Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dobrze.

zatem ostatnie pytanie:

DB1 odpowietrzamy i zalewamy od manetki do hamulcca?

czy od hamulca(dołu) do manetki (góra)?

oraz czy DOT 5.1 samochodowy różni się od 5.1 rowerowego?

Napisano

Hamulce rowerowe ogólnie zalewamy od dołu. Tak, by pęcherzyki powietrza same z siebie wędrowały do klamki. A stamtąd poza układ.

DOT 5.1 to jeden płyn hamulcowy. Do zastosowania w samochodzie, rowerze, motocyklu.

Napisano

To prawda, chemia "rowerowa" jest bardzo droga. To samo jest ze smarami. I nie bierz za dużo, o ile nie planujesz w najbliższej przyszłości robić hamulców w samochodzie. Najmniejsza butelka, jaka będzie. Na dwa hamulce nie zużyjesz nawet 50ml.  

Napisano

@Fenthin

wiem ze plyny do samego zalania wystarczy niewiele.

Jednak ja jezdze 365 dni w roku praktycznie i pozimie moj plyn to masa syfu,

wiec zamierzam naprawdę porzadnie przepchać węzyk czystym płynem.

a dodatkowo - czy jest sposób aby wlaćwięcej płynu niż fabrycznie?

Mam bardzo duzy skok rączni od bazowego położenia do faktycznego momentu początku hamowania i chciałbym to zredukować najlepiej do 0.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Odpowietrzanie avida, takiego nawet jak db1, wymaga (dla pelnej mocy hamowania) odpowietrzenia osobno zacisku, przewodu jak i klamki. Zalewanie od zacisku do klami nie zda egzaminu. Avidy wymagaja przepychania plynu jak i odciagania powietrza w przeciwienstwie do np shimano gdzie jedynie przelewamy plyn przez komplet zacisku i klamk.

  • 2 miesiące temu...
Napisano (edytowane)

Co może być powodem słabego hamowania db1 jak poznać czy są zapowietrzone?

Mam te hamulce w 2 rowerach i w jednym muszę mocno dwoma palcami naciskać, a w drugim wystarczy jeden palec z tym że ma większą tarczę 180mm vs 160mm, czy większa tarcza ma aż taki wpływ na siłę hamowania?

Dodam że chodzi o hamulec przedni i tarcze oraz klocki nie są zatłuszczone

Edytowane przez bioly87
Napisano (edytowane)

Jeżeli hamulec jest zapowietrzony to klamka przy naciskaniu jest gumowata, a nie twarda jak w hamulcu odpowietrzonym. Słabe hamowanie może być spowodowane zatłuszczeniem tarczy/okładzin lub złym ustawieniem zacisku. Tarcza ma wpływ na siłę, ale nie tak duży. 

 

Tłoczki w zacisku pracują prawidłowo?

Edytowane przez pawel2208

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...