Norek19 Napisano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2018 Witam tak jak w tytule mam amortyzator powietrzny.Czy kupować oddzielny olej do komory powietrznej ? Co ile wymieniać uszczelki ? Rower ma przejechane około 2000km Stosujecie jakieś smary do uszczelek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2018 Czemu oddzielny olej? To jedyne miejsce gdzie daje się jakikolwiek olej (i to tyle co kot napłakał). LSmar potrzebny do slizgów i uszczelek. Uszczelki powinno się wymieniać kiedy pojawiają się pierwsze oznaki ich zużycia - np. brud zostający na goleniach wyłażący spód uszczelek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2018 NCX D-LO prawdopodobnie ma tłoczek z oringiem jednym lub dwoma przez co do komory powietrznej także nie ma oleju lecz sam smar stały. Musisz zobaczyć w środku bo często po długim uzytkowaniu bez serwisowania od początku kończy się osadem na chromowanych rurach goleniowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norek19 Napisano 23 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2018 Wytłumaczcie mi jeszcze jaki smar dać ?Olej planuje dać Fuchs Silkone RSF 10W tylko producent na stronie nie podaje w jakiej ilości użyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2018 Przeczytaj uważnie co Piotr aka Activia napisał powyżej i zrewiduj pomysł użycia oleju. Odnośnie smaru to najlepiej typowy smar do amortyzatorów (slip kick, sram butter itp.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norek19 Napisano 23 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2018 Mi chodziło o olej do dolnych goleni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2018 Amortyzatory suntour nie pracują w otwartej kąpieli olejowej. Zalanie dolnych goleni olejem w przypadku tanich modeli (z tłumikiem nierozbieralnym) działa destrukcyjnie. W tych amorach smarowanie smarem stałym only. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 24 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2018 Tak jak Dokumosa pisze. Szybko byś zniszczył tłumik gdyż olej z dolnej goleni dostał by ci się do środka kartridża. Ponadto NCX nie ma żadnych uszczelnień od dołu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norek19 Napisano 24 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2018 Dlatego ten amor tak topornie pracuje w porównaniu do rock shoxa.Czyli co rozkręcam amortyzator czyszczę brunoxem dolne i górne lagi,uszczelki i teraz smaruje tylko uszczelki kurzowe czy górne lagi też ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 24 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2018 (edytowane) Nie. Rozkręcasz. Myjesz wewnątrz dolne golenie (najlepiej idzie to miękką szczotką do butelek z długim kijem i benzyną ekstrakcyjną (izopropanol nie radzi sobie z większością smarów)). Sprawdzasz czy nie został syf w środku a jeśli tak to myjesz ponownie (to najbardziej znienawidzona część całej operacji - syf w środku potrafi być bardzo oporny). Badasz stan uszczelek kurzowych - jak twarde albo popękane na wargach do wymiany. W warunkach domowych bierzesz taki kilkunastocentymetrowy patyk i nakładasz nim smar (do amortyzatorów) wewnątrz goleni na ślizgi dolne i górne oraz pod wargi uszczelek kurzowych. Czyścisz górne golenie (benzyna i szmatka). Spuszczasz powietrze. Odkręcasz ze sprężyny powietrznej z dołu kluczem nastawnym korek. Wyciągasz popychacz ze sprężynami negatywnymi. Odkręcasz korek z góry (ten co w nim jest zawór). Jeśli to NCX-D to wydobywasz z lewej goleni górnej aluminiowy cylinder z tłoczkiem w środku. Wszystko wycierasz szmatką (również cylinder w środku). Sprawdzasz stan uszczelnień (na tłoku i pod korkiem górnym). Smarujesz smarem do amortyzatorów delikatnie wnętrze cylindra i dokładnie tłoczek. Składasz. Przed złożeniem górnych goleni z dolnymi smarujesz jeszcze wystający popychacz sprężyny powietrznej. Pompujesz. Jeździsz. Wyrzucasz brunoxa. Praca pryncypialnie zależy od jakości zastosowanego smaru. Edytowane 24 Kwietnia 2018 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norek19 Napisano 24 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2018 20ml smaru powinno wystarczyć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 24 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2018 Dokumosa to co piszesz o dolnych lagach to cie popieram bo dziennie sporo tego robię i czyszczenie tego jest męczące a jeszcze gorzej jak z dolnych lagów wypływa czarne błoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norek19 Napisano 6 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2018 Rzeczywiscie tłumik miał na sobie stały smar ale tam gdzie pompuje powietrze jest sprężyna po rozmontowaniu wylał sie olej Macie jakies pomysly? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Maja 2018 Udostępnij Napisano 6 Maja 2018 Tłumik to jest po lewej stronie na tym zdjęciu a to co pokazujesz to tłok sprężyny powietrznej. Zalewa się to gęstym olejem przekładniowym (W90 lub więcej) dosłownie 2-3ml. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 6 Maja 2018 Udostępnij Napisano 6 Maja 2018 Niestety praca przy tym systemie nie jest dobra. Byś musiał mieć amorek z aluminiowymi rurami goleniowymi gdzie tłoczek pracuje na całej rurze a nie we wkładzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norek19 Napisano 6 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2018 No właśnie komfort tego amortyzatora nie jest wspaniały no ale za taką cenę nie ma co oczekiwać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norek19 Napisano 7 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Czyli tłumik zostawić suchy a tuleje sprężyny z zewnątrz przesmarowac smarem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 No z tłumikiem nic nie zrobisz. Resztę wszystko przesmarować i poskładać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norek19 Napisano 7 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Wiecie może gdzie producent podaje jaką ilość napompować powietrza bo 80 psi wydaje mi sie za twardo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norek19 Napisano 7 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Czy do ustawienia Sagu amortyzator powinnien być do maksimum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 11 Maja 2018 Udostępnij Napisano 11 Maja 2018 Masz poniżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.