Skocz do zawartości

[Rower] Specialized S-Works


Rezpekt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam już plany na swój rower na 2007r, parze rzeczy zmieniam, raczej nie patrze na wagę ale tak se podliczyłem, dopiszcie o czym zapomniałem i dlaczego zaraz z 9kg zrobi się 10kg :).

 

Rama Specialized S-Works + stery - 1550g

koła Crossmax SLR - 1520g

Amortyzator - Rock Shox SID Athena Limited White - 1340g

Sztyca Thomson Elite - 230g

Mostek RACE FACE DEUS - 125g

Kierownica Ritchey Wcs carbon - 145g

Manetki SRAM X.0 - 225g

Hamulce tarczowe Magura MARTA SL - 692g

Siodełko SLR TT - 135g

Korba XTR - 797g

Pedały XTR - 346g

Kaseta XTR - 239g

Łańcuch - 280g

Przerzutka tył Sram X.0 Carbon - 194g

Przerzutka przód XTR - 147g

koszyk do bidonu Specialized - 37g

Linki i pancerze - 50g

Opony - 500g + 500g

Rogi SMICA - 58g

Zacisk - 25g

 

 

 

9135g ?

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower piękny, wiele części kultowych, rewelacyjnych. Ale kilka, krótko mówiąc, do dupy...

Przede wszystkim pedały, wybrałbym zdecydowanie ubijaki.

Kierownica karbonowa... nie polecam, to raczej zawodnicza kiera, do zmiany po sezonie, max 2...

 

Poza tym wiele mas podanych przez Ciebie jest za niska...

 

Zapomniałeś o dętkach, gripach, korkach do karbonowej kierownicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem nad ubijakami, ale kolega zajechał takie w 3 miesiące :-), kierownica raczej zostaje, nie wiem czy widać po awartarze, ale też jestem zawodnikiem :P, a kierownice zmieniam i tak co sezon :-), dętek nie liczę bo będę jeździł na na oponach bezdętkowych, a które masy są za niskie ? tak z ciekawości :).

 

 

Mój bike na dzień dzisiejszy Foto

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wg mnie za lekkie:

- mostek (conajmniej 135 gram dla 110mm, chyba, że masz jakiś 90mm...)

- hamulce (chociaż Martę SL robili w przeróżnych masach...)

- opony (tylko 500g na tubuless'a? chyba, że to stara Tioga Red Phoenix 1.8" :P )

- linki i pancerze (rozumiem, że tylko przerzutkowe liczyłeś? jednak też trochę mało wg mnie... metr pancerza XTR waży ok 58 gram, linka metrowej długości ok 12 gram)

- sztyca (jaki rozmiar i długość?)

 

Zresztą, napisałeś, że nie zalezy Ci aż tak bardzo na masie więc już się nie czepiam :) Powtórzę tylko: rowerek piękny!! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koła waza katalogowo 1520 + zaciski w wersji Center-Lock, standard o ile pamietam 1550

opony okolo 650g min

jak za tak duża kase to koła dość cieżkie :P szczególnie z oponami tubeless

raczej blizej bedzie do 10kg niż do 9kg :) ale i tak rower jak juz zostało napisane piekny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

- hamulce (chociaż Martę SL robili w przeróżnych masach...)

 

To się raczej zgadza B) SL są około 35g lżejsze od standardowych Mart.

 

- linki i pancerze (rozumiem, że tylko przerzutkowe liczyłeś? jednak też trochę mało wg mnie... metr pancerza XTR waży ok 58 gram, linka metrowej długości ok 12 gram)

 

Racja ;)

 

 

Schwefel to ma być rower na XC i Maratony, raczej dwublat odpada :).

 

 

Na takiej korbie można bez problemu się ścigać, wiele osób tak robi, ale wiadomo - nie każdemu odpowiadają takie przełożenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Sid'a Athena to licytowałem takiego kiedyś na allegro. Może to właśnie Rezpekt sprzątnął mi go sprzed nosa... :036:

 

Rezpekt - zrób z tego roweru maszynkę <9kg, proszę!! ;) Da się to bardzo łatwo zrobić niedużym nakładem kosztów! Pomożemy w konfiguracji!! ;)

 

Taki mały OT, choć dotyczący tej ramy:

Nie sądzicie, że ten Spec jakoś dziwnie wygląda...? --> http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=138739036

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm SID-a nie kupiłem na allegro, kolega z Teamu RMF-u sprowadził mi go z USA :-), jak bym kiedyś go sprzedawał to dam ci znać Żbik :-)

 

Mówisz poniżej 9kg, nom to czekam na twoje propozycje, acz odrazu zaznaczam że ma być to wytrzymały sprzęt do XC i maratonów i na tarczach raczej :036:.

