wibra Napisano 19 Kwietnia 2018 Napisano 19 Kwietnia 2018 Zakupiłem powyzszy licznik,po ustawieniu z rozmiarem koła i sprawdzeniu z endomondo zawyza mi ok.100m na 2km.Co może być za porzyczyna?
Jurek63 Napisano 19 Kwietnia 2018 Napisano 19 Kwietnia 2018 A rozmiar koła podałeś z tabelki czy mierzyłeś ?
Jurek63 Napisano 19 Kwietnia 2018 Napisano 19 Kwietnia 2018 To tak,ustaw przednie koło tak by wentyl był na dole,prostopadle do podłoża.Zrób kreskę i wykonaj pełen obrót koła,zrób kreskę,zmierz odległość od kreski do kreski i wyniki wpisz w liczni.Najlepiej robić obrót koła siedząc na rowerze i mając ciśnienie w oponie takie na jakim zwykle jeździsz.
Mod Team michuuu Napisano 19 Kwietnia 2018 Mod Team Napisano 19 Kwietnia 2018 31 minut temu, Jurek63 napisał: Zrób kreskę i wykonaj pełen obrót koła warto dodać - tocząc rower po podłożu. A do autora : odczyt licznika (dobrze ustawionego) będzie większy niż dane z gps-a.
wibra Napisano 20 Kwietnia 2018 Autor Napisano 20 Kwietnia 2018 No to już nie wiem.Bedzie dobrze czy nie?
provayder Napisano 20 Kwietnia 2018 Napisano 20 Kwietnia 2018 Będzie tak dobrze, jak dobrze zmierzysz obwód koła I tak jak napisał @michuuu dobrze ustawiony licznik będzie zawsze pokazywał więcej niż GPS a różnica będzie tym większa im więcej będzie zakrętów na trasie
wibra Napisano 20 Kwietnia 2018 Autor Napisano 20 Kwietnia 2018 OK.Dzieki.A moze jakieś ciekawe lusterko polecic mozecie do giętej kierownicy?
Mod Team KrissDeValnor Napisano 20 Kwietnia 2018 Mod Team Napisano 20 Kwietnia 2018 Jak chcesz mieć wynik zbliżony do GPS, to ustaw sobie mniejszą wartość i po problemie Śmieję się, ale kiedyś sam tak zrobiłem - tzn. nie ze względu na GPS, ale wyszło mi mniej niż w tabelce i tyle wpisałem, dzięki czemu licznik raczej nie zawyżał. Na 40 km trasach były różnice rzędu 0,1 - 0,7 km na + względem Stravy ( leśne trasy ). U Ciebie rozjazd jest większy, bo rzędu 2 km - jeszcze jest kwestia gdzie jeździsz, bo przy bardzo krętych trasach to nie jest raczej nic dziwnego. PS W różnych tabelkach dane potrafią się nieco różnić, więc jak nie mierzysz, to wpisz z tej podającej niższą wartość, a rozjazd będzie mniejszy
Mod Team michuuu Napisano 20 Kwietnia 2018 Mod Team Napisano 20 Kwietnia 2018 16 minut temu, KrissDeValnor napisał: wpisz z tej podającej niższą wartość, a rozjazd będzie mniejszy Pytanie czy walczymy o w miarę rzeczywisty pomiar dystansu czy zrównanie z gps-em.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 20 Kwietnia 2018 Mod Team Napisano 20 Kwietnia 2018 A to już pytanie nie do mnie, ale to kwestia podejścia, którym wskazaniom bardziej wierzymy. Wpisanie niższej wartości ma o tyle sens, że licznik nie będzie zawyżał. Poza tym nigdy nie będzie idealnie, zwłaszcza w terenie, ale próbować można
Mod Team michuuu Napisano 20 Kwietnia 2018 Mod Team Napisano 20 Kwietnia 2018 20 minut temu, KrissDeValnor napisał: A to już pytanie nie do mnie, No niby tak. 21 minut temu, KrissDeValnor napisał: kwestia podejścia, którym wskazaniom bardziej wierzymy. Ale jak wg. autora gps jest bardziej wiarygodny to po co licznik. Tym bardziej, że chce wskazania obu urządzeń dopasować.
gruber69 Napisano 20 Kwietnia 2018 Napisano 20 Kwietnia 2018 Zawsze zostaje założenie czujnika na tylne koło. Wtedy myszkowanie przednim nie będzie wpływać na pomiar jak to się normalnie dzieje.
