Skocz do zawartości

[tylne koło] piasta+szprychy


QWEY564

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jaka piasta dla amatora do agresywnego XC?? pod kasetę 8 rzędową shimano pod tarczówkę(bez diskbrejka)... Co polecacie... chciałbym się zmieścić w jakiejś rozsądnej cenie(nie śpię na kasie) ale z drugiej strony dobrze by było abym przejechał kilka tys km na tym no i żebym mógł trochę poskakać...

Co polecacie? na co powinienem zwrócić uwagę? Czy warto zainwestować przy okazji w szprychy?

 

Link do poprzedniej piasty

 

Jaka piasta za 60-70zł?? jest wogóle coś w tym przedziale co nadaje się do użytku??

 

Dodam jeszcze że w serwisie proponują piastę Parallax Alivio za 76 + 32*1zł za szprychy +35zł za złożenie...

hmn... albo za 110zł całe koło(obręcz dwukomorowa, piasta stx)

 

co o tym myślicie??

Napisano

Trochę rozbierzności w Twoim poście. Piszesz o piaście pod tarczę a później o STXie który jest pod v'ki.

Widzę tylko 2 opcje:

1.Novatec na maszynach (wersja mocniejsza)

2.STX (wersja długowieczna ale delikatniejsza)

 

Imho szprychy warto by wymienić jeżeli są starsze niż 2 lata.

Napisano

Mój błąd... miałem na myśli piastę nie pod dsc... A co myślisz o stx albo o tym alivio?? novatec jest lepszy?? chodzi mi głównie aby kupić i złożyć coś dobrego w tym przedziale cenowym... czy to "kompletne" koło jest coś warte?? czy lepiej składać od podstaw(wtedy zostanie stara obręcz na 32)...

Napisano

Wydaje mi się że najrozsądniejszym wyborem będzie piasta novateca. Jest na maszynach, toczy się lekko. Do agresywnego XC wystarczająco mocny, czego chcieć więcej. Do tego, szprychy DT, Mach1 albo Sapim. Jak zostawiasz obręcz to nie trzeba nic pisać na ten temat, ale z tańszych dobrym wyborem będzie Alexrims Ace 18. Dobre sprawdzone produkty

Napisano

"Obręcz dwukomorowa" nic mi nie mówi, równie dobrze może to być Remerx

Jeżeli masz dobre obręcze to po co kupować nowe? Więcej kasy będzie na piastę.

Porównując STX i Alivio, STX jest dużo lepiej zrobiony, przy dobrym serwisowaniu przejeździ ponad 20k km. Do skakania się nie nadaje.

Novatec to wygoda, nie trzeba się bawić z kulkami i uszczelnieniami, walnie łożysko to się kupuje nowe i dalej jedzie.

Napisano

Czyli radzisz wymienić tylko piastę i szprychy?? hmn... w serwisie mówili że ta alivio kosztuje niecałą stówę czyli jak dla mnie jest bardzo zaskakująca różnica w jakości(skoro cena taka sama...) A co do szprych to znasz może jakieś dobre "za złotówkę" czy tu już można brać wszystko jak leci??

 

Mam jeszcz jedno dosyć głupie pytanie: Co to znaczy że obręcz jest oczkowana/nie jest oczkowana? Że nie ma dziur na szprychy??

 

Moje obecne piasty czyli powinienem kupić nowe novatecki a te wywalić i niebawić się w ich naprawę(wyczyścić, wymienić kulki, zkontrować)... wogóle taka "zabawa" ma sens?? Te piasty są coś warte?

Napisano

Oczkowana jest na krawędziach otworów na nyple mają hmm... tak jak by metalowa otoczke, zwiększa to wytrzymałość i zmniejsza prawdopodobieństwo wyrwania nypla z obręczy. Szprychy "za złotówkę" ma np. Mach1 albo Sapim. DT Champion to już 1,20zł. Stare piasty wyczyść, może się kiedyś przydadzą B)

Napisano

Nie bądźmy drobiazgowi... (chociaż szprych trochę jest...)

Nowa wersja pytania:

Dobre szprychy do XC za 1-1,50... co polecacie?

PS Czy "szwedzka stal" to dobry materiał?? nie chcę żeby mi szprychy zardzewiały...

PS2 Dobrze by było gdyby były czarne...

Napisano

No najlepsze szprychy są robione ze szwedzkiej stali, materiał chyba najlepszy. Każdy z tych 3 producentów tylko sapim ma szprychy z innej stali (INOX nie mam pojęcia co to za materiał) . Szprychy cieniowane to koszt minimum 1,90 (sapim) zyskuje się trochę na wadze. Czarne to tylko mach1 albo DT cena najtaniej 2 złote w przypadku tych producentów. W tych szprychch nie ma wielkich różnic (o ile wogóle jakieś są).

Napisano

OK dzięki za pomoc...

 

Więc kupuję DT champion+Novatec i do tego dorzucam moją "starą" obręcz... Chyba będzie dobrze...

 

pozdrower

 

Jednak stwierdziłem że szkoda żeby jaka kolwiek część rowerowa leżała u mnie nie potrzebna a szkoda wyrzucić więc chyba spróbuję zreperować tą piastę(ciekawe jaki może być koszt) i dalej katować rower i jak coś się sypnie to wtedy z czystym sumieniem wymienię na powyższy zestaw...

 

pozdrower2

 

dzięki za odpowiedzi(jak się okaże że piasta jest nie do odratowania to od razu kupuję te części)

 

pozdrower3

Napisano

na twoim miejscu zastanowiłbym się nad szprychami Sapim Race (na pewno lepiej zapłacić 1,90 zł za cieniowane szprychy, niż kupić czarne DT nie cieniowane) może nie będą one tak pięknie wyglądały, jednak jakościowo wypadną lepiej.

