blackdeadangel Napisano 19 Kwietnia 2018 Napisano 19 Kwietnia 2018 Witam, ostatnio kupiłem rowerek giant terrago z 96 roku. Chciałbym troszkę go zmodyfikować, a wszystko jest w oryginalnych częściach. Dodam, że rama to 22 cale, a ja w temacie roweró jestem zielony i dopiero zaczynam przygodę. I stąd kilka moich pytań: 1. Jaki założyć amorek bo widelec szywny... 2. Jeżeli obręcze kół są oryginalne to mogę założyć hamulce typu vbrake? 3. Przednie zębatki niestety są bez osłony więc też jakie założyć? Z góry dzięki za odpowiedzi:) Pozdro
SoloTM Napisano 19 Kwietnia 2018 Napisano 19 Kwietnia 2018 Za dużo zabawy ( klamki, szczęki, amor, stery, wspornik kierownicy, linki, pancerze ) i psucia tego retro bajka nowszym sprzętem. Masz 190 cm wzrostu? Jeśli 177-187 to lepiej sprzedać na szybko i kupić takie coś. Masz już wszystko co trzeba - porządne v brejki, 3x9 napęd, wszystko deore lx, porządny amor. https://www.olx.pl/oferta/rower-american-eagle-shimano-deore-lx-krakow-skawina-CID767-IDojv28.html#a0714a1371 No chyba, że bardzo chcesz zmieniać, to wymiana klamek ( dźwigni hamulca ) na takie pod V brake, szczęki V brake x 2, linki i pancerze - i możesz wymieniac śmiało hamulce. Amor to w zależności od budżetu - używany lepszy od około 200 w górę - nowy 250 w górę. Jeśli wymiana amora to raczej stery ( ułożyskowanie kierownicy ) wspornik kierownicy równiez do wymiany. Osłony szukaj dedykowanej ( trudne zadanie ) albo uniwersalnej pod 42 z http://allegro.pl/oslona-zebatki-korby-sw-719-42-44t-uniwersalna-1sr-i7178090592.html
blackdeadangel Napisano 20 Kwietnia 2018 Autor Napisano 20 Kwietnia 2018 Hamulce to na sto procent musze wymienic tylko pytanie czy beda pasowaly na piwoty? A i czy musza byc specjalne obrecze do tych hamulcow? Amorek tez wymienie ale to pozniej bo wiadomo o co sie rozchodzi, ale nie wiem jakibtam bedzie pasowal. Jak mozecie to podpiwiedzcie cosik. P.S. Rama jest dobra mam 195 cm wzrostu:-)
SoloTM Napisano 20 Kwietnia 2018 Napisano 20 Kwietnia 2018 Klamki: https://www.olx.pl/oferta/swietne-klamki-v-brake-deore-lx-bl-m600-okazja-CID767-IDsWEkj.html#230cee04bd https://www.olx.pl/oferta/klamki-avid-CID767-IDsPhzN.html#230cee04bd https://www.olx.pl/oferta/klamki-shimano-CID767-IDsxCzW.html#d6c2906d23 Szczęki : https://www.olx.pl/oferta/v-brake-shimano-deore-xt-m750-CID767-IDqfU2r.html#1dc11159a7 https://www.olx.pl/oferta/shimano-xt-hamulce-v-brakei-komplet-br-m750-galeria-polecam-CID767-IDn0gQS.html#3834bd5159 https://www.olx.pl/oferta/v-brake-shimano-deore-lx-br-m570-stan-idealny-CID767-IDtAUIB.html#c490d1260a Obręcze jak najbardziej będa ok do V brejków. Chyba, że chcesz wydać na całość ( klamki, szczęki ) 75 pln - to najtańsze alu - klamki, szczeki nowe. ( te używki będą lepiej hamować )
blackdeadangel Napisano 20 Kwietnia 2018 Autor Napisano 20 Kwietnia 2018 Dzieki za odpowiedz a mozesz cos doradzic wzgledem tego amorka? A cos takiego da rade? http://allegro.pl/komplet-hamulcow-aluminium-czarne-vbreki-zestaw-i7285621517.html
SoloTM Napisano 20 Kwietnia 2018 Napisano 20 Kwietnia 2018 Skok max 100 mm, lepiej i 80 mm, rura 1 1/8 cala, ahead będzie wymagał wymiany sterów i wspornika kierownicy : https://www.olx.pl/oferta/amortyzator-rock-shox-judy-c-hydra-coil-retro-CID767-IDoxqcu.html#0cd0c62e06 ( brakuje pivotów - trzeba dokupić ) https://www.olx.pl/oferta/rock-shox-judy-race-amortyzator-26-CID767-IDtpegt.html#995c229963 ( cena wysoka ale świetny stan ) albo nowe sr suntour xct,xcm,xcr ( od 200 pln w górę ) musisz zmierzyć długość ( wysokość ) główki ramy jeśli szukasz używanego ( jest długa w Twoim rowerze )
blackdeadangel Napisano 20 Kwietnia 2018 Autor Napisano 20 Kwietnia 2018 A te vbreki nadaja sie co link wrzucilem?
