QWEY564 Napisano 30 Października 2006 Napisano 30 Października 2006 Jaka piasta dla amatora do agresywnego XC?? pod kasetę 8 rzędową shimano pod tarczówkę(bez diskbrejka)... Co polecacie... chciałbym się zmieścić w jakiejś rozsądnej cenie(nie śpię na kasie) ale z drugiej strony dobrze by było abym przejechał kilka tys km na tym no i żebym mógł trochę poskakać... Co polecacie? na co powinienem zwrócić uwagę? Czy warto zainwestować przy okazji w szprychy? Link do poprzedniej piasty Jaka piasta za 60-70zł?? jest wogóle coś w tym przedziale co nadaje się do użytku?? Dodam jeszcze że w serwisie proponują piastę Parallax Alivio za 76 + 32*1zł za szprychy +35zł za złożenie... hmn... albo za 110zł całe koło(obręcz dwukomorowa, piasta stx) co o tym myślicie??
Schwefel Napisano 30 Października 2006 Napisano 30 Października 2006 Trochę rozbierzności w Twoim poście. Piszesz o piaście pod tarczę a później o STXie który jest pod v'ki. Widzę tylko 2 opcje: 1.Novatec na maszynach (wersja mocniejsza) 2.STX (wersja długowieczna ale delikatniejsza) Imho szprychy warto by wymienić jeżeli są starsze niż 2 lata.
QWEY564 Napisano 30 Października 2006 Autor Napisano 30 Października 2006 Mój błąd... miałem na myśli piastę nie pod dsc... A co myślisz o stx albo o tym alivio?? novatec jest lepszy?? chodzi mi głównie aby kupić i złożyć coś dobrego w tym przedziale cenowym... czy to "kompletne" koło jest coś warte?? czy lepiej składać od podstaw(wtedy zostanie stara obręcz na 32)...
Robert Napisano 30 Października 2006 Napisano 30 Października 2006 Wydaje mi się że najrozsądniejszym wyborem będzie piasta novateca. Jest na maszynach, toczy się lekko. Do agresywnego XC wystarczająco mocny, czego chcieć więcej. Do tego, szprychy DT, Mach1 albo Sapim. Jak zostawiasz obręcz to nie trzeba nic pisać na ten temat, ale z tańszych dobrym wyborem będzie Alexrims Ace 18. Dobre sprawdzone produkty
Schwefel Napisano 30 Października 2006 Napisano 30 Października 2006 "Obręcz dwukomorowa" nic mi nie mówi, równie dobrze może to być Remerx Jeżeli masz dobre obręcze to po co kupować nowe? Więcej kasy będzie na piastę. Porównując STX i Alivio, STX jest dużo lepiej zrobiony, przy dobrym serwisowaniu przejeździ ponad 20k km. Do skakania się nie nadaje. Novatec to wygoda, nie trzeba się bawić z kulkami i uszczelnieniami, walnie łożysko to się kupuje nowe i dalej jedzie.
QWEY564 Napisano 30 Października 2006 Autor Napisano 30 Października 2006 Masz na myśli to: http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...acturers_id=120 ?? Jaki stosunek ma ten novatec do alivio, stx-a ?? Co do obręczy to mam "Rigidę zac 19" albo "alex rims zc-1000" ale raczej to pierwsze...
Schwefel Napisano 30 Października 2006 Napisano 30 Października 2006 Masz na myśli to: http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...acturers_id=120 ?? Tak Jaki stosunek ma ten novatec do alivio, stx-a ?? Co do obręczy to mam "Rigidę zac 19" albo "alex rims zc-1000" ale raczej to pierwsze... Novatec>STX>Alivio Nawet, nawet obręcz 3 komory waga w normie.
QWEY564 Napisano 30 Października 2006 Autor Napisano 30 Października 2006 Czyli radzisz wymienić tylko piastę i szprychy?? hmn... w serwisie mówili że ta alivio kosztuje niecałą stówę czyli jak dla mnie jest bardzo zaskakująca różnica w jakości(skoro cena taka sama...) A co do szprych to znasz może jakieś dobre "za złotówkę" czy tu już można brać wszystko jak leci?? Mam jeszcz jedno dosyć głupie pytanie: Co to znaczy że obręcz jest oczkowana/nie jest oczkowana? Że nie ma dziur na szprychy?? Moje obecne piasty czyli powinienem kupić nowe novatecki a te wywalić i niebawić się w ich naprawę(wyczyścić, wymienić kulki, zkontrować)... wogóle taka "zabawa" ma sens?? Te piasty są coś warte?
