu na osce nie ma. Zestaw zamawiany pod 148, mozliwe, ze ktos nie mial pojecia co wysyla..
phoe Napisano 26 Kwietnia 2018 Napisano 26 Kwietnia 2018 Zobacz czy czasem to nie robi się jak 12x135 > 12.x142. (ale raczej nie) Nie ma filmiku z 142 > 148...
Koralowiec Napisano 26 Kwietnia 2018 Autor Napisano 26 Kwietnia 2018 Niestety to tak nie dziala. Sam przeszukalem mase stron polskich i zagranicznych angielskojezycznych, ale nie bylem w stanie znalezc odpowiedzi. Nie zalzy mi na zmianie srednicy osi, a na "przedluzeniu" osi.
phoe Napisano 26 Kwietnia 2018 Napisano 26 Kwietnia 2018 Z 12x135 na 12x142 to jak najbardziej przedłużenie.
Koralowiec Napisano 26 Kwietnia 2018 Autor Napisano 26 Kwietnia 2018 Na filmie jest 12 na 9,5. Reszta to lipa. Juz posiadam piaste 142, ktora trzeba przerobic na 148. Ten krok jest juz za mna dlatego, ze juz taka dostalem, a dalej na 148 mnie blokuje. Musi to byc nie ten zestaw.
phoe Napisano 26 Kwietnia 2018 Napisano 26 Kwietnia 2018 Od 0:35. Podejrzewam, że jak zapytasz o to Mavica dzisiaj, to jutro dostaniesz odpowiedz, zagraniczne szanujące się marki generalnie mają w zwyczaju pomagać, bo w Polsce to wiadomo jak jest: "gwarancja do bramy i się nie znamy".
Koralowiec Napisano 26 Kwietnia 2018 Autor Napisano 26 Kwietnia 2018 Wiem, ale tak juz mam zrobiona piaste (taka przyszla). Teraz trzeba na 148. I niby ten zestaw ma pomoc. Opcji nie ma.
phoe Napisano 26 Kwietnia 2018 Napisano 26 Kwietnia 2018 Ale masz "end capa" w tej piaście, wg mnie trzeba go wykręcić lub wybić, takie konwersje robisz poprzez wymianę własnie tego elementu na szerszy/dłuższy.
Dokumosa Napisano 26 Kwietnia 2018 Napisano 26 Kwietnia 2018 Mavic w ogóle dopuszcza taką konwersję? Coś mam wątpliwości.
Koralowiec Napisano 26 Kwietnia 2018 Autor Napisano 26 Kwietnia 2018 Mylisz sie niestety dla mnie. Bebenek jest inny, osadzony na osce, tam nic nie da sie ruszac. Przedstawie jutro wiecej zdjec. Wg mnie zestaw jest do boosta, ale brakuje chyba innej oski Kola zamawiane u Mavica pod 148 kompletny zestaw, dobrana piasta i adaptery pod danego Speca.
phoe Napisano 26 Kwietnia 2018 Napisano 26 Kwietnia 2018 2 minuty temu, Dokumosa napisał: Mavic w ogóle dopuszcza taką konwersję? Coś mam wątpliwości. To jest kwestia wymiany "end capów" tylko, są już nawet uniwersalne zestawy, że po prostu masz 2 podkładki, nakładkę na mocowanie tarczy + dłuższe śruby.
Dokumosa Napisano 26 Kwietnia 2018 Napisano 26 Kwietnia 2018 Moim zdaniem (jeśli to adapter firmy mavic) to jest on przeznaczony do piasty boost a nie standardowej. W boostowych ramach masz inną linię łańcucha tak więc jeśli dołożyłbyś osi od strony przeciwnapędowej to linia korba-kaseta będzie zachowana tylko tarcza hamulca minie się o 6mm z zaciskiem. Jeśli dołożysz osi od strony kasety to tarcza hamulcowa wejdzie w zacisk ale linia łańcucha się rozjedzie o 6mm. W każdym przypadku obręcz nie będzie usytuowana symetrycznie w stosunku do osi. Jak dołożysz po dwóch stronach + dystans 3mm pod tarczę hamulcową to wszystko będzie ok poza linią łańcucha. Swego czasu DT wydał oświadczenie, że nie polecają takich udziwnień. Wątpię aby poważni producenci wspierali takie druciarstwo. Przy czym nie neguję istnienia rozwiązań druciarskich (bo sam właśnie z ostatniego rozwiązania korzystam od dłuższego czasu) ale... z korbą non-boost i ważna sprawa - blat korby max wchodzi mi 30 zamiast 34 deklarowanego przez producenta.