michal5150 Napisano 20 Kwietnia 2018 Napisano 20 Kwietnia 2018 Chyba każde hamulce v-brake można zainstalować zamiast cantilever. Podane powyżej amortyzatory Judy C, Race mają możliwość ustawienia skoku - 63mm, 80mm, 100mm, za pomocą prostego przełożenia wewnętrznych podkładek, więc można dopasować sobie wysokość tak, żeby za bardzo nie zaburzyć geometrii roweru. Jaką masz rurę sterową - 1" czy 1 1/8" ? Na zdjęciach główka wygląda na cienką, chyba że to złudzenie ze względu na wielkość ramy. Aaa, akurat piwoty do Judy mam na zbyciu;)
SoloTM Napisano 20 Kwietnia 2018 Napisano 20 Kwietnia 2018 V brake ktore wrzuciłeś będa oczywiście pasowały. Tylko to słabe dość jest. ( mocniejsze od cantileverów które masz ) Przy wzroście 195 trochę ważysz, chyba że długi szczypior jesteś
blackdeadangel Napisano 20 Kwietnia 2018 Autor Napisano 20 Kwietnia 2018 Szczypior:-P no musze poszukac poczytac. A fajnie ze tu trafilem bo o moim rowerku ciezko jest cos w necie znalesc:-( Rura na 99% jest 1 cal. A taki amorek? http://allegro.pl/amortyzator-as11-26-xcm-p-1-gwint-suntour-3k-i7274304361.html
SoloTM Napisano 20 Kwietnia 2018 Napisano 20 Kwietnia 2018 Ups, 1 cal to będzie ciężko znaleźć cokolwiek godnego uwagi, niestety. https://www.olx.pl/oferta/amortyzator-rst-gila-26-CID767-IDtnvPf.html#340e9ee3e3 Zadzwoń czy abo to nie jest 1 cal. https://www.olx.pl/oferta/amortyzator-rst-CID767-IDt4eb5.html#02f27bde01 a tu nówka http://allegro.pl/amortyzator-suntour-xct-26-1cal-180mm-gwint-956-i7150680875.html ( musisz zmierzyć długośc główki ramy - ten jest pod stare stery i wspornik - nie trzeba będzie nic zmieniać jeśli długość rury będzie ok. Ewentualnie ją skrócić ) http://allegro.pl/1-amortyzator-mtb-sr-suntour-xcm-v3-czarny-i7299192882.html tu to samo
blackdeadangel Napisano 20 Kwietnia 2018 Autor Napisano 20 Kwietnia 2018 Czyli jaka dluga jest glowka taka ma byc dlugosc rury?
