Skocz do zawartości

[Jaki rower wybrać] Marka Kross


KarolinkA

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć 

Mam dylemat odnosnie jaki rower zakupic. Mam do wyboru dwa krossy hexagon 3.0 oraz evado 5.0 

Różnica cenowo jest trochę duża. Przyznaje bardziej podoba mi sie hexagon ale czy jest to dobry rower czy moze dołożyć i wybrac evado 5.0 

Potrzebuję roweru trochę na ścieżki leśne i też na nasze piękne zadziurawione asfalty co o tym sądzicie? Który będzie lepszy? 

Napisano

Wg. mnie jeżeli jeździsz po dziurawych asfaltach i po lesie to bardziej pasowałby hexagon, jest tańszy i przy wymianie napędu też będzie taniej. Cena obu przerzutek w tańszym hexagonie łącznie to ok. 100 zł, w evado ok 200 zł, aczkolwiek na sklepie centrumrowerowe opinie są pozytywne. Hexagon ma większy skok amortyzatora, powinnaś mniej czuć krawężniki. Chyba że pokonujesz większe odległości po twardszych niezbyt dziurawych podłożach to wtedy bardziej by pasowały większe koła evado z węższymi oponami.

Napisano

Ewentulanie spójrz na hexagona 4. Obręcze kół większe niż w hexagonie 3 (27,5 vs 26), przerzutka tylna taka sama jak w evado 4, skok amortyzatora trochę mniejszy niż w hex3, ale nadal sporo większy niż w evado 5. Niestety takiego fajnego koloru jak hexagon 3 jużnie ma ;)

Napisano
6 minut temu, Michalski napisał:

jest tańszy i przy wymianie napędu też będzie taniej.

Tylko że przy gorszym jakościowo wymiana będzie częściej,czyli wcale niekoniecznie wyjdzie taniej.

 

8 minut temu, Michalski napisał:

Hexagon ma większy skok amortyzatora, powinnaś mniej czuć krawężniki

Sam większy skok nie czyni z niego lepszym amortyzatorem.

Napisano

Jedyny obecny Hexagon warty zainteresowania pod warunkiem dobrej ceny to najwyższy z tej serii model 7.0

Jeśli jednak musisz się ograniczać do Krossa to z tych dwóch zdecydowanie Evado.
Amortyzatory w obu i tak będą działać bardzo tak sobie. Evado będzie szybszy, ma większy zakres przełożeń i paradoksalnie nawet bardziej miękkie przełożenie niż teoretycznie górski Hexagon 3.0. Twarde zresztą też.

Napisano

Cenę podbija fakt, że napęd jest 9-rzędowy. Nie sądzę by jeden był mniej trwały od drugiego.

Oba są ekonomicznymi amortyzatorami sprężynowymi bez tłumienia z mało znaczącą regulacją, także chociaż większy skok ma na plus. Szybszy faktycznie jest evado, ale grubsza opona hexagona 4 z 27,5 calową obręczą wydają mi się dobrym kompromisem na lasy i dziurawe drogi.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...