Koralowiec Napisano 26 Kwietnia 2018 Autor Napisano 26 Kwietnia 2018 12 minut temu, Dokumosa napisał: Moim zdaniem (jeśli to adapter firmy mavic) to jest on przeznaczony do piasty boost a nie standardowej. W boostowych ramach masz inną linię łańcucha tak więc jeśli dołożyłbyś osi od strony przeciwnapędowej to linia korba-kaseta będzie zachowana tylko tarcza hamulca minie się o 6mm z zaciskiem. Jeśli dołożysz osi od strony kasety to tarcza hamulcowa wejdzie w zacisk ale linia łańcucha się rozjedzie o 6mm. W każdym przypadku obręcz nie będzie usytuowana symetrycznie w stosunku do osi. Jak dołożysz po dwóch stronach + dystans 3mm pod tarczę hamulcową to wszystko będzie ok poza linią łańcucha. Swego czasu DT wydał oświadczenie, że nie polecają takich udziwnień. Wątpię aby poważni producenci wspierali takie druciarstwo. Przy czym nie neguję istnienia rozwiązań druciarskich (bo sam właśnie z ostatniego rozwiązania korzystam od dłuższego czasu) ale... z korbą non-boost i ważna sprawa - blat korby max wchodzi mi 30 zamiast 34 deklarowanego przez producenta. Rozumiem, ze linia lancucha musi sie jakos zmienic skoro kaseta wedruje do srodka kola poprzez zastosowanie dystansow. Nawet byla by mozliwosc teoretycznie przesuniecia dystansow tak zeby kaseta byla na swoim miejscu, ale wtedy wymagane jest przeciagniecie kola na lewa strone za pomoca szprych, ale to tez oslabi kolo. Zastanawia mnie dlaczego zestawy nie sa plug and play, a mialy byc skoro tak zostaly zamowione. Jutro postaram sie dowiedziec wiecej, wtedy dam znac o sprawie.
Dokumosa Napisano 26 Kwietnia 2018 Napisano 26 Kwietnia 2018 Jak wspomniałem wyżej z tym przesuwaniem osi w jedną czy drugą jesteś też (poza przeciąganiem obręczy) ograniczony tarczą hamulcową. Jak kaseta ma być tam gdzie powinna to tarcza hamulcowa będzie 6mm za bardzo do środka i trzeba pod nią założyć 6mm dystans. Ale to właściwie jedyne rozwiązanie zapewniające możliwość użycia plusowych opon czy korby boost. Najmniej inwazyjne jest zastosowanie dystansów 3mm z każdej strony + 3mm podkładka pod tarczę hamulcową ale wtedy mamy praktycznie wszystko non-boost ze wszystkimi tego konsekwencjami.
Koralowiec Napisano 26 Kwietnia 2018 Autor Napisano 26 Kwietnia 2018 23 minuty temu, Dokumosa napisał: Jak wspomniałem wyżej z tym przesuwaniem osi w jedną czy drugą jesteś też (poza przeciąganiem obręczy) ograniczony tarczą hamulcową. Jak kaseta ma być tam gdzie powinna to tarcza hamulcowa będzie 6mm za bardzo do środka i trzeba pod nią założyć 6mm dystans. Ale to właściwie jedyne rozwiązanie zapewniające możliwość użycia plusowych opon czy korby boost. Najmniej inwazyjne jest zastosowanie dystansów 3mm z każdej strony + 3mm podkładka pod tarczę hamulcową ale wtedy mamy praktycznie wszystko non-boost ze wszystkimi tego konsekwencjami. Akurat mialem pisac o tym, ze jedynie sprawe tozwiae oddalenie tarczy powiedzmy adapterem od piasty. W tym przypadku nie widze sensu calej sztywnosci...
Dokumosa Napisano 26 Kwietnia 2018 Napisano 26 Kwietnia 2018 Większą sztywność da jedynie natywna piasta boost głównie za sprawą szerzej rozstawionych kołnierzy pod szprychy.
phoe Napisano 27 Kwietnia 2018 Napisano 27 Kwietnia 2018 Przedłużenie osi, to nawet moze minimalnie w tym przypadku tą sztywność obniżyć, ale to są raczej nie odczuwalne wartości.
Koralowiec Napisano 27 Kwietnia 2018 Autor Napisano 27 Kwietnia 2018 Dla czytajacych temat na przyszlosc. Wszysto ogarnalem tak jak powinno byc. Doszly zle adaptery. Te byly gwintowane. Bebenek tez sie przesuwa. Kaseta jest na swoim miejscu, a tarcza miesci sie bez problemow. Piasta jest boost z mozliwoscia zalozenia pod 142. Problem zniknal. Tak naprawdę wyglada to doslownie jak piasta boost ktora mozna przerobic na 142, a nie 142 przerobic na 148. Mozna zamknac temat.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.