Sandacz Napisano 20 Kwietnia 2018 Napisano 20 Kwietnia 2018 Trzeba wybrać drogę z długim prostym odcinkiem (im dłuższy, tym lepiej), a jeśli będą łuki to łagodne i bardzo gęste logowanie punktów w GPS, w terenie najlepiej otwartym (dobry sygnał) i można założyć, ze GPS będzie liczył bez istotnych przekłamań. Wtedy można porównać wskazania licznika i GPS.
cervandes Napisano 20 Kwietnia 2018 Napisano 20 Kwietnia 2018 Przybliż mapkę, zwłaszcza zakręty to się dowiesz jak bardzo gps kłamie. A im podlejszy telefon tym większe rozbieżności.
zekker Napisano 21 Kwietnia 2018 Napisano 21 Kwietnia 2018 22 godziny temu, gruber69 napisał: Zawsze zostaje założenie czujnika na tylne koło. I każde zablokowanie koła, to przekłamanie dystansu. Podstawa to zmierzyć w miarę dokładnie obwód koła. Druga najważniejsza rzecz, to przestać się przejmować dokładnym pomiarem dystansu, rower to nie apteka
gruber69 Napisano 23 Kwietnia 2018 Napisano 23 Kwietnia 2018 Trzeba mieć ABS w rękach, wtedy się nie blokuje, zresztą przednie też można zablokować
Pinifarina Napisano 23 Kwietnia 2018 Napisano 23 Kwietnia 2018 Zaniżania wartości to nie tylko problem GPS ale też aplikacji. Endomondo oszukuje najwięcej, a co zrobisz jak zaczniesz używać Stravy. Ona poda większą liczbę przejechanych kilometrów ale wciąż mniej niż licznik ?
Mod Team michuuu Napisano 23 Kwietnia 2018 Mod Team Napisano 23 Kwietnia 2018 Ale te aplikacje bazują na gps-sie. No bo jak inaczej?
Pinifarina Napisano 23 Kwietnia 2018 Napisano 23 Kwietnia 2018 ale podają dwie różne wartości. Więc to nie tylko odchyłka GPS ale także taktowania sygnału przez aplikację. Wystarczy uruchomić obie na raz i wszystko jasne. GPS MIO jak i GARMIN też nie jest doskonały i pomimo dobrego sygnału bez liści wskazuje inne wartości, a ma przecież wbudowane mapy topografii i szacuje wysokość. Dlatego dla wielu jak i dla mnie najważniejszy jest pomiar z koła bo tylko on realnie pokaże wynik z jazdy, gdy chcemy znać progres w postępach. Oczywiście są zwolennicy przedniego jak i tylnego . Przednie - bo nie ugina się opona tak jak na tyle i wynik nie jest uzależniony od bumpów. Ale w przypadku dużej ilości skrętów koło pokonuje większy dystans Tylne - Odwrotność tego co wyżej ale też minus jałowych obrotów gdy koło się ślizga na podjazdach i w piachu
Mod Team michuuu Napisano 23 Kwietnia 2018 Mod Team Napisano 23 Kwietnia 2018 3 minuty temu, Pinifarina napisał: ale podają dwie różne wartości. Więc to nie tylko odchyłka GPS ale także taktowania sygnału przez aplikację. Wystarczy uruchomić obie na raz i wszystko jasne. Bez względu na czynione egzorcyzmy to zawsze jest gps. Do tego niedoskonałość aplikacji i : 5 minut temu, Pinifarina napisał: Dlatego dla wielu jak i dla mnie najważniejszy jest pomiar z koła No i wracamy do znanej mądrości ludowej.
zekker Napisano 23 Kwietnia 2018 Napisano 23 Kwietnia 2018 6 godzin temu, michuuu napisał: Ale te aplikacje bazują na gps-sie. No bo jak inaczej? Można dodatkowo korygować się na mapę. Jeżeli ślad idzie blisko drogi, to pewnie po niej się jedzie, więc zliczanie odległości można o to oprzeć. Z własnego doświadczenia, to zliczanie na bieżąco może się różnić od przeliczenia offline. Stąd prosty wniosek, że różne programy i urządzenia korzystają z różnych algorytmów obliczania dystansu. 6 godzin temu, Pinifarina napisał: Dlatego dla wielu jak i dla mnie najważniejszy jest pomiar z koła bo tylko on realnie pokaże wynik z jazdy, gdy chcemy znać progres w postępach. Do tego nie jest potrzebny dokładny wynik, wystarczy powtarzalny, a przy znanej trasie wystarczy tylko czas. Swoją drogą jest to jedyna wielkość dająca się dokładnie i powtarzalnie zmierzyć.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.