 

Co do tego speca z allegro, to stary zajechany już spec, który należał do gościa który dawniej jeździł w teamie RMF-u, licytuje go, może złoże se rower na zime :-).

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba - ja na pewno wywaliłbym korbę XTR na rzecz czegoś ze stajni FSA lub Stronglighta (ja wstawiłbym Oxale Two :036: ścigasz się więc dasz spokojnie na niej radę!)

 

Kierownica - na pewno wywaliłbym WCS Carbon na rzecz dobrego alu - Tioga Taskforce ;)

 

Pedały - zdecydowanie nie XTR (w ogóle XTR dla mnie to porażka w większości części...). Crank'i, Time'y, ew. Xpedo ;)

 

Koła - cóż... Nie mam i nie będę miał zaufania do gotowych kompletów, nawet jeśli sygnowane są logo Mavic'a... Wolę o wiele bardziej złożyć sam lekkie i wytrzymałe koła. 100% podzespołami w nich byłyby na pewno obręcze DT Swiss XR 4.1 i szprychy DT Revo 2.0-1.5-2.0 ;)

Te Twoje Mavic'i Crossmax SLR to taki model? --> http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=137290445. Ten waży 1685 gram i kosztuje 2800zł! Za 1000zł mniej złożysz koła DT Swiss (piasty 240 Disc, obręcze XR 4.1 Disc, szprychy Revo) ważące ponad 100 gram mniej, a moim zdaniem wytrzymalsze ;)

 

Hamulce - jeśli chcesz koniecznie tarcze to chyba nie dostaniesz nic lepszego w tej cenie niż Marty SL, to fakt... Nie mniej zastanów się czy jeździsz ciągle w takich warunkach, gdzie dobrej jakości v-ki sobie nie poradzą. Widzę, teraz masz rowerek na v-kach. I co? Nie dają rady? Myślę, że spokojnie dają... ;)

 

Opony - nie miałem styczności z tubulessami więc nie mogę się kłócić nad ich wadami i zaletami. Ja jestem zwolennikiem lekkości i wolę lekkie dobre opony dętkowe, które nawet rozcięte na maratonie obwiniesz taśmą izolacyjną, wymienisz dętkę i jedziesz dalej. Przy dużym rozcięciu UST masz chyba "pozamiatane"... Poza tym masa UST zaczyna się z tego co wiem od 600g dopiero, a "zwykłe" i do tego dość "pancerne" masz o prawie 150 gram mniej ;) (z dętkami wyjdzie podobnie ale pewność wymiany na trasie większa)

 

Manetki - rozumiem, że skoro podałeś 225g to chodzi o Triggery X.0. Obrotówki są jakieś 50 gram lżejsze ;)

 

Ja poprostu kosztem wielu dość drogich części włożyłbym coś innego, równie dobrego, a tańszego i lżejszego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeśli chodzi o zbijanie wagi to można także zastosować system właśnie 3x8, który będzie lżejszy od 2x9. Minusem takiego rozwiązania jest wieksza ilość zmian przełożeń w czasie wyścigu.

 

Co do kierownicy to jeśli wywalac karbon na koszt alu to wg mnie nie ma co brać tiogi taskforce lepszym rozwiązaniem będzie DM marathon xc razem z Arnim męcząc obie kiery doszlismy do wniosku, że jest sztywniejsza od tiogi. Moja DM ważyła realnie 132g przy 58cm. No i DM jest tanszy. Ewentualnie WCS'a

http://allegro.pl/item138823221_kierownica...d_xtrabike.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie system 3x8 jest zdecydowanie lepszy od 3x9. Nikt mi nie udowodni, że jedna zębatka w środku kasety daje większe możliwosć :036:

Do tego taki zestaw jest zdecydowanie lżejszy. Jedynym minusem jest trudność zdobycia topowych części do systemu 8-rzędowego. Kasetę "ósemkę" można kupić XTR ale z "mojego" Srama już niestety nie kupi się wyższych modeli 8-zębatkowych. Manetek także trzeba dobrze poszukać... Nie mniej, dla chcącego nic trudnego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Co do kierownicy to raczej wolał bym karbonową, ta WCS-a nie jest aż taka ciężka więc wydaje mi się że może zostać.