Napisano

Ale wytrzymałościowo już nie będzie tak dobrze.

Myślisz dlaczego do tarcz nie są polecane cieniowane szprychy?

 

Poza tym czarne szprychy są lepsze na zimę, bo nie wchodzą w reakcję z solą i nie robią się matowe.

Napisano

Ale wytrzymałościowo już nie będzie tak dobrze.

Myślisz dlaczego do tarcz nie są polecane cieniowane szprychy?

 

Poza tym czarne szprychy są lepsze na zimę, bo nie wchodzą w reakcję z solą i nie robią się matowe.

 

ale my tu mamy do czynienia z kółkiem nie pod tarczę ale V-ki, a poza tym wytrzymałościowo nie będzie dużej różnicy.

 

nie zauważyłem aby moje sapimy stały się po zimie matowe (wręcz przeciwnie, dalej się ładnie świecą).

Napisano

Najwyraźniej omijałeś miejsc gdzie jest sól... A Mementomori pisał o agresywnym XC więc nie rozsądniej jest kupić szprychy które nie były cieniowane. Może kilka gram więej, ale nie trzeba co chwile wymieniać zerwanych szprych

Napisano

Może kilka gram więej, ale nie trzeba co chwile wymieniać zerwanych szprych

 

Jakie miałeś cieniowane szprychy (producent, model), ile ich zerwałeś, i w jakich okolicznościach?

 

Nierdzewne szprychy dobrej klasy z pewnością nie zrobią się po zimie matowe. Szprychy cieniowane jak najbardziej nadają się pod tarczówki, wiele seryjnych setów je posiada; tak samo np Santa Cruz w całych rowerach enduro stosuje DT Competition 2.0-1.8.2.0 i wiem, że sprawują się bez żadnych problemów. Jeden znajomy tak ma i jest OK, drugi składa enduro Santy i też będą Competitiony. Przecież szprychy nie pękają w połowie, tylko z reguły przy główce, a ta (podobnie jak drugi koniec z gwintem) ma takie same parametry wytrzymałościowe jak szprycha niecieniowana. Sam obecnie używam jeszcze bardziej cieniowanych (2.0-1.5-2.0) Revolutionów z tarczówkami i koła sprawują się super przy czym są lekkie i odpowiednio sztywne.

A w przypadku v-ek w ogóle bym się nie zastanawiał i brał cieniowane Sapimy czy DT. Znajomy (tester z bB) używa już dosyć długo setu Revolution+Mavic+piasty XT i nie ma z nimi żadnych problemów mimo wagi ~90kg.

Napisano
Może kilka gram więej, ale nie trzeba co chwile wymieniać zerwanych szprych

I tego właśnie nie lubię!! Opinia osoby, która nie miała w życiu do czynienia z danym sprzętem, a wypowiada się jakby zerwała conajmniej tuzin cieniowanych szprych...

 

Tak się składa, że sam jeżdżę od długiego czasu na DT Revo 2.0-1.5-2.0 (+ nyple DT Alu), w życiu żadnej nie zerwałem z powodu przeciążenia i nie spotkałem się, żeby ktoś przy mnie zerwał (owszem, słyszałem o takich wypadkach ale raczej przy uderzeniach, gałęziach itp)

Napisano

wytrzymalosc nie spadnie-tej kwesti nie pruszajmy juz(sam mam na kolach competitiony 2-1.8-2mm waze 90kg i absolutnie daja rade)sadze ze jesli chcesz doplacic 1zł do malowania na czarno ktore daje tylko ladny wyglad(choc czrna piasta srebrne szprychy i czarne obrecze ze srebrnymi sciankami wygladaja calkiem fajnie)to sadze ze duzo koszystniej kupic w tej samej cenie cieniowane competitiony

PS.kola mam pod tarcze wiec obciazone dodatkowo.

Napisano

OK thx...

 

No więc wszelkie moje wątpliwości zostały rozwiane...

 

PS jeszcze jedno: Ile może kosztować "skontrowanie" piasty z wyczyszczeniem i wymianą kulek?? W przeciętnym serwisie??

Napisano

u mnie w krakowie czyszczenie piasty i ustawianie luzow(tj kontrowanie)wyceniono na 25zł kulki sa dosc tanie roznice w cenie nie sa duze wiec sadze ze maks 30zł to cena za wszystko jednak warto znalesc kolege ktory umie to robic to za polowe bedzie bo to nie jest trudne jednak trzeba miec specjalne klucze i troche wprawy/praktyki

Napisano

I tego właśnie nie lubię!! Opinia osoby, która nie miała w życiu do czynienia z danym sprzętem, a ......

Też i mnie wq ^%$#a

Cieniowanie polega na zebraniu częśc imateriału z elementu celem zmniejszenia wagi bez osłabiania wytrzymałości

Producenci ram, kierownic, mostków, rogów i szprych, stosują różnego rodzaju cieniowania w celu obniżenia wagi

BEZ ZMNIEJSZENIA WYTRZYMAŁOŚCI

Więc szprychy są odchudzone w takim miejscu w którym to odchudzenie kompletnie na nic nie wpływa po za wagę

 

Oczywiście jest możliwość że jakiś producent danego elementu przesadzi z cieniowaniem ;) i wtedy ZONK :D

Albo jakiś user używa czegoś niezgodnie z przeznaczeniem

np Ten Giant XTC

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...