Robert Napisano 30 Października 2006 Napisano 30 Października 2006 Oczkowana jest na krawędziach otworów na nyple mają hmm... tak jak by metalowa otoczke, zwiększa to wytrzymałość i zmniejsza prawdopodobieństwo wyrwania nypla z obręczy. Szprychy "za złotówkę" ma np. Mach1 albo Sapim. DT Champion to już 1,20zł. Stare piasty wyczyść, może się kiedyś przydadzą
QWEY564 Napisano 30 Października 2006 Autor Napisano 30 Października 2006 Nie bądźmy drobiazgowi... (chociaż szprych trochę jest...) Nowa wersja pytania: Dobre szprychy do XC za 1-1,50... co polecacie? PS Czy "szwedzka stal" to dobry materiał?? nie chcę żeby mi szprychy zardzewiały... PS2 Dobrze by było gdyby były czarne...
Robert Napisano 30 Października 2006 Napisano 30 Października 2006 No najlepsze szprychy są robione ze szwedzkiej stali, materiał chyba najlepszy. Każdy z tych 3 producentów tylko sapim ma szprychy z innej stali (INOX nie mam pojęcia co to za materiał) . Szprychy cieniowane to koszt minimum 1,90 (sapim) zyskuje się trochę na wadze. Czarne to tylko mach1 albo DT cena najtaniej 2 złote w przypadku tych producentów. W tych szprychch nie ma wielkich różnic (o ile wogóle jakieś są).
Schwefel Napisano 30 Października 2006 Napisano 30 Października 2006 Kup czarne DT Champion i styknie. Cieniowane szprychy to już do wyjatowanych bików.
QWEY564 Napisano 30 Października 2006 Autor Napisano 30 Października 2006 OK dzięki za pomoc... Więc kupuję DT champion+Novatec i do tego dorzucam moją "starą" obręcz... Chyba będzie dobrze... pozdrower Jednak stwierdziłem że szkoda żeby jaka kolwiek część rowerowa leżała u mnie nie potrzebna a szkoda wyrzucić więc chyba spróbuję zreperować tą piastę(ciekawe jaki może być koszt) i dalej katować rower i jak coś się sypnie to wtedy z czystym sumieniem wymienię na powyższy zestaw... pozdrower2 dzięki za odpowiedzi(jak się okaże że piasta jest nie do odratowania to od razu kupuję te części) pozdrower3
Ślawus Napisano 30 Października 2006 Napisano 30 Października 2006 na twoim miejscu zastanowiłbym się nad szprychami Sapim Race (na pewno lepiej zapłacić 1,90 zł za cieniowane szprychy, niż kupić czarne DT nie cieniowane) może nie będą one tak pięknie wyglądały, jednak jakościowo wypadną lepiej.
Schwefel Napisano 30 Października 2006 Napisano 30 Października 2006 Ale wytrzymałościowo już nie będzie tak dobrze. Myślisz dlaczego do tarcz nie są polecane cieniowane szprychy? Poza tym czarne szprychy są lepsze na zimę, bo nie wchodzą w reakcję z solą i nie robią się matowe.
Ślawus Napisano 30 Października 2006 Napisano 30 Października 2006 Ale wytrzymałościowo już nie będzie tak dobrze. Myślisz dlaczego do tarcz nie są polecane cieniowane szprychy? Poza tym czarne szprychy są lepsze na zimę, bo nie wchodzą w reakcję z solą i nie robią się matowe. ale my tu mamy do czynienia z kółkiem nie pod tarczę ale V-ki, a poza tym wytrzymałościowo nie będzie dużej różnicy. nie zauważyłem aby moje sapimy stały się po zimie matowe (wręcz przeciwnie, dalej się ładnie świecą).
