Bruno824 Napisano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 Witam. Posiadam przedni hamulec deore xt m785. Moja tarcza ma bardzo delikatne bicie dosłownie 0,2-3mm. Po regulacji i ustawieniu hamulca klocki i tak ocierają o tarcze, jest to bardzo bardzo delikatne ponieważ nie słychać tego podczas jazdy tylko w pokoju gdy jest cicho. Nie widzę różnicy żeby jakoś hamowało i to koło, ale po prostu drażni mnie to i chalbym aby było idealnie i nie ocieralo. Jak zapewnia producent. "Shimano zastosowało system Serwo Wave dzięki któremu klocki nie ocierają o tarcze hamulcowe. Dzieje się tak ponieważ klocki w fazie „spoczynku” znajdują się daleko od tarczy, a w momencie rozpoczęcie hamowania przybliżają się szybko do tarczy". Szczerze mówiąc to odległości między klockami a tarcza są po prostu grubości kartki, są tak znikome, ze ledwo widać ten prześwit. Siła hamowania jest świetna. Przesiadłem się z bb5 i po prostu rewelacja, jestem pod wrażeniem. Tylko co z ta odległością między tarcza a klockami? Może coś jest nie tak z tloczkami i nie wracają do odpowiedniej pozycji, a może rzeczywiście ta szczelina ma taka być? Ktoś miał doświadczenie z czymś takim? Dziękuje z góry za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 No w hydraulikach jest raczej mało miejsca między klockami a tarczą. Może masz źle ustawiony zacisk? Wbrew pozorom wcale nie tak łatwo ustawić perfekcyjnie:) Postaw rower na kierownicy i siodle, kierownicą w stronę światła, zakręć kołem i spójrz na prześwit między klockami a tarczą. Będziesz widzieć kiedy klocki dotykają tarczy i rozpocznij regulację. Odkręć lekko śruby i przesuwaj zacisk lewo - prawo. Jak znajdziesz idealne położenie delikatnie dokręcaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczet190399 Napisano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 Trzeba dobrze ustawić zaciski aby były symetryczne względem tarczy. Przydatnym narzędziem jest https://www.sbike.pl/narzedzie-konserwacja-narzedzia-serwisowe-klucz-super-b-tb-br10-do-regulacji-klockow-hamulca-tarczowego-o_l_217_8570.html Ewentualnie poluzuj zacisk koła, naciśnij hamulce, zamknij zacisk koła. Może pomoże, ale najlepiej poświecić światłem i zobaczyć gdzie trzeba przesunąć zacisk. Ja mam 785 i mam podobnie jak Ty. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruno824 Napisano 20 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 I co zrobiles coś z tym? Pomogło coś ? Czy po prostu tak jeździsz bo to praktycznie nie wpływa za bardzo na opór toczenia koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczet190399 Napisano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 Zrób to co pisałem. Ewentualnie ta blaszka. Mi się udało ustawić ze nie ociera. Na pewno zajęło mi to kilka prób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruno824 Napisano 20 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 A słyszałeś o sposobie z wizytówka nałożona na tarcze i później mocowaniu i regulowaniu na niej zacisku? Używałeś tego breloczka? Rzeczywiście jest to przydatne? Jak to działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 a jaką masz tarczę? jak 1,8 to "bicie" na poziomie 0,2mm (do takich jest przewidziany zacisk m785) jest do zniwelowania ustawieniem jak 2,0 to prawie nie ma opcji bo wtedy minimalne szczeliny i każde bicie trze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruno824 Napisano 20 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 Właśnie 2,0 :/ a czy takie tarcie z biegiem czasu ustąpi ? Klocki się wytrą? Tak jak wspomniałem tarcie jest bardzo delikatne, taki szelest Wiec za dużo mocy na tym nie tracę tylko pytanie czy z czasem to ustąpi czy jestem zmuszony zmieniać tarcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemogg Napisano 21 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2018 Cześć przepraszam że spytam bo widzę że to pytanie nie pojawiło się, tarcze masz na 6 śrub czy na centerloka i co za model tarczy tam jest w ogóle pozdrorower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruno824 Napisano 21 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2018 Tarcze na 6 śrub i model to shimano rt 66 Wczoraj wyregulowalem tak hamulec ze nie ocierał, dwa mocne zjazdy i z powrotem :/ nie wiem co zrobić już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 21 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2018 Jak nie ocierał a po hamowaniu znów ociera to daj podkładkę jeszcze jedną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 21 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2018 2 godziny temu, Bruno824 napisał: Tarcze na 6 śrub i model to shimano rt 66 Wczoraj wyregulowalem tak hamulec ze nie ocierał, dwa mocne zjazdy i z powrotem :/ nie wiem co zrobić już Zaciski icetechowe z założenia mają współpracować z tarczą 1,8mm, więc nawet minimalnie krzywa tarcza 2.0mm naprawdę mało miejsca zostawia na regulację. Wcale się nie dziwie że po kilku naciśnięciach klamki zmienia się sytuacja i znów obciera. Przecież klocki tylko dotykają tłoczków a rozpiera je sprężynka więc jakiś tam luz i możliwość przesuwania się maja na pewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinifarina Napisano 23 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2018 Zawsze sobie radziłem z tarczami. Super plastikowymi z hamulcami jednotłoczkowymi jak i 785 czy 8000 aktualnie. Zawsze może się zdarzyć że człowiek glebnie na rower i wygnie tarczę. Jest ze stali więc wygina się ją w przeciwnym kierunki i znowu jest prosta. Każde odkształcenie w przeciwnym kierunku ją wygina więc metoda ilości wygięć gwarantuje efekt. Jeżeli tarcza jest krzywa na krótkim dystansie to jest do wyrzucenia ponieważ ktoś ja w transporcie przygiął na tyle że powrót jest niemożliwy do wartości wyjściowych. Metoda wygniatania jest identyczna jak z karoserią w aucie trzeba porostu wykonać wiele ruchów, ale efekt na pewno jest. Nie polecam żadnych narzędzi, ręce wystarczą i są najbezpieczniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.