Wlodas Napisano 20 Kwietnia 2018 Napisano 20 Kwietnia 2018 Witam! Chciałbym wymienić tarcze, mam teraz 160 a myślę o 203 jakie adaptery potrzebuję. Będę wdzięczny za linki. Pozdrawiam! Cytuj
Mod Team sznib Napisano 20 Kwietnia 2018 Mod Team Napisano 20 Kwietnia 2018 Przód PM-PM/ docelowy rozmiar tarczy/ front. Tył IS-PM/ docelowy rozmiar tarczy/ rear. Co to za rower że chcesz 203 tarcze dawać? DH raczej to nie jest. 1 Cytuj
Wlodas Napisano 20 Kwietnia 2018 Autor Napisano 20 Kwietnia 2018 (edytowane) Dziękuję, Cube Analog 29" , ale ja ważę 120kg Edytowane 20 Kwietnia 2018 przez Wlodas Cytuj
Imar Napisano 20 Kwietnia 2018 Napisano 20 Kwietnia 2018 Musisz pamiętać o dłuższych śrubach i podkładkach CPS pod łeb śruby. 1 Cytuj
phoe Napisano 20 Kwietnia 2018 Napisano 20 Kwietnia 2018 Nie możesz dać do tego roweru tarcz 203! Kup 2x 180mm i dodatkowo wymień klocki na markowe, metaliczne lub pół metaliczne. Cytuj
Wlodas Napisano 20 Kwietnia 2018 Autor Napisano 20 Kwietnia 2018 Nawet o tym nie wiedziałem, bardzo dziękuję Cytuj
phoe Napisano 20 Kwietnia 2018 Napisano 20 Kwietnia 2018 (edytowane) Przy tarczach 180mm możesz mieć problem z dzwonieniem tarcz o klocki itp, generalnie twój rower nie ma sztywnych osi + twoja waga + koła 29er to wszystko działa bardzo niekorzystnie jak chodzi o sztywność kół. Dobra tarcze też by się przydały, np XT na alu pająku. Edytowane 20 Kwietnia 2018 przez phoe 1 Cytuj
Wlodas Napisano 20 Kwietnia 2018 Autor Napisano 20 Kwietnia 2018 Czyli wyszło jak zwykle Zaczynamy od nowa: Cube Analog er29 2015r. tarcze 160mm, waga użytkownika 120kg, jak "znacząco" poprawić sprawność hamulców nie wymieniając kół ramy i reszty itp. (budżet do ok. 500zł) Bardzo bym prosił o uzasadnienie dlaczego to i to, bo nie wszystko ogarniam. Dziękuję za każdą odpowiedź. Cytuj
phoe Napisano 20 Kwietnia 2018 Napisano 20 Kwietnia 2018 (edytowane) Na początek dobre klocki metaliczne lub pół metaliczne + odtłuść obecne tarcze i zobacz czy coś pomoże. Jak nie to z przodu wrzuć tarcze 180mm. Jak nadal będzie słabo to kup na przód hamulec np M7000 lub Magure MT2. Nic innego w sumie nie wymyśli się. Edytowane 20 Kwietnia 2018 przez phoe 1 Cytuj
Dokumosa Napisano 20 Kwietnia 2018 Napisano 20 Kwietnia 2018 Klocki organiczne mają większą siłę hamowania dopóki w miarę zimne. Przewaga metalicznych objawia się dopiero na wymagających trasach zjazdowych gdzie organiki często się szklą. Najlepsze rezultaty uzyskuje się na okładzinach ceramicznych ale te ścierają się szybciej niż organiki. Najważniejsze jednak żeby to były polecane klocki, dobrze odtłuszczone tarcze i brak niedomagań w układzie hamulcowym. Ze swojej strony polecam wszystkie koolstopy i ceramiczne unexy. 1 Cytuj
Mod Team sznib Napisano 20 Kwietnia 2018 Mod Team Napisano 20 Kwietnia 2018 Ja polecam EBC Gold. Metaliki to są oczywiście. Niezagrzane sporo siniejże od żywicznych Shimano. @Włodas, przy Twojej wadze myślałbym jednak o zmianie hamulców. Choćby na przytoczone już SLX7000. Do tego tarcze 180/160 RT76 i powinieneś być zadowolony. Tarcze 203mm są stricte do DH, większość amorów XC max. dopuszczalny rozmiar tarczy 180mm i przy większej szybko łapią luzy. Podobnie z ramami, 203 prawdopodobnie by się nawet nie zmieściła. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.