gyrill Napisano 19 Kwietnia 2018 Napisano 19 Kwietnia 2018 Chciałem wymienić stara uszkodzoną oponę na nową WTB Nano 40 mm. Mialem problem z ułożeniem opony na obręczy z użyciem dętki. Obręcz to jakaś stockowa alexrim, przyszła z rowerem. Opona jest bardzo ciasna ale daje się ją założyć. Włożyłem dętkę. Niestety, opona wchodziła na rant tylko na 3/4 obwodu - widać to po linii kontrolnej na oponie. Ok 1/5-1/4 tej linii było wciąż zanużone poniżej krawędzi obręczy. Posmarowalem dokładnie przestrzeń kontaktu opony z obręczą płynem do mycia naczyń przy spuszczonym ciśnieniu. Potem napompowalem na 5 bar. To max przy którym można jeszcze manipulować oponą na obręczy. Po ok godzinie walki z opona udało mi się ja wciągnąć na rant równo. Zostawiam dla potomnych. Jeśli ktoś chce jeździć tylko z dętka to lepiej kupić wersje Comp lub Race. TCS jest bardzo ciasny. W razie złapania laczka nie widzę tego na szlaku...
cervandes Napisano 21 Kwietnia 2018 Napisano 21 Kwietnia 2018 Zdarzają się ciasne zestawy. Zanim zalałem koła uszczelniaczem, to chciałem na dętkach złożyć i poddałem się, ale na pomysł ze smarowaniem pod dętkę nie wpadłem. Może w przyszłości spróbuję z ciekawości.
gyrill Napisano 21 Kwietnia 2018 Autor Napisano 21 Kwietnia 2018 Ten patent z płynem znam z opisów zakładania opon typu tubeless właśnie. Poza tym oponka super.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.