Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam tak jak w tytule mam amortyzator powietrzny.Czy kupować oddzielny olej do komory powietrznej ? 

Co ile wymieniać uszczelki ? Rower ma przejechane około 2000km

Stosujecie jakieś smary do uszczelek ? 

Napisano

Czemu oddzielny olej? To jedyne miejsce gdzie daje się jakikolwiek olej (i to tyle co kot napłakał). LSmar potrzebny do slizgów i uszczelek. Uszczelki powinno się wymieniać kiedy pojawiają się pierwsze oznaki ich zużycia - np. brud zostający na goleniach wyłażący spód uszczelek.

Napisano

NCX D-LO prawdopodobnie ma tłoczek z oringiem jednym lub dwoma przez co do komory powietrznej także nie ma oleju lecz sam smar stały.

Musisz zobaczyć w środku bo często po długim uzytkowaniu bez serwisowania od początku kończy się osadem na chromowanych rurach goleniowych

Napisano

Wytłumaczcie mi jeszcze jaki smar dać ?Olej planuje dać Fuchs Silkone RSF 10W tylko producent na stronie nie podaje w jakiej ilości użyć 

Napisano

Amortyzatory suntour nie pracują w otwartej kąpieli olejowej. Zalanie dolnych goleni olejem w przypadku tanich modeli (z tłumikiem nierozbieralnym) działa destrukcyjnie. W tych amorach smarowanie smarem stałym only.

Napisano

Tak jak Dokumosa pisze. Szybko byś zniszczył tłumik gdyż olej z dolnej goleni dostał by ci się do środka kartridża. Ponadto NCX nie ma żadnych uszczelnień od dołu

Napisano

Dlatego ten amor tak topornie pracuje w porównaniu do rock shoxa.Czyli co rozkręcam amortyzator czyszczę brunoxem dolne i górne lagi,uszczelki i teraz smaruje tylko uszczelki kurzowe czy górne lagi też ?

Napisano (edytowane)

Nie. Rozkręcasz. Myjesz wewnątrz dolne golenie (najlepiej idzie to miękką szczotką do butelek z długim kijem i benzyną ekstrakcyjną (izopropanol nie radzi sobie z większością smarów)).  Sprawdzasz czy nie został syf w środku a jeśli tak to myjesz ponownie (to najbardziej znienawidzona część całej operacji - syf w środku potrafi być bardzo oporny). Badasz stan uszczelek kurzowych - jak twarde albo popękane na wargach do wymiany. W warunkach domowych bierzesz taki kilkunastocentymetrowy patyk i nakładasz nim smar (do amortyzatorów) wewnątrz goleni na ślizgi dolne i górne oraz pod wargi uszczelek kurzowych. Czyścisz górne golenie (benzyna i szmatka). Spuszczasz powietrze. Odkręcasz ze sprężyny powietrznej z dołu kluczem nastawnym korek. Wyciągasz popychacz ze sprężynami negatywnymi. Odkręcasz korek z góry (ten co w nim jest zawór). Jeśli to NCX-D to wydobywasz z lewej goleni górnej aluminiowy cylinder z tłoczkiem w środku. Wszystko wycierasz szmatką (również cylinder w środku). Sprawdzasz stan uszczelnień (na tłoku i pod korkiem górnym). Smarujesz smarem do amortyzatorów delikatnie wnętrze cylindra i dokładnie tłoczek. Składasz. Przed złożeniem górnych goleni z dolnymi smarujesz jeszcze wystający popychacz sprężyny powietrznej. Pompujesz. Jeździsz. Wyrzucasz brunoxa. Praca pryncypialnie zależy od jakości zastosowanego smaru.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

Dokumosa to co piszesz o dolnych lagach to cie popieram bo dziennie sporo tego robię i czyszczenie tego jest męczące a jeszcze gorzej jak z dolnych lagów wypływa czarne błoto

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Rzeczywiscie tłumik miał na sobie stały smar ale tam gdzie pompuje powietrze jest sprężyna po rozmontowaniu wylał sie olej Macie jakies pomysly?

20180506_135306.jpg

Napisano

Niestety praca przy tym systemie nie jest dobra. Byś musiał mieć amorek z aluminiowymi rurami goleniowymi gdzie tłoczek pracuje na całej rurze a nie we wkładzie 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...