Robert Napisano 31 Października 2006 Napisano 31 Października 2006 Najwyraźniej omijałeś miejsc gdzie jest sól... A Mementomori pisał o agresywnym XC więc nie rozsądniej jest kupić szprychy które nie były cieniowane. Może kilka gram więej, ale nie trzeba co chwile wymieniać zerwanych szprych
skrzynia Napisano 31 Października 2006 Napisano 31 Października 2006 Może kilka gram więej, ale nie trzeba co chwile wymieniać zerwanych szprych Jakie miałeś cieniowane szprychy (producent, model), ile ich zerwałeś, i w jakich okolicznościach? Nierdzewne szprychy dobrej klasy z pewnością nie zrobią się po zimie matowe. Szprychy cieniowane jak najbardziej nadają się pod tarczówki, wiele seryjnych setów je posiada; tak samo np Santa Cruz w całych rowerach enduro stosuje DT Competition 2.0-1.8.2.0 i wiem, że sprawują się bez żadnych problemów. Jeden znajomy tak ma i jest OK, drugi składa enduro Santy i też będą Competitiony. Przecież szprychy nie pękają w połowie, tylko z reguły przy główce, a ta (podobnie jak drugi koniec z gwintem) ma takie same parametry wytrzymałościowe jak szprycha niecieniowana. Sam obecnie używam jeszcze bardziej cieniowanych (2.0-1.5-2.0) Revolutionów z tarczówkami i koła sprawują się super przy czym są lekkie i odpowiednio sztywne. A w przypadku v-ek w ogóle bym się nie zastanawiał i brał cieniowane Sapimy czy DT. Znajomy (tester z bB) używa już dosyć długo setu Revolution+Mavic+piasty XT i nie ma z nimi żadnych problemów mimo wagi ~90kg.
Żbik Napisano 31 Października 2006 Napisano 31 Października 2006 Może kilka gram więej, ale nie trzeba co chwile wymieniać zerwanych szprych I tego właśnie nie lubię!! Opinia osoby, która nie miała w życiu do czynienia z danym sprzętem, a wypowiada się jakby zerwała conajmniej tuzin cieniowanych szprych... Tak się składa, że sam jeżdżę od długiego czasu na DT Revo 2.0-1.5-2.0 (+ nyple DT Alu), w życiu żadnej nie zerwałem z powodu przeciążenia i nie spotkałem się, żeby ktoś przy mnie zerwał (owszem, słyszałem o takich wypadkach ale raczej przy uderzeniach, gałęziach itp)
QWEY564 Napisano 31 Października 2006 Autor Napisano 31 Października 2006 No tak, ale czy do amatorskiej jazdy zaoszczędzenie tych stu gram się opłaca(nawet kosztem wytrzymałości)??
szakq Napisano 31 Października 2006 Napisano 31 Października 2006 wytrzymalosc nie spadnie-tej kwesti nie pruszajmy juz(sam mam na kolach competitiony 2-1.8-2mm waze 90kg i absolutnie daja rade)sadze ze jesli chcesz doplacic 1zł do malowania na czarno ktore daje tylko ladny wyglad(choc czrna piasta srebrne szprychy i czarne obrecze ze srebrnymi sciankami wygladaja calkiem fajnie)to sadze ze duzo koszystniej kupic w tej samej cenie cieniowane competitiony PS.kola mam pod tarcze wiec obciazone dodatkowo.
skrzynia Napisano 31 Października 2006 Napisano 31 Października 2006 Sam musisz sobie odpowiedzieć czy się opłaca, w końcu to Twoja kasa i decyzja... Ja bym brał zdecydowanie cieniowane jeśli tylko fundusze na to pozwalają.
QWEY564 Napisano 31 Października 2006 Autor Napisano 31 Października 2006 OK thx... No więc wszelkie moje wątpliwości zostały rozwiane... PS jeszcze jedno: Ile może kosztować "skontrowanie" piasty z wyczyszczeniem i wymianą kulek?? W przeciętnym serwisie??
szakq Napisano 31 Października 2006 Napisano 31 Października 2006 u mnie w krakowie czyszczenie piasty i ustawianie luzow(tj kontrowanie)wyceniono na 25zł kulki sa dosc tanie roznice w cenie nie sa duze wiec sadze ze maks 30zł to cena za wszystko jednak warto znalesc kolege ktory umie to robic to za polowe bedzie bo to nie jest trudne jednak trzeba miec specjalne klucze i troche wprawy/praktyki
amoniak Napisano 31 Października 2006 Napisano 31 Października 2006 I tego właśnie nie lubię!! Opinia osoby, która nie miała w życiu do czynienia z danym sprzętem, a ...... Też i mnie wq ^%$#a Cieniowanie polega na zebraniu częśc imateriału z elementu celem zmniejszenia wagi bez osłabiania wytrzymałości Producenci ram, kierownic, mostków, rogów i szprych, stosują różnego rodzaju cieniowania w celu obniżenia wagi BEZ ZMNIEJSZENIA WYTRZYMAŁOŚCI Więc szprychy są odchudzone w takim miejscu w którym to odchudzenie kompletnie na nic nie wpływa po za wagę Oczywiście jest możliwość że jakiś producent danego elementu przesadzi z cieniowaniem i wtedy ZONK Albo jakiś user używa czegoś niezgodnie z przeznaczeniem np Ten Giant XTC
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.