 

Pedały też raczej został bym przy XTR-e u nas w teamie testowali już mase wynalazków, i z doświadczenia wiemy że XTR-y są najtrwalsze, kolega jeździ na jednych już 3 lata i ma lekki luz tylko, gdzie w tym czasie inni zajeżdzali już inne wynalazki ubijaki itp, moje XTR-y po sezonie dalej sprawują się super :).

 

Co do korby, to może i fajne są takie wynalazki, ale działa to wszystko co najwyżej jak LX, to opinie jakie usłyszałem od zawodowych zawodników :), myśle że XTR albo Race Face Deus są godni polecenia, acz lekkie nie sa :|.

 

Koła SLR pod tarcze ważą jakieś 1500g, chodzi mi o te http://www.allegro.pl/item138064667_nowe_k...x_slr_2007.html a te co podałeś linka to są SL, a SLR to jest nowy model na 2007r, wyższy od SL :-).

 

Co do hamulców, to jeździłem teraz na V na ceramikach, ale jednak jak dla mnie to mało, jeździłem też na tarczach i jednak tarcze to tarcze i na maratonach czy wyścigach XC jednak dają przewage, bo można np. zacząć później hamować, nie wspomne że pare dni temu miałem wypadek z samochodem i myśle że jak bym miał tarcze to by sprawa skończyła się mniej boleśnie :), przynajmiej dowiedziałem się że S-Works to pancerna rama a koła Crossmaxy trudno porządnie rozcentrować :).

 

No i manetki tu trigery bez gadania, obrotowe odpadają, próbowałem jeździć i nie bardzo mi ten system podchodził :).

 

Dodam że systemu 3x9 nie zmienie też na 3x8 czy 2x9 :-).

 

Wychodzi na to że bika poniżej 9 kg nie złoże, skoro wszystkiemu jestem sceptyczny :glare:

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do korby, to może i fajne są takie wynalazki, ale działa to wszystko co najwyżej jak LX, to opinie jakie usłyszałem od zawodowych zawodników :)

 

Trochę osób z czołówki polskiej czy światowej używa takich systemów..

Zębatki to zazwyczaj TA-Specialites czy Stronglight czyli uznani producenci - poziomem LX'a bym tego nie nazwał - są lekkie przy zachowaniu doskonałej wytrzymałości (moje mają na razie trochę ponad 10000km, bez problemu przyjęły nową kasetę i łańcuchy - wyglądają jak nowe).

No ale skoro wolisz 3x9 to OK, każdy ma swoje upodobania i przyzwyczajenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze co do opon, to jednak na dętki raczej się nie dam namówić, jeżdząc na bezdętkach moge jeździć na małych ciśnieniach, dzięki czemu przyczepność jest lepsza i ja to naprawde odczuwam, no i konfort na wybojach, jeśli przebije powietrze schodzi dużo wolniej, a jak schodzi szybciej to moge użyc pianki, albo poprostu wsadzić dętke :). Tak że dla mnie jazda na bezdętkach jest zdecydowanie lepsza niż na dętkach :D.

 

 

A widzisz Skrzynia, nie wiem nie jeździłem i polegam tylko na opiniach innych.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Małe zmiany, acz raczej wagi przybyło :)

 

Rama Specialized S-Works + stery - 1550g

Koła Crossmax SL - 1685g

Amortyzator - Rock Shox SID WC 06 - 1310g

Sztyca Thomson Elite - 230g

Mostek WCS - 110g

Kierownica Ritchey Wcs carbon - 145g

Manetki SRAM X.0 obrotowe - 193g

Hamulce tarczowe XTR - 737g

Siodełko SLR TT - 135g

Korba XTR - 797g

Pedały XTR WCS - 248g

Kaseta XTR - 239g

Łańcuch - 280g

Przerzutka tył Sram X.0 Carbon - 194g

Przerzutka przód - 148g

koszyk do bidonu Specialized - 37g

Linki i pancerze Gore RideOn light- 50g ??

Opony:

-Przód XCR AT - 755g

-tył XCR DRY - 660g

Rogi SMICA - 58g

Zacisk - 25g

 

9586g

 

Hmm już chyba lżejszy nie będzie.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem dlatego że koła będę miał pod centerlock, a generalnie tylko shimano robią hamulce z takim mocowaniem, owszem mogę do magur wsadzić rotor od shimano i tez założę, ale ja nie lubię kombinować, i druga sprawa że XTR-y 07 podobno są lepsze od Magur.

 

Szkoda tylko że te klamki 07 są takie brzydkie, zarówno pod tarcze jak i V-ki :|.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...