SoloTM Napisano 20 Kwietnia 2018 Napisano 20 Kwietnia 2018 Nie do konca, ale mniej więcej. Musisz wyjąć amor z ramy i zmierzyć lub od osadzenia dolnej bieżni widelca do konca rury sterowej która to kończy się mniej więcej w połowie nakrętki kontrującej u góry. Niestety, jeśli 1 cal z gwintem to trzeba to dosyć dokładnie zmierzyć.
blackdeadangel Napisano 20 Kwietnia 2018 Autor Napisano 20 Kwietnia 2018 Dzieki dobrze wiedziec:-) Na samym pocczatku hamulce a pozniej reszta bo Zona mnie zastrzeli wkoncu za ten rower:-)
SoloTM Napisano 20 Kwietnia 2018 Napisano 20 Kwietnia 2018 Przy montażu będzie potrzebna dokładność rzedu kilku mm max. ( 1-4 mm max. ) przy czym o ile rura bedzie za długa to można skrócić, ale za krótka już do niczego się nie nada.
blackdeadangel Napisano 20 Kwietnia 2018 Autor Napisano 20 Kwietnia 2018 No jak bede mial chwile to musze go rozkrecic i sprawdzic:-)
blackdeadangel Napisano 22 Kwietnia 2018 Autor Napisano 22 Kwietnia 2018 Sluchajcie koledzy bo mam problem z przednia zebatka, poniewaz wyrwala mi dwa zeby. Jaka mam kupic do tego roweru?
SoloTM Napisano 22 Kwietnia 2018 Napisano 22 Kwietnia 2018 Wyrwała, strzeliło coś głośno? Często w tych korbach specjalnie jakby brakowało zęba, dwóch, żeby ułatwić zmianę przerzutek. Zrob zdjęcie zebatki. Podaj oznaczenie korby wybite po wewnętrznej stronie ramienia korby. Korba chyba stx ale chcę się upewnić.
blackdeadangel Napisano 22 Kwietnia 2018 Autor Napisano 22 Kwietnia 2018 Tzn one wygladaja jakby byly wytarte i sa krotsze. Ale tylko dwa? Moze rzeczywiscie jest to zrobione specjalnie.
blackdeadangel Napisano 22 Kwietnia 2018 Autor Napisano 22 Kwietnia 2018 Dzieki ze mnie uspokoiles:-) A jeszcze mam pytanko czemu opona mi krzywo siedzi na feldze po napompowaniu i w czasie jazy czuc bicie?
SoloTM Napisano 22 Kwietnia 2018 Napisano 22 Kwietnia 2018 Jesteś pewny, że opona? Może obręcz? zakręć kołem i patrz na odległość obręczy od klocka. Jeśli to opona to może być źle założona ( najczęsciej w miejscu gdzie wentyl dętki ) lub po prostu trzeba ją poprawnie ułożyć na obręczy.
rzezniol Napisano 22 Kwietnia 2018 Napisano 22 Kwietnia 2018 Wracając do amortyzatora ... Porzuć ten pomysł. Ta rama geometrycznie nie jest w żaden sposób na to przygotowana. Widelce sztywne są sporo niższe od jakiegokolwiek współczesnego amortyzatora, włożenie amortyzatora znacząco podnosi główkę ramy. Włożenie np takiego XCM "obciętego" do 70 mm skoku poważnie wpłynie na prowadzenie tego roweru. Jak wsadzisz tam amortyzator o skoku 100 mm będzie źle ... a nawet bardzo źle. Bawiłem się w to kiedyś w Giant GSR300 też z okolic 96 roku i też fabrycznie na sztywnym widelcu. Oprócz geometrii to tanie budżetowe widelce pracują bardzo kiepsko, tak czy siak będziesz musiał nauczyć się jazdy na "miękkich" łokciach i nadgarstkach aby cokolwiek wytłumić. Amorek do tego roweru to były najgorzej wydane pieniądze w mojej karierze rowerowania. W połowie lat 90`tych amortyzacja raczkowała typowy amortyzator miał wtedy około 2 cale skoku ... Jak chcesz cokolwiek amortyzować i chcesz zachować klimat epoki to szukaj jakiejś "perełki" z tamtych czasów. Aby pomóc oponie ułożyć się na obręczy użyj mydła w płynie albo wody z dużą ilością płynu do mycia naczyń, musi być poślizg . Pozdrawiam
blackdeadangel Napisano 23 Kwietnia 2018 Autor Napisano 23 Kwietnia 2018 Dzieki wielkie za odpowiedz:-)
blackdeadangel Napisano 23 Kwietnia 2018 Autor Napisano 23 Kwietnia 2018 Sluchajcie a moze ktos zna specyfikacje tego mojego sprzetu? Przeszukalem cale google i nigdzie nie moge tego znalesc...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.